Renault Nepta, opravdu výkonné kabrio

Našlapaný šestiválec, nezvyklé nastupování a elegantní design. To vše najdete v novém kabriu, které se představí za pár týdnů v Paříži.

Kdo by ještě před nedávnem řekl, že Renault přijde do Paříže s konceptem luxusního čtyřmístného kabria. Ovšem poté, co v nedávné době vsadil na netradiční design svých modelů, musíme brát Renault jako automobilku, která se nebrání žádným novým tvarům a automobilům.

Stylový kabriolet dokonale reprezentuje schopnosti automobilky. Špičkové technologie v podobě pokročilých LED světlometů, které jsou složeny ze tří segmentů (dálková a potkávací světla, světla pro denní ježdění, nesvětlování zatáček), nebo opravdu výkonný šestiválec a u Renaultu nově i sedmistupňový automat. To vše lze v sympatickém a elegantním kabrioletu najít.

Jak to už u konceptů musí být, také Nepta se neubránil designovým výstřelkům. Tím hlavním je systém otevírání dveří. Ten je opravdu originální a zcela odlišný od toho, co by člověk u cabria čekal. Nastoupit do vozu můžete až poté, co si odklopíte doslova celý bok vozu. Abyste to však měli snazší, pomohou vám elektromotorky.

Jak je vidět na fotografiích, interiér je stylový, luxusní a přitom moderní. Zajímavým detailem je otočný ovládač sedmistupňové převodovky a také, jak jsme si u francouzských vozů již zvykli, i palubní přístroje. Ukazatele kombinují klasické analogové tvary s digitálním zobrazením.

Cestující pak mají pro cestování opravdové pohodlí. K dispozici mají DVD multimediální systém s LCD panely ke sledování videa.

Velmi stylový koncept je poháněn šestiválcovým motorem o objemu 3,5 l. Ten je navíc přeplňován biturbem a disponuje tak velmi vysokým výkonem 309 kW (420 k). Točivý moment dosahuje hodnoty 560 Nm a dostupný je již při 3 000 ot./min. Vpředu uložený motor pomocí kardanu pohání zadní kola a to prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky. Opravdu velká 23" zadní kola s pneu Michelin PAX 275 pak přenesou dostatek výkonu k tomu, aby Nepta zrychlil na stovku za 4,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Nepta
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků