Renault Modus: ještě menší MPV než Scénic

Modus je zcela nový model v nabídce francouzského Renaultu. Jde o malé MPV, které bude ještě menší než Opel Meriva či Fiat Idea. Nabídne dobrou variabilitu interiéru i vnitřní prostor. Mezi motory se objeví staří známí z Clia a Méganu.
Renault Modus: ještě menší MPV než Scénic

Jak jsem psal už dříve, studie Renault Modus se dočkala sériové podoby. Změn v designu oproti konceptu není příliš mnoho - stejně postupoval španělský Seat u nového modelu Altea. Modus je postaven na podvozku Clia, takže není divu, že jde skutečně o mikroMPV - délka 3 792 mm, rozvor 2 482 mm. Oproti Cliu je Modus vyšší, má téměř 1,6 m.

Zadní sedadla dělená v poměru 2:1 jsou posuvná o 17 cm, čímž lze zvětšit základní objem zavazadlového prostoru z 198 na 274 litrů. Je to podobné jako u Nissanu Micra, kde lze zvětšit zavazadelník posuvem sedadel o více než sto litrů na 370 l. Pokud sedadla v Modusu sklopíte, získáte objem až 621 litrů. I v takto malém autě lze převážet předměty až 1,7 m dlouhé díky možnosti sklopit sedadlo spolujezdce. Pokud často nakládáte drobnosti, oceníte dělené páté dveře.

Modusu nechybí panoramatická střecha (viz obrázky), která má dvě verze. Levnější manuální umožňuje zcela vyjmout střešní díly, elektrická pak má posuvnou je jednu část skleněné střechy; druhá je pevná. V základní výbavě bude mít Modus šest airbagů a ABS, v příplatkové výbavě budou i takové vymoženosti jako natáčecí xenony. Mezi motory najdete 1.2 16V 55 kW, 1.4 16V 72 kW, 1.6 16V 82 kW (variabilní časování ventilů) a dvě verze 1.5 dCi, 48 a 60 kW; časem přijde i verze s 80 kW. Na trh přijde Modus na podzim, ještě předtím si jej ale budete moci na pařížském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků