Renault Mégane Trophy: sportovní elegance

Tento kousek se Renaultu rozhodně podařil. Představený Mégane Coupé Trophy vypadá skvěle, vždyť posuďte sami.

Mégane Coupé se po představení setkal ve světě s velmi pozitivními ohlasy. Co se týká jeho závodní verze, která je předzvěstí okruhového nasazení, nemohlo to dopadnut jinak. V Paříží automobilka představila speciál se jménem Trophy, který splnil všechna očekávání.

Pod karoserii z kompozitních materiálů se ukrývá šestiválcové srdce o objemu 3,5 litru, pocházející z Nissanu 350Z. Ten je uložen uprostřed a pohání zadní kola. Výkon se na ně přenáší skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Podvozek je plně stavitelný a 18“ kola obouvají slicky od Michelinu.

Výkon motoru ale není sériový a byl zvýšen na 360 koní. Oproti předchozímu Méganu Trophy se podařil zvýšit přítlak o cca 20 % a zároveň snížit odpor vzduchu o 15 %. To je bezesporu výsledek pozoruhodný.

Dle slov oddělení Renault Sport může tento vůz směle konkurovat strojům jako Porsche 911 GT3, toto prohlášení by se však mělo pravděpodobně (i kvůli podstatně nižšímu výkonu) brát s řádnou dávkou nadhledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane Coupé Trophy

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků