Renault odhalil Kangoo Break`up, nový prototyp na bázi Kangoo

Od uvedení v roce 1997 se vozu Kangoo podařilo dosáhnout univerzálnosti (4x2, 4x4, osobní verze), která mu zajistila úspěch u zákazníků hledajících funkční a praktické auto. Nyní Renault na tuto filosofii navazuje a na 19. mezinárodním autosalónu terénních a rekreačních vozidel ve Val d`Isère (od 10. do 18.8.) odhalil zcela novou koncepci: Kangoo Break`up. Prototyp s pohonem 4 kol vyrobený na bázi vozu Kangoo jde cestou otevřených vozů zaměřených na volný čas v přírodě.

Kangoo Break`up, který je plodem výzkumu Renaultu v oblasti otevřených vozidel, byl vymyšlen a vyvinut na základě vozu Kangoo. Je určen pro volný čas v přírodě a dobrodružství (horské kolo, lyže, závěsné létání, surfing atd.) při současném zachování rodinného charakteru vozu Kangoo. S vnějším designem, který neklame, má Kangoo Break`up skutečně ducha terénního vozu.

S jednoduchým a přehledným designem je Break`up stejně atraktivní a sympatický jako Kangoo. I přes větší délku si zachovává ovladatelnost základní verze Kangoo. Kangoo Break`up, vybavený zážehovou pohonnou jednotkou 1.6 16V o výkonu 110 k a velkorozměrovými koly s ráfky z lehké slitiny 17", nabízí přesnou a živou jízdu, která umožňuje řidiči podle chuti jezdit po cestách všeho druhu.

Jeho schopnosti poloterénního vozu posiluje i větší světlost podvozku a stálý převod na čtyři kola. Spojení odstínu karoserie "pryskyřníková žlutá", speciálně vytvořeného pro tento prototyp, s ochrannými lištami ve speciální šedé po celém obvodu karoserie přináší velmi výrazný dvoubarevný efekt. S touto ochranou je pro Kangoo Break`up téměř přirozené vydat se mimo vyježděné cesty.

Kangoo Break`up, Kangoo Pick up

S vozem Kangoo Renault ukázal, že inovace patří k jeho hlavním snahám. Prototyp Kangoo Break`up pokračuje stejnou cestou - je mimořádně funkční a důmyslný. Zadní část vozu je dělená (střecha + boky karoserie) a nabízí tak funkci pickupu o obsahu 106 litrů. Break`up tak ještě posiluje praktický a univerzální charakter vozu Kangoo nabídkou užitečné a nápadité nákladové plochy. Nikdy nebyla přeprava rozměrných předmětů (horské kolo, surfingové prkno, lyže…) tak snadná.

Pickupová část se uzavírá dveřmi dělenými 50/50 typu "saloon", které lze otevřít v úhlu 90° oběma směry (ven nebo dovnitř pickupové části) pro rozšíření možností přepravy předmětů a možnost jízdy s nákladem přesahujícím obrys vozu. Systém univerzálních upevňovacích prvků - patent firmy Renault - složený ze dvou zarážek na podlaze pickupu a dvou úchytek umístěných nad zadním sklem prostoru pro cestující umožňuje zejména velmi snadnou přepravu jízdních kol. Obě zarážky upevněné k podlaze pickupu se rozkládají směrem ven z vozu a mohou držet zadní kola dvou jízdních kol. Přední kola se upevňují do úchytek umístěných nad zadním sklem. Zařízení je doplněno dvěma bočními rameny upevněnými z vnitřní strany bočních sloupků po pravé i levé straně. Po rozložení zachytí rám jízdních kol a zajistí jejich stabilitu. Rovněž zabezpečují kola proti odcizení.

Kangoo Break`up bylo vyvinuto za účelem použití při aktivitách v přírodě. Proto je představeno společně s prototypem kola Renault Sport, vyvinutého divizí Renault Design, s hlíníkovo-titanovými kryty, které mu dodávají dynamickou a lehkou linii. Před použitím na pevné zemi má samozřejmě své místo v pickupu. Poznamenejme, že systém přepravy kol nabízený verzí Break`up zachovává dokonalou viditelnost zadní SPZ.

Zadní sloupky jsou plechové a vybrané, aby zachovávaly siluetu vozu Kangoo; jsou do nich vestavěna zadní světla. Vybrání zadních postranních oken nabízí několik obzvláště důmyslných a praktických odkládacích prostor. Vpravo po straně má Kangoo Break`up dokonce vyjmutelný uzamykatelný kufřík k bezpečnému uložení některých předmětů.

Prostor pro cestující odděluje od nákladového prostoru prosklená přepážka, spouštěná plně elektricky, která nabízí větší světlost vnitřku vozu. Pod prosklenou přepážkou je v části pickup uloženo náhradní kolo s ochranným krytem opatřeným logem Renault.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Interiér sladěný s koncepcí vozu

Když patří vůz do rodiny Kangoo, musí být sympatický. Prototyp Kangoo Break`up proto nabízí přívětivý a prostorný interiér, který má stejně jako sériová verze Kangoo 5 plnohodnotných sedadel a dvoje boční posuvné dveře. Pro odlišení a novost je čalounění break`upu v kachní modři vyrobeno z nového, mimořádně odolného typu textilie, který nabízí osobám ve voze velké pohodlí a je mimořádně praktický při čištění - lze jej omýt houbou.

Abychom si užili modré oblohy, přírody a krásných výhledů, s nimiž se setkáme při výletech mimo silnice, má Break`up velkou pevnou prosklenou střechu. Skleněná střecha rozdělená příčným nosníkem na dvě části pokrývá celou délku vozu a nabízí tak velkou prosklenou plochu. Interiéru dodává velké světlosti a posiluje potěšení z pobytu ve voze.

S moderním zaměřením, které zůstává v poloze jednoduchého a důmyslného používání, své místo ve voze samozřejmě nachází i technologie. S velkou obrazovkou navigačního systému Carminat na palubní desce je třeba opravdu hodně zlé vůle, abyste nenašli cestu.

Prototyp Kangoo Break`up prokazuje citlivé a úspěšné spojení luxusních prvků s funkčností. Kangoo svou hravostí takový přístup usnadňuje a podporuje tvořivost zaměřenou na volný čas a praktičnost. Stejně jako Kangoo je prototyp Break`up jednoduchý, důmyslný a univerzální.

Technické parametry Kangoo Break`up

  • Motor: 1.6 16v 110 k
  • Převodovka: ruční 5-rychlostní
  • Převod: stálý převod na 4 kola s hydraulickou spojkou
  • Délka bez jízdních kol: 4112 mm
  • Délka s jízdními koly: 4400 mm
  • Výška bez jízdních kol: 1915 mm
  • Výška s jízdními koly: 2165 mm
  • Světlost podvozku: 330 mm
  • Rozvor: 2624 mm
  • Přední převis: 735 mm
  • Zadní převis: 753 mm
  • Velikost pevné prosklené střechy: 400x930mm před příčným nosníkem, 670x930mm za nosníkem
  • Objem nákladového prostoru v části pick up: 106 litrů
  • Kola: 215/65 R17
  • Ráfky z lehké slitiny 17" "GRIFFON"
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků