Renault může vyrobit Megane o prostoru Talismanu. Poslouží mu nová platforma

Po uvedení futuristického konceptu Morphoz se Renault více zaměřuje na jeho platformu, kterou využijí budoucí elektromobily celé aliance.

Renault s uvedením nedávného konceptu elektrického SUV Morphoz navnadil rovněž na zbrusu novou platformu CMF-EV. Tento modulární základ chce značka (i v rámci celé aliance) využít pro nadcházející elektromobily. Funkci změny délky rozvoru jako v případě studie samozřejmě nečekejte, přesto má ale základ pár triků v rukávu.

Technika je tedy vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a stane se vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel celé skupiny. Podle ředitele vývoje elektromobilů skupiny Renault Jean-Paula Draie lze na základě konstruovat automobily s rekordně prostorným interiérem a inovativním designem.

Renault Morphoz umí měnit svou délku. Koncept předvádí novou platformu značky

Renault Morphoz umí měnit svou délku. Koncept předvádí novou platformu značky

Klasicky si tudíž jednotlivé značky využijí platformu svým vlastním způsobem. Delší rozvor s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha má vytvářet nové možnosti pro projektanty. Renault tak mluví o elektromobilech s karoserií SUV ale třeba i sedanu.

Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů z hlediska optimalizace jejich dosahu. Výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha zase umožní navrhování modelů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru.

Renault se zbavuje starého Clia. Levnější už nebude, ceny spadly k úrovni Dacie

Renault se zbavuje starého Clia. Levnější už nebude, ceny spadly k úrovni Dacie

Konstrukce bude mít dopad i na aerodynamiku vozidla s krátkou kapotou. S dopředu posunutou hranicí palubní desky je pak zmiňováno i více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. 

Renault nakonec přednosti nové modulární platformy CMF-EV shrnuje jednoduše: umožní totiž navrhnout automobil s prostorností Talismanu a velikostí hatchbacku Megane. Zajištěna je instalace jednoho nebo dvou elektrických motorů, takže se počítá i s pohonem všech kol. Ke všemu je platforma připravena k zavedení systémů autonomního řízení 4. úrovně.

V galerii koncept Renault Morphoz.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 51 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků