Renault Modus: ještě menší MPV než Scénic

Modus je zcela nový model v nabídce francouzského Renaultu. Jde o malé MPV, které bude ještě menší než Opel Meriva či Fiat Idea. Nabídne dobrou variabilitu interiéru i vnitřní prostor. Mezi motory se objeví staří známí z Clia a Méganu.
Renault Modus: ještě menší MPV než Scénic

Jak jsem psal už dříve, studie Renault Modus se dočkala sériové podoby. Změn v designu oproti konceptu není příliš mnoho - stejně postupoval španělský Seat u nového modelu Altea. Modus je postaven na podvozku Clia, takže není divu, že jde skutečně o mikroMPV - délka 3 792 mm, rozvor 2 482 mm. Oproti Cliu je Modus vyšší, má téměř 1,6 m.

Zadní sedadla dělená v poměru 2:1 jsou posuvná o 17 cm, čímž lze zvětšit základní objem zavazadlového prostoru z 198 na 274 litrů. Je to podobné jako u Nissanu Micra, kde lze zvětšit zavazadelník posuvem sedadel o více než sto litrů na 370 l. Pokud sedadla v Modusu sklopíte, získáte objem až 621 litrů. I v takto malém autě lze převážet předměty až 1,7 m dlouhé díky možnosti sklopit sedadlo spolujezdce. Pokud často nakládáte drobnosti, oceníte dělené páté dveře.

Modusu nechybí panoramatická střecha (viz obrázky), která má dvě verze. Levnější manuální umožňuje zcela vyjmout střešní díly, elektrická pak má posuvnou je jednu část skleněné střechy; druhá je pevná. V základní výbavě bude mít Modus šest airbagů a ABS, v příplatkové výbavě budou i takové vymoženosti jako natáčecí xenony. Mezi motory najdete 1.2 16V 55 kW, 1.4 16V 72 kW, 1.6 16V 82 kW (variabilní časování ventilů) a dvě verze 1.5 dCi, 48 a 60 kW; časem přijde i verze s 80 kW. Na trh přijde Modus na podzim, ještě předtím si jej ale budete moci na pařížském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 68 031 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Megane 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 28 715 km
Cena: 300 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 46 008 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 110 015 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 102 904 km
Cena: 55 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 831 km
Cena: 67 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků