Renault Mégane si už v Česku můžete koupit i jako GT Line. Pod půl milionu

Do portfolia Méganu přichází výbavový stupeň GT Line. Má stejný úkol, jako tomu bylo u předchůdce.

Zatímco se do showroomů Renaultu řítí špička ledovce řady Mégane, verze R.S., jakoby toho chtěl Renault využít také uvedením verze sportovněji alespoň vyhlížející GT Line. Ta sdílí některé stylistické prvky uvnitř a zvenčí s ostřejší verzí GT od Renault Sportu, jinak jde ale o pohodlný Mégane na každý den. A v tom má být prodejní argument, pokud po takovém toužíte - vypadá ostřeji, ale ve skutečnosti není. Paralelu mezi konkurenty hledejme například u Volkswagenu Golf R Line.

K Méganu GT Line nedostanete osmnáctistovku jako u R.S., ani šestnáctiostovku, která je zase vyhrazena GT. Zájemcům o zážehový pohon je nabízena nejsilnější verze přeplňované dvanáctistovky, tedy motor TCe 130. S manuální převodovkou začíná na částce 461.400 korun, s dvouspojkovou se sedmi stupni je k mání o 50 tisíc dráž. Novější 1,3 zatím na rozdíl od Scénicu nedorazila. Jediná naftová varianta má 1,6 litru, výkon 130 koňských sil a manuální převodovku. A sice za 541.400 korun.

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Výlučně pro GT je vyhrazen specifický optický paket nárazníků, doplňků v laku "Dark metal" a odlišných sedmnáctipalcových kol. Za osmnáctky připlatíte 12 tisíc, ale stejné lze pořídit i na "normální" auto s výbavou Intense. Od GT se vizuálně liší jen jinou maskou chladiče a výfukovou koncovkou. Zajímavé ale je, že za interiér s modrým prošíváním a sportovnějšími sedadly se ještě připlácí, a sice 12.000 korun.

Dále nabídka do značné míry kopíruje jinak nejvyšší výbavu Intens. Ve standardu máte automatickou klimatizaci, připlatit ale musíte například za kamerový systém 360 stupňů v rámci paketu City za 18 tisíc, větší displej infotainmentu za 10 tisíc či Full LED světlomety za 19 tisíc.

Renault Mégane GT Line - technická data a české ceny 
Verze TCe 130 TCe 130 EDC dCi 130
Zdvihový objem [cm3] 1198 1198 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 97/5500 97/5500 96/4000
Točivý moment [N.m/min] 205/2000 205/2000 320/1750
Převodovka 6M 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 197 197 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6 10,8 10
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 5,4 4
GT Line [Kč] 461.400 511.400 541.400

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků