Renault Nepta, opravdu výkonné kabrio

Našlapaný šestiválec, nezvyklé nastupování a elegantní design. To vše najdete v novém kabriu, které se představí za pár týdnů v Paříži.

Kdo by ještě před nedávnem řekl, že Renault přijde do Paříže s konceptem luxusního čtyřmístného kabria. Ovšem poté, co v nedávné době vsadil na netradiční design svých modelů, musíme brát Renault jako automobilku, která se nebrání žádným novým tvarům a automobilům.

Stylový kabriolet dokonale reprezentuje schopnosti automobilky. Špičkové technologie v podobě pokročilých LED světlometů, které jsou složeny ze tří segmentů (dálková a potkávací světla, světla pro denní ježdění, nesvětlování zatáček), nebo opravdu výkonný šestiválec a u Renaultu nově i sedmistupňový automat. To vše lze v sympatickém a elegantním kabrioletu najít.

Jak to už u konceptů musí být, také Nepta se neubránil designovým výstřelkům. Tím hlavním je systém otevírání dveří. Ten je opravdu originální a zcela odlišný od toho, co by člověk u cabria čekal. Nastoupit do vozu můžete až poté, co si odklopíte doslova celý bok vozu. Abyste to však měli snazší, pomohou vám elektromotorky.

Jak je vidět na fotografiích, interiér je stylový, luxusní a přitom moderní. Zajímavým detailem je otočný ovládač sedmistupňové převodovky a také, jak jsme si u francouzských vozů již zvykli, i palubní přístroje. Ukazatele kombinují klasické analogové tvary s digitálním zobrazením.

Cestující pak mají pro cestování opravdové pohodlí. K dispozici mají DVD multimediální systém s LCD panely ke sledování videa.

Velmi stylový koncept je poháněn šestiválcovým motorem o objemu 3,5 l. Ten je navíc přeplňován biturbem a disponuje tak velmi vysokým výkonem 309 kW (420 k). Točivý moment dosahuje hodnoty 560 Nm a dostupný je již při 3 000 ot./min. Vpředu uložený motor pomocí kardanu pohání zadní kola a to prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky. Opravdu velká 23" zadní kola s pneu Michelin PAX 275 pak přenesou dostatek výkonu k tomu, aby Nepta zrychlil na stovku za 4,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Nepta
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků