Renault Nepta, opravdu výkonné kabrio

Našlapaný šestiválec, nezvyklé nastupování a elegantní design. To vše najdete v novém kabriu, které se představí za pár týdnů v Paříži.

Kdo by ještě před nedávnem řekl, že Renault přijde do Paříže s konceptem luxusního čtyřmístného kabria. Ovšem poté, co v nedávné době vsadil na netradiční design svých modelů, musíme brát Renault jako automobilku, která se nebrání žádným novým tvarům a automobilům.

Stylový kabriolet dokonale reprezentuje schopnosti automobilky. Špičkové technologie v podobě pokročilých LED světlometů, které jsou složeny ze tří segmentů (dálková a potkávací světla, světla pro denní ježdění, nesvětlování zatáček), nebo opravdu výkonný šestiválec a u Renaultu nově i sedmistupňový automat. To vše lze v sympatickém a elegantním kabrioletu najít.

Jak to už u konceptů musí být, také Nepta se neubránil designovým výstřelkům. Tím hlavním je systém otevírání dveří. Ten je opravdu originální a zcela odlišný od toho, co by člověk u cabria čekal. Nastoupit do vozu můžete až poté, co si odklopíte doslova celý bok vozu. Abyste to však měli snazší, pomohou vám elektromotorky.

Jak je vidět na fotografiích, interiér je stylový, luxusní a přitom moderní. Zajímavým detailem je otočný ovládač sedmistupňové převodovky a také, jak jsme si u francouzských vozů již zvykli, i palubní přístroje. Ukazatele kombinují klasické analogové tvary s digitálním zobrazením.

Cestující pak mají pro cestování opravdové pohodlí. K dispozici mají DVD multimediální systém s LCD panely ke sledování videa.

Velmi stylový koncept je poháněn šestiválcovým motorem o objemu 3,5 l. Ten je navíc přeplňován biturbem a disponuje tak velmi vysokým výkonem 309 kW (420 k). Točivý moment dosahuje hodnoty 560 Nm a dostupný je již při 3 000 ot./min. Vpředu uložený motor pomocí kardanu pohání zadní kola a to prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky. Opravdu velká 23" zadní kola s pneu Michelin PAX 275 pak přenesou dostatek výkonu k tomu, aby Nepta zrychlil na stovku za 4,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Nepta
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků