Renault Mégane si už v Česku můžete koupit i jako GT Line. Pod půl milionu

Do portfolia Méganu přichází výbavový stupeň GT Line. Má stejný úkol, jako tomu bylo u předchůdce.

Zatímco se do showroomů Renaultu řítí špička ledovce řady Mégane, verze R.S., jakoby toho chtěl Renault využít také uvedením verze sportovněji alespoň vyhlížející GT Line. Ta sdílí některé stylistické prvky uvnitř a zvenčí s ostřejší verzí GT od Renault Sportu, jinak jde ale o pohodlný Mégane na každý den. A v tom má být prodejní argument, pokud po takovém toužíte - vypadá ostřeji, ale ve skutečnosti není. Paralelu mezi konkurenty hledejme například u Volkswagenu Golf R Line.

K Méganu GT Line nedostanete osmnáctistovku jako u R.S., ani šestnáctiostovku, která je zase vyhrazena GT. Zájemcům o zážehový pohon je nabízena nejsilnější verze přeplňované dvanáctistovky, tedy motor TCe 130. S manuální převodovkou začíná na částce 461.400 korun, s dvouspojkovou se sedmi stupni je k mání o 50 tisíc dráž. Novější 1,3 zatím na rozdíl od Scénicu nedorazila. Jediná naftová varianta má 1,6 litru, výkon 130 koňských sil a manuální převodovku. A sice za 541.400 korun.

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Výlučně pro GT je vyhrazen specifický optický paket nárazníků, doplňků v laku "Dark metal" a odlišných sedmnáctipalcových kol. Za osmnáctky připlatíte 12 tisíc, ale stejné lze pořídit i na "normální" auto s výbavou Intense. Od GT se vizuálně liší jen jinou maskou chladiče a výfukovou koncovkou. Zajímavé ale je, že za interiér s modrým prošíváním a sportovnějšími sedadly se ještě připlácí, a sice 12.000 korun.

Dále nabídka do značné míry kopíruje jinak nejvyšší výbavu Intens. Ve standardu máte automatickou klimatizaci, připlatit ale musíte například za kamerový systém 360 stupňů v rámci paketu City za 18 tisíc, větší displej infotainmentu za 10 tisíc či Full LED světlomety za 19 tisíc.

Renault Mégane GT Line - technická data a české ceny 
Verze TCe 130 TCe 130 EDC dCi 130
Zdvihový objem [cm3] 1198 1198 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 97/5500 97/5500 96/4000
Točivý moment [N.m/min] 205/2000 205/2000 320/1750
Převodovka 6M 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 197 197 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6 10,8 10
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,3 5,4 4
GT Line [Kč] 461.400 511.400 541.400
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků