Renault-Nissan si udržal post štvrtého najväčšieho výrobcu áut

Aliancia Renault-Nissan si udržala pozíciu štvrtého najväčšieho konštruktéra automobilov na svete v objeme predaja. Obe spoločnosti spolu za rok 2006 predali 5,9 milióna vozidiel, čím si zabezpečili 9 % podiel na svetovom trhu.

Renault predal vyše 2,1 mil. kusov svojich automobilov, 196 tisíc vozidiel značky Dacia. Loganov sa pod značkou Renault a Dacia predalo spolu 247 000. Automobilka Renault zaznamenala mierny pokles (v celosvetovom meradle 4 %) na európskych trhoch, mimo Európy však zaznamenala nárast o 8,7 % (najmä v Číne a v Rusku). Dacia zaznamenala celkový rast vo výške 19,5%. Ten bude zrejme napredovať vďaka príchodu očakávaného Loganu MCV.

Nissan za rok 2006 predal vyše 3,3 mil. vozidiel vlastnej značky a 136 tisíc vozidiel značky Infiniti. Takisto to predstavuje mierny pokles (3,1 %). Už druhý rok zaznamenal Nissan predaj na trhu USA presahujúci 1 milión vozidiel. V Japonsku zaznamenal pokles predaja malých automobilov o 11,5 % a v Európe je predajnosť stabilná. Tento vývoj bol kompenzovaný nárastom na rozvíjajúcich sa trhoch, predovšetkým však v Rusku.

Aliancia naďalej prináša výsledky aj v oblasti motorov. Spoločne vyvinutý diesel s objemom 2,0 l (M1D) sa začal montovať do Nissanov a dvojlitrový benzínový motor (M1G) našiel svoje uplatnenie v Cliu III v druhej polovici minulého roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků