Renault Next Two jede zcela sám, zatím alespoň při rychlostech do 30 km/h

Značka Renault představuje novou studii elektromobilu Renault Next Two. Vyniká zejména soustavou umožňující samočinné řízení.

Novinka vychází z koncepční studie elektromobilu Renault Zoe, jež se vůbec prvně veřejnosti představila již na pařížském autosalonu v roce 2010. Má jít o „předobraz samostatně fungujícího elektromobilu Renault pro rok 2020“, a právě systém automatického řízení je tím nejzajímavějším, co projekt Next Two přináší. Samočinné řízení automobilu je jen přirozeným směrem, kterým se ubírá rozšiřující se nabídka propracovaných bezpečnostních a asistenčních systémů sériových vozů, připomeňme aktuální projekty Volvo Drive Me nebo Nissan Leaf AD.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Next Two: další z náznaků nástupu automobilů se samočinným řízením

Renault Next Two je osazen soustavou čidel a kamer zajišťujících orientaci vozu v okolním prostředí, zpracované informace se pak v podobě povelů přenášejí do ovládání řízení, pohonné jednotky a brzdového systému. Nový Renault Next Two má být schopen samostatného pohybu až do rychlosti 30 km/h, přičemž se nemusí spoléhat na žádnou periferní infrastrukturu.

Není tedy snad ani divu, že je vůz schopen také samočinného parkování, jež má mimochodem nabídnout už letos nové Volvo XC90. Kromě toho nabídne Renault Next Two také vysokorychlostní připojení k internetu s informacemi navigace v reálném čase, výsuvný head-up displej nebo „chytré sedadlo“ schopné přizpůsobit se postavě řidiče. Když auto zrovna pojede samo, můžete se věnovat třeba sledování filmů, zpravodajství nebo se zúčastnit videokonference.

Co se samočinného řízení týče, zůstává otázkou, do jaké míry konstruktéři Renaultu využívají technologií projektu Nissan Leaf AD

Předchozí KAPITOLY Následující
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků