Renault-Nissan si udržal post štvrtého najväčšieho výrobcu áut

Aliancia Renault-Nissan si udržala pozíciu štvrtého najväčšieho konštruktéra automobilov na svete v objeme predaja. Obe spoločnosti spolu za rok 2006 predali 5,9 milióna vozidiel, čím si zabezpečili 9 % podiel na svetovom trhu.

Renault predal vyše 2,1 mil. kusov svojich automobilov, 196 tisíc vozidiel značky Dacia. Loganov sa pod značkou Renault a Dacia predalo spolu 247 000. Automobilka Renault zaznamenala mierny pokles (v celosvetovom meradle 4 %) na európskych trhoch, mimo Európy však zaznamenala nárast o 8,7 % (najmä v Číne a v Rusku). Dacia zaznamenala celkový rast vo výške 19,5%. Ten bude zrejme napredovať vďaka príchodu očakávaného Loganu MCV.

Nissan za rok 2006 predal vyše 3,3 mil. vozidiel vlastnej značky a 136 tisíc vozidiel značky Infiniti. Takisto to predstavuje mierny pokles (3,1 %). Už druhý rok zaznamenal Nissan predaj na trhu USA presahujúci 1 milión vozidiel. V Japonsku zaznamenal pokles predaja malých automobilov o 11,5 % a v Európe je predajnosť stabilná. Tento vývoj bol kompenzovaný nárastom na rozvíjajúcich sa trhoch, predovšetkým však v Rusku.

Aliancia naďalej prináša výsledky aj v oblasti motorov. Spoločne vyvinutý diesel s objemom 2,0 l (M1D) sa začal montovať do Nissanov a dvojlitrový benzínový motor (M1G) našiel svoje uplatnenie v Cliu III v druhej polovici minulého roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků