Renault Next Two jede zcela sám, zatím alespoň při rychlostech do 30 km/h

Značka Renault představuje novou studii elektromobilu Renault Next Two. Vyniká zejména soustavou umožňující samočinné řízení.

Novinka vychází z koncepční studie elektromobilu Renault Zoe, jež se vůbec prvně veřejnosti představila již na pařížském autosalonu v roce 2010. Má jít o „předobraz samostatně fungujícího elektromobilu Renault pro rok 2020“, a právě systém automatického řízení je tím nejzajímavějším, co projekt Next Two přináší. Samočinné řízení automobilu je jen přirozeným směrem, kterým se ubírá rozšiřující se nabídka propracovaných bezpečnostních a asistenčních systémů sériových vozů, připomeňme aktuální projekty Volvo Drive Me nebo Nissan Leaf AD.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Next Two: další z náznaků nástupu automobilů se samočinným řízením

Renault Next Two je osazen soustavou čidel a kamer zajišťujících orientaci vozu v okolním prostředí, zpracované informace se pak v podobě povelů přenášejí do ovládání řízení, pohonné jednotky a brzdového systému. Nový Renault Next Two má být schopen samostatného pohybu až do rychlosti 30 km/h, přičemž se nemusí spoléhat na žádnou periferní infrastrukturu.

Není tedy snad ani divu, že je vůz schopen také samočinného parkování, jež má mimochodem nabídnout už letos nové Volvo XC90. Kromě toho nabídne Renault Next Two také vysokorychlostní připojení k internetu s informacemi navigace v reálném čase, výsuvný head-up displej nebo „chytré sedadlo“ schopné přizpůsobit se postavě řidiče. Když auto zrovna pojede samo, můžete se věnovat třeba sledování filmů, zpravodajství nebo se zúčastnit videokonference.

Co se samočinného řízení týče, zůstává otázkou, do jaké míry konstruktéři Renaultu využívají technologií projektu Nissan Leaf AD

Předchozí KAPITOLY Následující
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků