Renault možná zařízne Clio R.S. Hot-hatch by nahradil ostrý elektromobil Zoe R.S.

Hot hatch Clio R.S. nejspíš Renault uklidí do minulosti a jeho místo zastane ostrá verze elektromobilu Zoe.

Sportovní divize Renaultu má podle britského magazínu Auto Express vcelku razantní plány s Cliem R.S. Budoucnost hot hatche nevypadá zrovna světle a Renault Sport přemýšlí o uvedení ostrého elektromobil Zoe R.S., právě jakožto nepřímého nástupce Clia R.S.

V rozhovoru s britským magazínem uvedl Ali Kasai, produktový viceprezident značky, že Clio R.S. ztrácí dávat smysl hlavně po finanční stránce a kvůli emisním normám. Snižovat produkci emisí u sportovních modelů je podle něj stále nákladnější, což se poté odráží na konečné cenovce vozu. Aby Clio R.S. nadále existovalo v dnešní době, muselo by pořádně zdražit.

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Zaříznutí známého francouzského hot hatche hraje do karet i nutná elektrifikace modelové nabídky Renaultu. „Musíme se držet současných trendů a vyvíjet sportovní auta budoucnosti. Klíčovou rolí Renault Sportu je být inovativní. Padla tedy myšlenka na Zoe a stále o něm přemýšlíme. Jde o auto, které si oblíbilo hodně lidí,“ řekl Kasai.

Kasai také zatím nevidí v kategorii elektrických hot hatchů příliš velkou konkurenci, takže by případné Zoe R.S. fungovalo jako lídr v této kategorii na trhu. Představu výkonného elektromobilu Zoe přitom ukázal Renault Sport již v roce 2017 na konceptu Zoe e-sport. Vůz měl dvojici elektromotorů z vývoje Formule E a produkoval tučných 460 koní (338 kW). O produkci se však nikdy nepřemýšlelo.

Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Nejlevnější Renault Clio nemá odpověď na trend dnešní doby. Poradil si po svém

Zatím se nicméně značka v případě elektrického hot hatche potácí v řadě neznámých. „Otázkou je, jak výkonný bude? Jaký bude mít dojezd? Jak si povede na okruhu? Renault Sport je silným hráčem, takže pokud do něj půjdeme, musí mít jisté schopnosti. Pokud zvládne jedno kolo na okruhu, a pak bude muset k nabíječce, tudy cesta nepovede,“ dodal Kasai.

V současné generaci Renaultu Clio bychom se však jeho ostré verze ještě dočkat měli. Na silnicích už byly spatřeny testovací prototypy údajného hot hatche. Zatím se mluví o využití přeplňované osmnáctistovky z Méganu R.S., avšak v podladěné specifikaci.

V galerii neoficiální ilustrace Renaultu Zoe R.S. a koncept Zoe e-sport.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků