Renault Mégane si už v Česku můžete koupit i jako GT Line. Pod půl milionu

Do portfolia Méganu přichází výbavový stupeň GT Line. Má stejný úkol, jako tomu bylo u předchůdce.

Zatímco se do showroomů Renaultu řítí špička ledovce řady Mégane, verze R.S., jakoby toho chtěl Renault využít také uvedením verze sportovněji alespoň vyhlížející GT Line. Ta sdílí některé stylistické prvky uvnitř a zvenčí s ostřejší verzí GT od Renault Sportu, jinak jde ale o pohodlný Mégane na každý den. A v tom má být prodejní argument, pokud po takovém toužíte - vypadá ostřeji, ale ve skutečnosti není. Paralelu mezi konkurenty hledejme například u Volkswagenu Golf R Line.

K Méganu GT Line nedostanete osmnáctistovku jako u R.S., ani šestnáctiostovku, která je zase vyhrazena GT. Zájemcům o zážehový pohon je nabízena nejsilnější verze přeplňované dvanáctistovky, tedy motor TCe 130. S manuální převodovkou začíná na částce 461.400 korun, s dvouspojkovou se sedmi stupni je k mání o 50 tisíc dráž. Novější 1,3 zatím na rozdíl od Scénicu nedorazila. Jediná naftová varianta má 1,6 litru, výkon 130 koňských sil a manuální převodovku. A sice za 541.400 korun.

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Výlučně pro GT je vyhrazen specifický optický paket nárazníků, doplňků v laku "Dark metal" a odlišných sedmnáctipalcových kol. Za osmnáctky připlatíte 12 tisíc, ale stejné lze pořídit i na "normální" auto s výbavou Intense. Od GT se vizuálně liší jen jinou maskou chladiče a výfukovou koncovkou. Zajímavé ale je, že za interiér s modrým prošíváním a sportovnějšími sedadly se ještě připlácí, a sice 12.000 korun.

Dále nabídka do značné míry kopíruje jinak nejvyšší výbavu Intens. Ve standardu máte automatickou klimatizaci, připlatit ale musíte například za kamerový systém 360 stupňů v rámci paketu City za 18 tisíc, větší displej infotainmentu za 10 tisíc či Full LED světlomety za 19 tisíc.

Renault Mégane GT Line - technická data a české ceny 
Verze TCe 130 TCe 130 EDC dCi 130
Zdvihový objem [cm3] 1198 1198 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 97/5500 97/5500 96/4000
Točivý moment [N.m/min] 205/2000 205/2000 320/1750
Převodovka 6M 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 197 197 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6 10,8 10
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 5,4 4
GT Line [Kč] 461.400 511.400 541.400
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků