Renault Modus: ještě menší MPV než Scénic

Modus je zcela nový model v nabídce francouzského Renaultu. Jde o malé MPV, které bude ještě menší než Opel Meriva či Fiat Idea. Nabídne dobrou variabilitu interiéru i vnitřní prostor. Mezi motory se objeví staří známí z Clia a Méganu.
Renault Modus: ještě menší MPV než Scénic

Jak jsem psal už dříve, studie Renault Modus se dočkala sériové podoby. Změn v designu oproti konceptu není příliš mnoho - stejně postupoval španělský Seat u nového modelu Altea. Modus je postaven na podvozku Clia, takže není divu, že jde skutečně o mikroMPV - délka 3 792 mm, rozvor 2 482 mm. Oproti Cliu je Modus vyšší, má téměř 1,6 m.

Zadní sedadla dělená v poměru 2:1 jsou posuvná o 17 cm, čímž lze zvětšit základní objem zavazadlového prostoru z 198 na 274 litrů. Je to podobné jako u Nissanu Micra, kde lze zvětšit zavazadelník posuvem sedadel o více než sto litrů na 370 l. Pokud sedadla v Modusu sklopíte, získáte objem až 621 litrů. I v takto malém autě lze převážet předměty až 1,7 m dlouhé díky možnosti sklopit sedadlo spolujezdce. Pokud často nakládáte drobnosti, oceníte dělené páté dveře.

Modusu nechybí panoramatická střecha (viz obrázky), která má dvě verze. Levnější manuální umožňuje zcela vyjmout střešní díly, elektrická pak má posuvnou je jednu část skleněné střechy; druhá je pevná. V základní výbavě bude mít Modus šest airbagů a ABS, v příplatkové výbavě budou i takové vymoženosti jako natáčecí xenony. Mezi motory najdete 1.2 16V 55 kW, 1.4 16V 72 kW, 1.6 16V 82 kW (variabilní časování ventilů) a dvě verze 1.5 dCi, 48 a 60 kW; časem přijde i verze s 80 kW. Na trh přijde Modus na podzim, ještě předtím si jej ale budete moci na pařížském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků