Renault Modus: ještě menší MPV než Scénic

Modus je zcela nový model v nabídce francouzského Renaultu. Jde o malé MPV, které bude ještě menší než Opel Meriva či Fiat Idea. Nabídne dobrou variabilitu interiéru i vnitřní prostor. Mezi motory se objeví staří známí z Clia a Méganu.
Renault Modus: ještě menší MPV než Scénic

Jak jsem psal už dříve, studie Renault Modus se dočkala sériové podoby. Změn v designu oproti konceptu není příliš mnoho - stejně postupoval španělský Seat u nového modelu Altea. Modus je postaven na podvozku Clia, takže není divu, že jde skutečně o mikroMPV - délka 3 792 mm, rozvor 2 482 mm. Oproti Cliu je Modus vyšší, má téměř 1,6 m.

Zadní sedadla dělená v poměru 2:1 jsou posuvná o 17 cm, čímž lze zvětšit základní objem zavazadlového prostoru z 198 na 274 litrů. Je to podobné jako u Nissanu Micra, kde lze zvětšit zavazadelník posuvem sedadel o více než sto litrů na 370 l. Pokud sedadla v Modusu sklopíte, získáte objem až 621 litrů. I v takto malém autě lze převážet předměty až 1,7 m dlouhé díky možnosti sklopit sedadlo spolujezdce. Pokud často nakládáte drobnosti, oceníte dělené páté dveře.

Modusu nechybí panoramatická střecha (viz obrázky), která má dvě verze. Levnější manuální umožňuje zcela vyjmout střešní díly, elektrická pak má posuvnou je jednu část skleněné střechy; druhá je pevná. V základní výbavě bude mít Modus šest airbagů a ABS, v příplatkové výbavě budou i takové vymoženosti jako natáčecí xenony. Mezi motory najdete 1.2 16V 55 kW, 1.4 16V 72 kW, 1.6 16V 82 kW (variabilní časování ventilů) a dvě verze 1.5 dCi, 48 a 60 kW; časem přijde i verze s 80 kW. Na trh přijde Modus na podzim, ještě předtím si jej ale budete moci na pařížském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků