Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Hot hatch Clio R.S. nejspíš Renault uklidí do minulosti a jeho místo zastane ostrá verze elektromobilu Zoe.

Sportovní divize Renaultu má podle britského magazínu Auto Express vcelku razantní plány s Cliem R.S. Budoucnost hot hatche nevypadá zrovna světle a Renault Sport přemýšlí o uvedení ostrého elektromobil Zoe R.S., právě jakožto nepřímého nástupce Clia R.S.

V rozhovoru s britským magazínem uvedl Ali Kasai, produktový viceprezident značky, že Clio R.S. ztrácí dávat smysl hlavně po finanční stránce a kvůli emisním normám. Snižovat produkci emisí u sportovních modelů je podle něj stále nákladnější, což se poté odráží na konečné cenovce vozu. Aby Clio R.S. nadále existovalo v dnešní době, muselo by pořádně zdražit.

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Zaříznutí známého francouzského hot hatche hraje do karet i nutná elektrifikace modelové nabídky Renaultu. „Musíme se držet současných trendů a vyvíjet sportovní auta budoucnosti. Klíčovou rolí Renault Sportu je být inovativní. Padla tedy myšlenka na Zoe a stále o něm přemýšlíme. Jde o auto, které si oblíbilo hodně lidí,“ řekl Kasai.

Kasai také zatím nevidí v kategorii elektrických hot hatchů příliš velkou konkurenci, takže by případné Zoe R.S. fungovalo jako lídr v této kategorii na trhu. Představu výkonného elektromobilu Zoe přitom ukázal Renault Sport již v roce 2017 na konceptu Zoe e-sport. Vůz měl dvojici elektromotorů z vývoje Formule E a produkoval tučných 460 koní (338 kW). O produkci se však nikdy nepřemýšlelo.

Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Zatím se nicméně značka v případě elektrického hot hatche potácí v řadě neznámých. „Otázkou je, jak výkonný bude? Jaký bude mít dojezd? Jak si povede na okruhu? Renault Sport je silným hráčem, takže pokud do něj půjdeme, musí mít jisté schopnosti. Pokud zvládne jedno kolo na okruhu, a pak bude muset k nabíječce, tudy cesta nepovede,“ dodal Kasai.

V současné generaci Renaultu Clio bychom se však jeho ostré verze ještě dočkat měli. Na silnicích už byly spatřeny testovací prototypy údajného hot hatche. Zatím se mluví o využití přeplňované osmnáctistovky z Méganu R.S., avšak v podladěné specifikaci.

V galerii neoficiální ilustrace Renaultu Zoe R.S. a koncept Zoe e-sport.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků