Renault Ondelios: vize úsporného luxusu

(+video) Renault se na Pařížském autosalonu chce předvést v tom nejlepším světle. Jednou z jeho novinek bude studie Ondelios.

Když už automobilka Renault přijde s nějakým odvážnějším konceptem, tak to rozhodně stojí za to, vzpomeňme si třeba na futuristické studie nesoucí názvy Talisman, Argos nebo koncept Fluence z roku 2004. Designéři automobilky obvykle při vývoji konceptů dost popustí uzdu své fantazii a pak je opravdu na co koukat. Do sériové výroby se ale mnohokrát nedostanou zajímavé prvky, které by si v nějakém tom sériovém modelu bez problémů své místo našly, a to zcela z neznámých důvodů. Jasným příkladem může být třeba koncept modelu Koleos, který nebyl mimořádně futuristický a jeho vzhled by bez dalších úprav slušel i sériové vyráběnému vozu. Bohužel po upravení vzhledu sériové podoby se z Koleosu stalo v podstatě jen tuctové a nevýrazné SUV. Neodbíhejme však příliš od původního tématu a pojďme se podívat, jak si automobilka představuje spojení luxusu a úspornosti právé nyní.

V expozici automobilky objevíme letos kromě několika dalších novinek i koncept s názvem Ondelios, jež svými rozměry zapadá do kategorie CUV nebo-li Crossover. 4,8 metru dlouhý a 1,6 metru vysoký Ondelios má nést všechny prvky luxusního vozidla budoucnosti, čemuž se podřizuje nejen futuristický vzhled, ale i luxusně vypadající osvětlení, chromové prvky a v podstatě celkové provedení vozu. Podle slov hlavního vývojáře byl koncept navržen tak, aby posádce nabídl pocit, že se nacházejí v jakémsi „cestovním křižníku“, nečekejte tedy žádné oslnivé zrychlení, nebo dynamické chování motoru, vůz je zkrátka nejvhodnější pro poklidnou a pohodlnou jízdu. Speciálně tvarovaná kabina vozu je uzpůsobena tak, aby se zde své místo našli čtyři lidé, přičemž každý z nich bude mít k dispozici obrazovku napojenou na multimediální systém vyvinutý společností Samsung. Do ergonomicky přizpůsobeného interiéru se dá dostat pouhým stlačením tlačítka sloužícího na vyklopení velkých křídlových dveří.

Design vozu musí každý posoudit sám, ale snad každému je už nyní jasné, že vůz podobného zevnějšku se v běžném provozu objeví jen stěží. Pojďme se tedy podívat na pohonné ústrojí, které je rozhodně bližší dnešním konvencím. Pod kapotou této studie najdeme dvoulitrový turbodiesel dCi s výkonem 205 koní, kterému při pohonu může sekundovat i dvojice elektromotorů s výkonem 20 kW napájených z energie „nasbírané” při brzdění. Aby toho nebylo málo, ve voze je k dispozici ještě Lithio-Iontová baterie. I navzdory svým rozměrům ale nabízí Ondelios celkem slušnou akceleraci, na zrychlení z nuly na stovku mu stačí 7,8 vteřiny. Ještě překvapivější je udávaná kombinovaná spotřeba, která činí pouhých 4,5l/100 km, zbývá už jenom dodat, že Ondelios vyprodukuje 120 gramů emisí CO2 na kilometr.   

Automobilka nás kromě fotografii obdařila i oficiálním videem, které zachycuje všechny podstatné detaily tohoto futuristického konceptu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Ondelios 
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků