Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Hot hatch Clio R.S. nejspíš Renault uklidí do minulosti a jeho místo zastane ostrá verze elektromobilu Zoe.

Sportovní divize Renaultu má podle britského magazínu Auto Express vcelku razantní plány s Cliem R.S. Budoucnost hot hatche nevypadá zrovna světle a Renault Sport přemýšlí o uvedení ostrého elektromobil Zoe R.S., právě jakožto nepřímého nástupce Clia R.S.

V rozhovoru s britským magazínem uvedl Ali Kasai, produktový viceprezident značky, že Clio R.S. ztrácí dávat smysl hlavně po finanční stránce a kvůli emisním normám. Snižovat produkci emisí u sportovních modelů je podle něj stále nákladnější, což se poté odráží na konečné cenovce vozu. Aby Clio R.S. nadále existovalo v dnešní době, muselo by pořádně zdražit.

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Zaříznutí známého francouzského hot hatche hraje do karet i nutná elektrifikace modelové nabídky Renaultu. „Musíme se držet současných trendů a vyvíjet sportovní auta budoucnosti. Klíčovou rolí Renault Sportu je být inovativní. Padla tedy myšlenka na Zoe a stále o něm přemýšlíme. Jde o auto, které si oblíbilo hodně lidí,“ řekl Kasai.

Kasai také zatím nevidí v kategorii elektrických hot hatchů příliš velkou konkurenci, takže by případné Zoe R.S. fungovalo jako lídr v této kategorii na trhu. Představu výkonného elektromobilu Zoe přitom ukázal Renault Sport již v roce 2017 na konceptu Zoe e-sport. Vůz měl dvojici elektromotorů z vývoje Formule E a produkoval tučných 460 koní (338 kW). O produkci se však nikdy nepřemýšlelo.

Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Zatím se nicméně značka v případě elektrického hot hatche potácí v řadě neznámých. „Otázkou je, jak výkonný bude? Jaký bude mít dojezd? Jak si povede na okruhu? Renault Sport je silným hráčem, takže pokud do něj půjdeme, musí mít jisté schopnosti. Pokud zvládne jedno kolo na okruhu, a pak bude muset k nabíječce, tudy cesta nepovede,“ dodal Kasai.

V současné generaci Renaultu Clio bychom se však jeho ostré verze ještě dočkat měli. Na silnicích už byly spatřeny testovací prototypy údajného hot hatche. Zatím se mluví o využití přeplňované osmnáctistovky z Méganu R.S., avšak v podladěné specifikaci.

V galerii neoficiální ilustrace Renaultu Zoe R.S. a koncept Zoe e-sport.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků