Renault může vyrobit Megane o prostoru Talismanu. Poslouží mu nová platforma

Po uvedení futuristického konceptu Morphoz se Renault více zaměřuje na jeho platformu, kterou využijí budoucí elektromobily celé aliance.

Renault s uvedením nedávného konceptu elektrického SUV Morphoz navnadil rovněž na zbrusu novou platformu CMF-EV. Tento modulární základ chce značka (i v rámci celé aliance) využít pro nadcházející elektromobily. Funkci změny délky rozvoru jako v případě studie samozřejmě nečekejte, přesto má ale základ pár triků v rukávu.

Technika je tedy vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a stane se vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel celé skupiny. Podle ředitele vývoje elektromobilů skupiny Renault Jean-Paula Draie lze na základě konstruovat automobily s rekordně prostorným interiérem a inovativním designem.

Renault Morphoz umí měnit svou délku. Koncept předvádí novou platformu značky

Renault Morphoz umí měnit svou délku. Koncept předvádí novou platformu značky

Klasicky si tudíž jednotlivé značky využijí platformu svým vlastním způsobem. Delší rozvor s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha má vytvářet nové možnosti pro projektanty. Renault tak mluví o elektromobilech s karoserií SUV ale třeba i sedanu.

Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů z hlediska optimalizace jejich dosahu. Výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha zase umožní navrhování modelů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru.

Renault se zbavuje starého Clia. Levnější už nebude, ceny spadly k úrovni Dacie

Renault se zbavuje starého Clia. Levnější už nebude, ceny spadly k úrovni Dacie

Konstrukce bude mít dopad i na aerodynamiku vozidla s krátkou kapotou. S dopředu posunutou hranicí palubní desky je pak zmiňováno i více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. 

Renault nakonec přednosti nové modulární platformy CMF-EV shrnuje jednoduše: umožní totiž navrhnout automobil s prostorností Talismanu a velikostí hatchbacku Megane. Zajištěna je instalace jednoho nebo dvou elektrických motorů, takže se počítá i s pohonem všech kol. Ke všemu je platforma připravena k zavedení systémů autonomního řízení 4. úrovně.

V galerii koncept Renault Morphoz.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 127 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků