Renault-Nissan si udržal post štvrtého najväčšieho výrobcu áut

Aliancia Renault-Nissan si udržala pozíciu štvrtého najväčšieho konštruktéra automobilov na svete v objeme predaja. Obe spoločnosti spolu za rok 2006 predali 5,9 milióna vozidiel, čím si zabezpečili 9 % podiel na svetovom trhu.

Renault predal vyše 2,1 mil. kusov svojich automobilov, 196 tisíc vozidiel značky Dacia. Loganov sa pod značkou Renault a Dacia predalo spolu 247 000. Automobilka Renault zaznamenala mierny pokles (v celosvetovom meradle 4 %) na európskych trhoch, mimo Európy však zaznamenala nárast o 8,7 % (najmä v Číne a v Rusku). Dacia zaznamenala celkový rast vo výške 19,5%. Ten bude zrejme napredovať vďaka príchodu očakávaného Loganu MCV.

Nissan za rok 2006 predal vyše 3,3 mil. vozidiel vlastnej značky a 136 tisíc vozidiel značky Infiniti. Takisto to predstavuje mierny pokles (3,1 %). Už druhý rok zaznamenal Nissan predaj na trhu USA presahujúci 1 milión vozidiel. V Japonsku zaznamenal pokles predaja malých automobilov o 11,5 % a v Európe je predajnosť stabilná. Tento vývoj bol kompenzovaný nárastom na rozvíjajúcich sa trhoch, predovšetkým však v Rusku.

Aliancia naďalej prináša výsledky aj v oblasti motorov. Spoločne vyvinutý diesel s objemom 2,0 l (M1D) sa začal montovať do Nissanov a dvojlitrový benzínový motor (M1G) našiel svoje uplatnenie v Cliu III v druhej polovici minulého roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 32 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků