Renault odhalil Kangoo Break`up, nový prototyp na bázi Kangoo

Renault odhalil Kangoo Break`up, nový prototyp na bázi Kangoo

Od uvedení v roce 1997 se vozu Kangoo podařilo dosáhnout univerzálnosti (4x2, 4x4, osobní verze), která mu zajistila úspěch u zákazníků hledajících funkční a praktické auto. Nyní Renault na tuto filosofii navazuje a na 19. mezinárodním autosalónu terénních a rekreačních vozidel ve Val d`Isère (od 10. do 18.8.) odhalil zcela novou koncepci: Kangoo Break`up. Prototyp s pohonem 4 kol vyrobený na bázi vozu Kangoo jde cestou otevřených vozů zaměřených na volný čas v přírodě.

Kangoo Break`up, který je plodem výzkumu Renaultu v oblasti otevřených vozidel, byl vymyšlen a vyvinut na základě vozu Kangoo. Je určen pro volný čas v přírodě a dobrodružství (horské kolo, lyže, závěsné létání, surfing atd.) při současném zachování rodinného charakteru vozu Kangoo. S vnějším designem, který neklame, má Kangoo Break`up skutečně ducha terénního vozu.

S jednoduchým a přehledným designem je Break`up stejně atraktivní a sympatický jako Kangoo. I přes větší délku si zachovává ovladatelnost základní verze Kangoo. Kangoo Break`up, vybavený zážehovou pohonnou jednotkou 1.6 16V o výkonu 110 k a velkorozměrovými koly s ráfky z lehké slitiny 17", nabízí přesnou a živou jízdu, která umožňuje řidiči podle chuti jezdit po cestách všeho druhu.

Jeho schopnosti poloterénního vozu posiluje i větší světlost podvozku a stálý převod na čtyři kola. Spojení odstínu karoserie "pryskyřníková žlutá", speciálně vytvořeného pro tento prototyp, s ochrannými lištami ve speciální šedé po celém obvodu karoserie přináší velmi výrazný dvoubarevný efekt. S touto ochranou je pro Kangoo Break`up téměř přirozené vydat se mimo vyježděné cesty.

Kangoo Break`up, Kangoo Pick up

S vozem Kangoo Renault ukázal, že inovace patří k jeho hlavním snahám. Prototyp Kangoo Break`up pokračuje stejnou cestou - je mimořádně funkční a důmyslný. Zadní část vozu je dělená (střecha + boky karoserie) a nabízí tak funkci pickupu o obsahu 106 litrů. Break`up tak ještě posiluje praktický a univerzální charakter vozu Kangoo nabídkou užitečné a nápadité nákladové plochy. Nikdy nebyla přeprava rozměrných předmětů (horské kolo, surfingové prkno, lyže…) tak snadná.

Pickupová část se uzavírá dveřmi dělenými 50/50 typu "saloon", které lze otevřít v úhlu 90° oběma směry (ven nebo dovnitř pickupové části) pro rozšíření možností přepravy předmětů a možnost jízdy s nákladem přesahujícím obrys vozu. Systém univerzálních upevňovacích prvků - patent firmy Renault - složený ze dvou zarážek na podlaze pickupu a dvou úchytek umístěných nad zadním sklem prostoru pro cestující umožňuje zejména velmi snadnou přepravu jízdních kol. Obě zarážky upevněné k podlaze pickupu se rozkládají směrem ven z vozu a mohou držet zadní kola dvou jízdních kol. Přední kola se upevňují do úchytek umístěných nad zadním sklem. Zařízení je doplněno dvěma bočními rameny upevněnými z vnitřní strany bočních sloupků po pravé i levé straně. Po rozložení zachytí rám jízdních kol a zajistí jejich stabilitu. Rovněž zabezpečují kola proti odcizení.

Kangoo Break`up bylo vyvinuto za účelem použití při aktivitách v přírodě. Proto je představeno společně s prototypem kola Renault Sport, vyvinutého divizí Renault Design, s hlíníkovo-titanovými kryty, které mu dodávají dynamickou a lehkou linii. Před použitím na pevné zemi má samozřejmě své místo v pickupu. Poznamenejme, že systém přepravy kol nabízený verzí Break`up zachovává dokonalou viditelnost zadní SPZ.

Zadní sloupky jsou plechové a vybrané, aby zachovávaly siluetu vozu Kangoo; jsou do nich vestavěna zadní světla. Vybrání zadních postranních oken nabízí několik obzvláště důmyslných a praktických odkládacích prostor. Vpravo po straně má Kangoo Break`up dokonce vyjmutelný uzamykatelný kufřík k bezpečnému uložení některých předmětů.

Prostor pro cestující odděluje od nákladového prostoru prosklená přepážka, spouštěná plně elektricky, která nabízí větší světlost vnitřku vozu. Pod prosklenou přepážkou je v části pickup uloženo náhradní kolo s ochranným krytem opatřeným logem Renault.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Interiér sladěný s koncepcí vozu

Když patří vůz do rodiny Kangoo, musí být sympatický. Prototyp Kangoo Break`up proto nabízí přívětivý a prostorný interiér, který má stejně jako sériová verze Kangoo 5 plnohodnotných sedadel a dvoje boční posuvné dveře. Pro odlišení a novost je čalounění break`upu v kachní modři vyrobeno z nového, mimořádně odolného typu textilie, který nabízí osobám ve voze velké pohodlí a je mimořádně praktický při čištění - lze jej omýt houbou.

Abychom si užili modré oblohy, přírody a krásných výhledů, s nimiž se setkáme při výletech mimo silnice, má Break`up velkou pevnou prosklenou střechu. Skleněná střecha rozdělená příčným nosníkem na dvě části pokrývá celou délku vozu a nabízí tak velkou prosklenou plochu. Interiéru dodává velké světlosti a posiluje potěšení z pobytu ve voze.

S moderním zaměřením, které zůstává v poloze jednoduchého a důmyslného používání, své místo ve voze samozřejmě nachází i technologie. S velkou obrazovkou navigačního systému Carminat na palubní desce je třeba opravdu hodně zlé vůle, abyste nenašli cestu.

Prototyp Kangoo Break`up prokazuje citlivé a úspěšné spojení luxusních prvků s funkčností. Kangoo svou hravostí takový přístup usnadňuje a podporuje tvořivost zaměřenou na volný čas a praktičnost. Stejně jako Kangoo je prototyp Break`up jednoduchý, důmyslný a univerzální.

Technické parametry Kangoo Break`up

  • Motor: 1.6 16v 110 k
  • Převodovka: ruční 5-rychlostní
  • Převod: stálý převod na 4 kola s hydraulickou spojkou
  • Délka bez jízdních kol: 4112 mm
  • Délka s jízdními koly: 4400 mm
  • Výška bez jízdních kol: 1915 mm
  • Výška s jízdními koly: 2165 mm
  • Světlost podvozku: 330 mm
  • Rozvor: 2624 mm
  • Přední převis: 735 mm
  • Zadní převis: 753 mm
  • Velikost pevné prosklené střechy: 400x930mm před příčným nosníkem, 670x930mm za nosníkem
  • Objem nákladového prostoru v části pick up: 106 litrů
  • Kola: 215/65 R17
  • Ráfky z lehké slitiny 17" "GRIFFON"
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků