Renault Mégane sedan 1.9 dCi: prostor nade vše (megatest)

88 komentářů

pluf
19. července • 21:30

škoda :-{

MirecBA
16. června • 11:12

tusim tu sunku necham prechipovat na 120k, len kto zaplati 350,- EUR ? Vyhodene prachy! Neverim, ze by to pomohlo a pozno to je nie pri 6000 ale 6300

Petr
23. února • 23:35

Dle info od Renaultu byl tento vcelku dobrý motor doplněn o proměnné časování ventilů od Nisanu - výsledkem je to, že rozumný prodejce Vám doporučí 1,4 16V. 1,6-ka dole netáhne, jede jen ve vyšších otáčkách a spotřeba je tedy špatná. Renault pracuje na nápravě.

1,9dci má často problémy s nepravidelným chodem na volnoběh (servisy to neumějí opravit, u jednoho z našich vozů se to nedaří ani po 30-ti pokusech!) a se zanášením EGR ventilu (emisní ventil - vypíná turbo při překročení emisí - při prudké akceleraci). Jinak když funguje tak je to skutečně dobrej motor.

Ernie
20. února • 1:10

V clanku se na obrazku objevuje i navigacni system ? Nema ho nahodou nekdo ? Je kompatibilni s navigacnim Cd-ckem pro CR od Teleatlasu ?

matoo
17. února • 14:06

V clanku sa uvadza ze megane mal priplatkovu vybavu radio s CD za 4000,-. Podla obrazkov z interieru to vyzera ze megane ma radio s CD + CD menic. Je to tak? Ak sa o tom v clanku niekde pise a nevsimol som si to, ospravedlnujem sa vopred.

Dan Sovák
17. února • 8:05

Mám Megane2 grandtour 1,6 85kw přesně dva měsíce. (najeto 4000km) článek (který vlastně popisuje verzi grandtour i sedan) ten vůz v podstatě vystihnul dobře. Vnější vzhled - velice se mně líbí. Jízdní vlastnosti - dobré, Sezení - sedí se výše. Při mé výšce 186 mi trvalo dlouho než jsem si našel ideální posez. Každopádně zvyknout se na to dá. Hlavou se ale do stropu rozhodně nebiju a také sám za sebe bych se na zadní sedačky vlezl. Spotřeba: Jezdím denně 100km, město, meziměsto. - spotřeba 6,6 l. Ve městě se spotřeba vyšplhala na 7,1 l. Jezdím svižně, ale spíše klidněji. Fakt je že motor 1,6 opravdu táhne až nad 3000 otáček. Ale pokud nechcete hodně zrychlovat, i nízké otáčky zvládá s přehledem.(a úsporněji) . Ale závodní auto to rozhodně není.

 

pluf
19. července • 21:34

no, pochybuju, že se spotřeba ve městě zvedne jenom o půl litru, možná kdybys počítač vynuloval a jezdil jenom ve městě, tak bys ses podivil :-)

Drrrak.2
16. února • 15:20

ale nabízí vysoký maximální točivý moment 300 Nm při 200 otáčkách

Petr Broža
16. února • 16:15

Díky, opraveno.

Tom
16. února • 9:43

Mě se Mégane sedan líbí. Vypadá pěkně, interiér taktéž. Docela rád bych ho zkusil. Je asi jediný důvod proč bych si vybral Octavii - image. Potřebuju auto pro podnikání a Octavie působí dojmem levnějšího firemního auta, vypadá vcelku konzervativně i reprezentativně. Prostě působí dojmem auto o třídu výše, a to je pro mě důležité. Tohohle právě Mégane nedosáhne .

Jinak vůbec nechci srovnávat jízdní vlastnosti, prostor apod., chtít auto pouze na soukromé účely - Megane by se mi líbil, to přiznávám, i když na rovinu: spíš bych pošilhával o třídu výše

Pepe
16. února • 9:53

Důvod - iamge ? No tak to nechápu tu volbu Octavie. Mít auto, který má kde kdo, zapadnout do šedi davu - to ti image moc neposkytne ! My jsme na firmě inovativní, jsme mladá dynamická firma, tak potřebujem mít image něčeho novýho neokoukanýho - proto jsme zvolili Megane.

Tom
16. února • 16:12

No přesně image je ten důvod. Já potřebuji takovou konzervativní image. Vůbec nediskutuji o tom, které auto je lepší/horší, ale: Octavie jsou hodně používány jako firemní auta.

Jinak srovnání s Mégane: porovnej s Mégane I, zhruba stejný rok uvedení na trh, ceny také podobné a dnes? Mégane nic moc, ten krátkej jako firemní kára nepřichází v úvahu, kombi se mi nelíbí (obecně, ne jen Mégane) a sedan prostě image firemního auto nemá. Navíc podívej kolik stojí Mégane a Otina při srovnatelných vstupních cenách.

Stojím si za tím, že ani Mégane II nedosáhne nikdy pověsti firemní káry.

Otina (i ta před faceliftem) je pořád v kurzu a působí tím dojmem, jaký mě se líbí. Jenom mě neobviňujte, že jsem zarytý příznivce Octavií - NO WAY . Brzo jí budu prodávat, potřebuju něco většího, přemýšlím o Pašíku, BMW 5xx atd... Se uvidí. Jinak kupuju to zas jako ojetinu. Jako vždy - v podstatě nikdo nepozná, že to auto nebylo koupené nové a tu službu odvede. Pro mě to představuje spíše pracovní nástroj.

PJ
18. února • 14:29

Nemyslim, uz Megane I sedan je dost casto k videni jako firemni auto a II pusobi jeste mnohem elegantneji, distojneji, dospeleji. Trochu rozumim tomu co rikate, Octavii jsem ve firme sam dlouho pouzival mj. proto, ze v zakaznikovi nevzbudi zadny pocit, coz je v podminkach CR docela vyhoda, kolikrat vedeni nejake firmy odmitne pri vyberovem rizeni vyhodnejsi nabidku treba na zaklade takove stupidity, jako je auto majitele nebo managera o zakazku usilujici firmy. Mate Volvo? Jste mimo hru, protoze evidentne vydelvate moc penez... Ja tomuto pohledu nerozumim a povazuji jej za vylucne cesky, ale tak to proste chodi a je treba se tomu prizpusobit.

Ale dal uz to nema cenu rozebirat, me jako firmu zajimaji take provozni naklady, prodejni cena, primerena image a spokojenost zamestnancu atp. a Octavie v tomto ve vetsine parametru prohrava s konkurenci. Krome nenapadnosti a dobre prodejni ceny nic nenabizi, je draha, provozne narocna, s vyssimi km mene spolehliva, kvalitni zamestnance ji nepritahnete a image nedodava firme vubec zadnou, nebot ji pouziva kazda druha a tudiz v tomto smeru nic nevypovida. Pro firmu zabyvajici se modernimi odvetvimi, snazici se zaujmout, budit dojem dynamiky a novych pristupu atd. se proste nehodi. Posledni Octavie tedy minuly tyden odesla do vecnych lovist a prednost dostavaji Fordy a Nissany... Focus, Almera nebo Mondeo nikoho neurazi a jde o lepsi auta s (pro mne) lepsi image nez Octavie.

pepin
16. února • 14:17

Jé, vy jste mladá a dynamická firma, to tak krásně zní... Všudej samej chytrej vyštudovanej manažér, ovšem nikdo nepřekročil 23 let, 25 let už je na hranici a 30 je dědek na vyhazov... že by na mě megan působil mladě a dynamicky, to teda ne. Přerostlá thaila. Až budu mladej a dynamickej, tak si koupím třeba seat leon, audi, mazdu...

All Bunda
16. února • 17:40

Jsem rád, že jsem ve svých 42 letech mladej a dynamickej - mám Mazdu 3 Sport GT

Pepe
16. února • 17:48

A wo tom to je !

Pepe
16. února • 14:41

Hmm Seat - to je image jako prase ) Audi máme teď, ale jelikož umíme počítat a záleží nám na úsporách, tak jsme spočítali, že vozovej park A3 a A6 není ideální na provozní náklady...Třeba pojištění je zatraceně drahý....Atd, atd.. fajn auta, ale musíme se s nima rozloučit.

PeterL
16. února • 15:17

hm hm, a vieš že ten seat používa rovnaké diely ako audi?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepe
16. února • 15:46

JO, jo, Leon uvnitř vypadá úplně stejně jako A3, právě proto je A3 na image !

Pepe
16. února • 14:34

Taky musíš vztí v potaz kritérium: cena, spotřeba, užitná hodnota,podmínka byl diesel...Mluvil jsem o mladé firmě, proč do toho pleteš věk zaměstanců ??? No a jednoznačně nejlepší nabídku nám dal Renault, rozhodně lepší koupě než dosluhující Octavia.

Petr
16. února • 16:11

Jasně, sedan má super užitnou hodnotu  Prober se.

PeterL
16. února • 9:29

teraz sa nám predčasne vrátil jeden Megane II Grandtour 1,6 83 kW, tu sú dojmy z jazdy:

Motor: k deklarovanému výkonu 83 kW (čo už je na papieri celkom slušná hodnota na objem 1,6) sa dostanete len túrovaním motora do vysokých otáčok (6000), na bežnú jazdu (mesto) je ten motor neskutočne lenivý. Pokiaľ teda chcete využívať dynamické vlastnosti, odmenou bude "nádherná" spotreba okolo 16 litrov. Pri jazde na spotrebu má zas ćlovek dojem, že motor má objem 1000 ccm.

Dizajn - exteriér & interiér: Exteriér (grandtour a sedan) dobrý na rozdiel od obludy hatchback, francúzi ukázali že chcú autá aj predávať, ni len šokovať. Interiér = kozmická loď a človek potrebuje trochu času na zvyknutie si.

Jazdné vlastnosti: zér gut vďaka podvozku, ale aj 16" gumám, čo zas človek pocíti v peňaženke pri ich sezónnej výmene. Pozeral som cenníky pneu, na Slovensku stojí lepšia 16" okolo 8 000Skk, čo už je teda hodne.

Ďalšie vlastnosti:  vozidlo sa nám predčasne vrátilo s 10 000km, má asi pol roka a je NEPREDAJNĚ. Najlepšia ponuka predstavovala -35% ceny.

Aj keď to tu už raz bolo rozoberané, zase ma prekvapila hóódne vysokú spotreba u testu p. Broži na 1,9 dci - a to jazdil šetrne (podľa jeho slov). Ja takú spotrebu dosahujem na TDI iba pri fakt brutálnej jazde. Otázka je, či tak vysoká spotreba u dci vyvažuje tichý zvuk motora.

Pavel
16. února • 19:22

Ahoj, tou spotrebou 16L myslis asi momentalni spotrebu ne prumernou, ze? Jinak to moc nesedi. Shodou okolnosti jezdim taky s Grandtourem 1,6 16V (83kW). Mam najeto uz cca 20.000km a zkusenosti jsou nasledujici:

  • motor pochopitelne potrebuje "zabehnout" (klidne i do tech 10t. km), jinak ma vetsi spotrebu a je linejsi

  • prumerna spotreba vetsinou na dalnici pri rychle jizde (neco pod 300 km i s prujezdem prahou celkem za 2hod) je kolem 10L / 100km (udaj z pocitace, skutecna je pravdepodobne skutecne nizsi)

  • prumerna spotreba silnice I. tridy beze spechu 6-6,5 L / 100km 

  • To, ze auto ztrati nejvetsi hodnotu v prvnim pulroce je fakt, se kterym se da tezko neco delat.

    p.

     

     

    PeterL
    17. února • 8:09

    ešte raz by som sa vyjadril ku spotrebe - nečakal som, že to tak rozvíri hladinu. Áno samozrejme, pokiaľ by som jazdil s Méganom dlhšie, asi by mi spotreba klesla a auto by mi subjektívne prestalo pripadať v nižších otáčkach ako olovené sane. Ale preto asi dávam u automobilov zásadne na prvý dojem - po týždni už totiž človeku všetko pripadá inak - ďaleko znesiteľnejšie.

    Skutočne nerozumiem naladeniu renaulťáckeho motora 1,6 16V 83 kW. Pripadá mi to, že viac ako prispôsobeniu motora bežným motoristickým potrebám zameral ranault svoje úsilie k tomu, aby bol papierovo zrovnateľný (ak nie lepší) ako 1,6 FSI 81 až 5 kW od VW - ktorý osobne hodnotím ako podobný nezmysel. Uniká mi totiž umiestnenie výkonu v otáčkach, ktoré bežný motorista využije skutočne v ojedinelých prípadoch. 99% jazdy sa vykonáva v nízkych a stredných otáčkach - a tu sa chová renaulťácky motor ako po smrti - tak načo je potom dobrý?

    Dobrý motor musí byť vyvážený - tj. dostatok NM v nízkych a stredných otáčkach a samozrejme aj nejaký ten výkon pre prípad potreby vo vysokých otáčkych. Potláčať jedno na úkor druhého kvôli konkurenčnému boju sa mi nezdá moc košér.

    yex
    24. září • 0:38

    A ty proste len nedokazes prekusnut, ze to ma na papiery viac ako to tvoje Toledo. Mimochodom, ako sa ti paci to nove? Ked si uz tolka nadaval na 5D a 3D Megane.

    PeterL
    24. září • 7:46

    omyl brouku, ja som si ten voz v reále vyskúšal a len som sem hodil svoje dojmy. Ale aby som tu nebol za VW fan (+príslušné klony viď moje Toledo) - včera sme testovali 1,6 FSI 85 kW v Golfe a bol som z toho hóóóódne sklamaný.

    K tvojej otázke: máš pravdu. Na nové Toledo som sa tešil a .........

    No čo ti mám povedať, nový voz bude niečo iné.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Yex
    14. listopadu • 22:01

    Priznam sa, takuto objektivnu (bez ironie) odpoved som necakal. Hold, su to vysokotackove motory a su vyladene pre urcity typ pouzivatelov. Ako tu uz niekto pisal je to o kompromise - bud ozelies dynamiku a plazis sa medzi 2 - 3 tis. ot./min. , alebo to vytacas a odrazi sa to na spotrebe.

    btw. ktora 1,6-ka v podobne velkom aute je podla tvojho gusta?

    Pavel
    17. února • 9:07

    Nejsem specialista na auta ani nechci a nedokazu hodnotit, jestli je mototr optimalne naladen nebo ne. Kazdopadne jsem mel to stesti / smulu, ze podle Vas nejsem bezny motorista, protoze tech 99 % (nechytejte me za slovo ) travim ve vyskoych otackach na dalnici.

    p.

    yyyyy
    17. února • 13:12

    Presne, atmosfericky benzinak je typycky tym ze ma viac menej plochu krivku momentu a moment je viac menej zavisky od spalovacieho objemu, takze vykon sa da nahnat len na otackach, inak to proste nejde, bud ten vykon ma a je vo vysokych, alebo ho nema a v tych vysokych odpadne, co nie je pripad tychto motorov, to je vsetko.

    Petr Broža
    17. února • 0:44

    Po týdenním testu, pokud se dobře pamatuji, měl Megane s 1.6 spotřebu okolo 8.5 l, což je na 1.6 docela dost, nehledě na to, že ten motor skutečně v nízkých otáčkách moc nejel. Navíc se mi nezamlouval zvuk motoru, přišel mi takový ... divný.

    yyyyy
    16. února • 20:03

    Stym zabehom 10 000km by som to bral s rezervou, mam natocenych 100 000 s 1.4 16V a este satale sa mi zda ze sa to zlepsuje, ale do 50 000 bolo "usadzanie sa" jasne citit nie len na vykone ale hlavne na spotrebe. Do tych 20 000 by som vykon a spotrebu este nebral tak vazne ... a vsimol som si ze mu hodne pomoze dhsia cesta vysokou ruchlostou po dialnici, nejako to vzdy ozije, ale teda na 10l som sa nikdy edostal, ani ked som siel "co dialnica dovoli" po nemecku - to som sa dopracoval na 9,5l na celej nadrzi.

    Kubas
    16. února • 16:14

    Jestliže máš s motorem 1.6 opravdu spotřebu 16L, pak: a) neumíš vůbec řídit    b) jezdíš neustále nad 6000 otáček  (souvisí s bodem a)   c) máš zataženou ruční brzdu a vypuštěná kola (souvisí s bodem a)    d) vymýšlíš si hovadiny.

    Petr Broža
    16. února • 17:05

    Nebo jezdí neustále do kopce a se studeným motorem...  Nicméně je pravda, že tento motor má spotřebuju skutečně vysokou, oproti podobným motorům konkurence.

    xbart
    16. února • 16:02

    Já mám Scenic Confort Privilege se stejným motorem, jako testovaný sedan, kupovaný 11/03, teď najeto přes 6t. K vlastnostem motoru přidám ještě pár drobností o Scenicu, zvlášť, když se pan Broža znímil v jedé diskuzi, že Scenic budou mít na testování až někdy v dubnu

    Motor už od počátku byl poměrně živý, výkon ale postupně roste, dobře mu udělal svižný výlet po německých dálnicích, táhne od zmiňovaných 1500 a postupem doby se dá vytočit až k 5000, vadnutí ani pak nepřichází tak rychle jako třeba u octavie 81kW. Průměrnou spotřebu za celou dobu mám 6,8 l/100km, rychlá dálnice si vezme cca o 0,5 litru víc - což na auto s pohotovostní hmotností 1515kg považuju za přijatelné. Spotřeba se příliš nemění se stylem jízdy, kdybych se hodně ovládal, ušetřil bych maximálně litr, ale zase by to byla větší nuda. Palubní počítač je ale nepřesný, ukazuje spotřebu cca o 0,6 litru větší, než je reálná. Co se týče hlučnosti, při vyšších rychlostech je větším problémem aerodynamický hluk (hlavně od skleněné střechy, nad 130km/h se musí zatáhnout roleta pod ní), motor prakticky slyšet není.
    Zajímalo by mě, jak se jede s motorem 1.5 dci, v hatchbacku mi přišel ok (60kW verze), tady netuším, 16V 1.6 mi přišla slabá.

    Ke Scenicu mám několik výhrad - první a největší je řazení. Scenic má kulisu řazení ve sloupku palubní desky, od ní jdou k šestikvaltu od nissanu dva lanovody. A je to nepřesné a jde to ztěžka, ˇhlavně dvojka. Zpočátku jsem se musel na každé přeřazení soustředit, dneska už "to umím", ale pro toho, kdo z autem každý den nejezdí, je to problém. V servisu to seřídili, ovšem původní pocit zůstal a dle vyjádření techniků je to vlastnost, ne chyba. Zajímavé, že modely s pětistupňovou převodovkou jsou na tom o poznání lépe.
    Druhá výhrada směřuje k aerodymanice, auto se zvenku neuvěřitelně špiní. Zadní dveře, kliky, ale hlavně přední část oken předních dveří, kudy se dívá do zrcátek.
    Taky na to, kolik je vzadu místa pro nohy, je tam poměrně stísněný prostor pro hlavu, já se svými dvěma metry nemám šanci (pozice řidiče nebo spolujezdce je v pohodě). Pořád je to ale lepší než v sedanu nebo hatchbacku, tam nenajdu pohodlnou pozici nikde.

    Naopak radost dělá dílenské zpracování a estetika provedení a variabilita interiéru, rachtání se nekoná, pohled na palubku v kombinaci se světlým čalouněním je velmi příjemný, zvyšuje pocit zabydlenosti. Fajn je parkovací karta (než se motor nažhaví a nastartuje, stihnu si zapnout pás atd.), super je automatická parkovací brzda. Sice se s ní nedá otočit na ledu - za jízdy nejde aktivovat, ale pro parkování v kopcích je mnohem lepší než klasická ruční. Ani po delší cestě není člověk unavený, vzpřímený posaz je přirozenější a díky vyšší stavbě vozu je vidět mnohem dál. Výtečná je skleněná střecha, v autě je stále dost světla, působí prostorněji. Půlka se dá otevřít, v létě to bude nádhera. Tato feature se už v ceně za nový vůz ztratí.

    Ale celkově je to dilema - nejsem otec od rodiny, v autě 90% času jezdím sám a občas bych si rád užil i sportovní jízdy, což je asi jediná věc, která se Scenicem nejde. Scenic je pohodlný, klidný, rychlý, lidé se po něm otáčí, ale ne sportovní. Občas se přistihnu nad úvahami, zda-li by nebývalo lepší koupit si nějaký veselý hatch stylu Cooper S, Civic R. Praktičtější určitě ne, ale zábavnější zřejmě ano. Tuto úvahu doporučuji ještě před koupí všem potenciálním klientům o auto typu van

    mrazik
    16. února • 10:55

    Na zacatek podotykam, ze jsem v novem meganu nejel.
    Motor - nedokazi posoudit, ale myslim, ze jde o subjekltivni dojem a spotreba 16l je nerealna - takovou nedosahnu ani se svym autem po meste s brutalni jizdou(Escort 1.6 16V - po meste najvice namereno 12l). Kolik Km jste najeli, kolik z toho bylo mesto atd. To je potreba uvest. Zda byl motor v zabehu atd.
    Jizdni vlastnosti - tak si kupte 13" kola a gumy, ale pak se nedivte, ze vas gumy nepodrzeli a hodili do prikopu. Vetsi kola jsou pro vasi bezpecnost. Pokud si nekdo koupi auto za pul milionu, ma take i na gumy a gumy vydrzi nekolik sezon, ne jen jednu. Pokud vam vydrzi jen jednu, jezdite jako .....
    Dalš9 vlastnosti:kazde nove auto ztrati na cene uz pri vyjezdu z tovarny. Tu cenu vam nabidli v AAA ?
    Ohledne spotreby - sakra o co vam jde ? Jaky je rozdil, jestli auto zere o 0.5 l vice ? Ja dostal jednou do ruky Octavii a pocitac ukazoval 6.5 l. Duvod -jsem zvykly na benzinove motory a take jsem s tim tak jezdil. Handrkujeme se o mililitry naprosto zbytecne. Hlavni je, co ten motor poskytuje a napr. pro me je prednejsi tichy plynuly chod nez mit traktorovy zvuk

    PeterL
    16. února • 13:51

    ku spotrebe - to si fakt nepochopil? no dobre, tak ešte raz: Auto mi pripadalo nesmierne lenivé (zásadne dávam u áut na prvý dojem, pretože po čase si človek zvykne na hocičo a je ochotný to dokonca aj obhajovať), ak si z auta chcel mať dojem, že je dynamické (viď udávaných 83 kW), tak si ho musel dostať do relatívne vysokých otáčok, ktoré sa prejavili na udávanej spotrebe. Tvoj spôsob jazdy s Escortom ma nezaujíma a tvoja spotreba mi je ukradnutá. Cieľom môjho príspevku bolo vyjadrenie pocitov z jazdy s reálnym automobilom, nie cucanie z prsta.

    k predaju auta: tá cena je najlepšia ponuka od agentu renaultu, auto bolo samozrejme ponúknuté viacerým autobazárom, zaujímavé bolo, že ho nikto NECHCEL. 

    Ku spotrebe: Broža jasne napísal, že auto šetril. Naviac je automobil vybavený 6-kvaltom s relatívne ťažkou šestkou (viď udávané rýchlosti a otáčky). Z toho podľa mňa vyplýva, že pri bežnej premávke s využitím výkona 88 kW bude mať daný automobil spotrebu asi tak + 2 litre.

    So šetrnou jazdou a s 5 kvaltom dosiahneš na motore 1,9 TDI 81 kW spotrebu okolo 5 litrov. Čo samozrejme netvorí rozdiel 0,5 litra a nebavíme sa o mililitroch, ale o rozdiele okolo 25%, čo je podľa mňa HAFO. Uvedené (Brožova) spotreba by skôr odpovedala šetrnému zaobchádzaniu s benzínovým motorom.

    Petr Broža
    16. února • 16:40

    Z motoru 1.6 v Méganu jsem měl obdobný pocit, když jsem ho před rokem testoval. Aby jel, musel se točit => vysoká spotřeba. Jinak byl skutečně dost lenivý. Oproti dCi 88 kW to byl obrovský rozdíl.

    yyyyy
    16. února • 19:49

    no teda neviem odkade vsetci beriete to >>>točit => vysoká spotřeba<<< nemam skusenosti s tym novym 1.6 16V motorom co teraz davaju do novych meganov ale velmi dobre poznam predchodcov 1.4 16v (v megan I kombi) a 1.6 16V (v scenic I). Renoltie benzinaky su o poznanie vykonnejsie ako bezna konkurencia a na atmosferickom benzinovom motore sa to da dosiahnut len na otackach. Max moment je okolo 4000 a vykon okolo 6000 tak preco sa s tym snazite jazdit pri nizkych otackach??? kto vam povedal ze vo vyskokych to vela zerie? S dizlom sa jazdi okolo 2000 tak z bezinom treba ist okolo 3000 a tam tie motory uz slusne tahaju, aj ked benzin je benzin a pruznost dizla nema, ale so spotrebou problem neni, bezne to vyhanam na 6000 (80 na dvojku a je to) a po meste mam bezne spotrebu 7,2 ... po dialnici suvislych 150 mi zerie 7,4 toci sice cez 4000 ale je to jeho optimum, do 6000 je daleko ... to by museli francuzi urobit riadny kix aby ta nova 1.6 bola taka zla ako pisete ... na druhej strane si treba fsimnut ake maju tie auta rozmery, novy megan je v porovnani so starym o cislo vecsi, takze sa treba pripravit aj na vyssiu spotrebu aj nahorsie dynamicke paramatre - kuknite pezotiu 307 mozno to otvori oci

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    MirecBA
    16. června • 10:50

    ja len dotaz, 150km/h a otacni nieco nad 4000 ???, no ja mam skoro 5000, to je presnejsie   prepocet jednoduchy  1000 ot= 32 km/h pri V  26km/h pri IV. Pri tej  150 mi zerie daleko cez 7.4, ale mam najazdenych len 4.500 km.

    Priemernu 7 som mal na tempomat 120km/h na 80km useku.

    Suhlasim s lenivostou v otackach do 3500-4000 . Uz som sem dal prispevok na zrovnanie pruznosti 1.6 a napisal som svoje vysledky. Ale je mozne, ze som pri zabeho spravil chybu. Moc som ho setril.Inac, ked idem 80km/h a chcem prebiehat rychlo, dam tam III a frcim. Sice spolusediaci maju strach, lebo sa to toci, ale predbiehanie je bezpecnejsie ako ked je ticho na IV alebo V(to musi byt pekne volna cesta, alebo to musi sadnut). Ja v BA viem v meste jazdit aj za 6.5 a najviac za 9 pri 9km useku, 3 svetelne krizovatky, obcas mala kolona na moste Na dialnici pri ustalenej 140  sa akt. spo. pohybuje okolo 8,5 + L Ale asi sa to este upravi. Len neviem, je naozaj nakratko zprevodovany. Ozaj, ja mam combika.Taktiez s tym autom pekne zahra protivietor, z coho som sklamany. Spotreba v momente vileti a na tahu to tiez citit. Papierovi Gigant ale .... .Myslel som ze bude zivsi nez Octavka . Na stovku kamosa trhnem, ale potom je to uz +- autobus. Je to jedno.

     

     

    yyyyy
    16. června • 11:29

    Je to sranda, lebo moja 1.4 16V co som mal predtym (tiez kombik - predchadzajuca verzia) mal ten isty prevod na 5ke a to sa mi najprv zdal prilis lahky, ale ked som tam zacal vidat 200 na tachaci (tak 190 real) tak som sa ukludnil (ale je to lahsie auto). Inak vykon a spotreba sa vylepsovali az do 40 000 - 50 000, tak sa ukludni, a tiez som zistil ze ked to dlhsie jazdi v nizkych otackach tak zlenivie do vysokych, takze obcas som to vyhulil na dvojku do 6000 aj ked som jazdil iba po meste, a zvykol som si BEZNE vyuzivat rozsah 3000 az 5000 pri plnom kotli, ale nemal som problemy ani okolo 2000 pokial bolo prazdne auto, ale ta 1.4 este nemala variabilne casovanie tak ako ma teraz 1.6tka.

     

    Inak nemyslim si ze by zrovna xsara alebo pezot (hlavne ten pezot) boli v tomto lepsie. ... ja som teraz zvolil megana 1.9 dci hlavne kvoli tichu

    MirecBA
    16. června • 16:56

    pozeral som Thaliu ta ma udavanych 185 a Clio tiez. Ako si mohol s combikom mat 190 ? Alebo si to myslel tak, ze sa to raz podarilo z kopecka ?

    yyyyy
    16. června • 20:41

    no horko tazko, ale vyskrabal sa tam ... z kopceka jazdim vzdy s vyhodenou rychlostou, 195 ale urobil hocikedy  a pri 180 bol dost zivy. Papierovo mal maximalku 185 a tachac mu premeriaval necelych 5%, tak si to preber.

    200 tachacovych je 190 realnych; +5 proti udavanej maximalke nie je pri zabehnutom motore a prazdnom aute problem, navyse u tak tociveho motora ako je ta 1.4 16V ... ak ju porovnam s 1.6 16V tak je o poznanie tocivejsia, ze si cez, zistis az na obmedzovaci, u 1.6 16V je citit pokles momentu. No a ked porovnas stareho a noveho megana tak ten novy je o poznanie vecsi, takze sa nediv.

    MirecBA
    17. června • 10:13

    onedlho pojdem vo dvojici na dalnici a skusim maximalku. Novy ale neni omoc tazsi ako stari. Ved classic vazi od 1160kg a moj novi combik od 1215kg, to je drobny rozdiel. Jedine co ma zarazilo, je cislo odporu vzduchu 0,35 co je asi hodne, to som netusil.To ma sklamalo. Uvidime po lepsom zabehu. V lete ma caka 3000km dovolenkovych. Ja ani nepotrebujem stale jazdit rychlo, ale ked treba, chcem aby auto vedelo predbiehat. Skoda ze ten 2.0 alebo 1.9 boli uz tak drahe.

     

    yyyyy
    17. června • 10:32

    Novy je hlavne vyssi a sirsi ako stary, celna plocha je o poznanie vecsia, takze s druhou mocninou rychlosti je to v maximalke limitujuci faktor.

    MirecBA
    16. června • 16:49

    ako si mohol ist real s 1.4 190km/h real ? To sa mi nechce verit. Pochybujem ze s tymto by som teraz dokazal ist 190km/h realnych, nie tachometrovych.

    MirecBA
    16. června • 11:08

    aby ste nemuseli hladat prikladam:

     

    No ja sa nebudem chvalit. Mam noveho Megana combi s 1.6 113PS a cakal som teda viac, vzhladom na kratke sprevodovanie

    3- 1000 ot/20km/h

    4- 1000 ot/26km/h

    5- 1000 ot/32km/h.

    z tohoto kazdy vie vyratat, ako je to pri danych rychlostiach. Podla mna dost na kratko a tak ma sklamali casi rozbehov. Cakal som viac. Merial som to az po najazdeni 4.500km.

    V nadrzi tak 15l, dve osoby, inac prazdne auto, vybava LUX( asi nieco vazi a nesedi mi pohotovostna 1215kg, dako malo.)

    60-100  IV    11.5-12.2s., robil som asi 4 meriania na kazde . Velke sklamanie malo to byt do 10s, testoval som astru II combi 1.4 90ps 50-100 14s.!!!!!

    80-120  V      16.5-17.3s., toto ma sklamalo. Cakal som tak do 15s. 

    0-100             11.5-12s.,  s tymto som spokojny, niesom Schumi

    0-130             19-20s,  tiez ten slabsi cas pripisujem vodicovi.

    Ale mozno to vsetko je preto, ze doterajsiu priemernu spotrebu mam od zaciatku 7l, takze som to malokedy ponahanal. Teraz to uz asi nema vyznam. Podotikam , ze odchylka tachometra je do 4% , pri 120 je real 116+

    Tusim som mal zobrat Xsaru, alebo 307. Ale ked Xsara sa mi v interieri nepozdavala

    yyyyy
    16. února • 20:26

    No pre tu srandu som si pozrel rozmery starsieho typu Passata. Je od noveho Megana nizsi a uzsi. Kukal som kombiky, tak jedine na dlzku je pasat o 10cm dlhsi. Tak neviem co cakate ze s tym ta 1.6tka urobi ked to musi tlacit tym vzduchom, a kolko by si za to mala pytat benzinu. Myslim ze komu je to malo, moze ist kludne do dvojlitra. To bude asi aj dovod vecsej spotreby toho dizla nie? Ved si uvedomte ze to je proste VELKE AUTO.

    Petr Broža
    16. února • 19:59

    Kdo nám povídal, že ten motor žere? Palubní počítač

    Ta 1.6 83 kW je skutečně na spotřebu dost náročná, to mi věřte.

    yyyyy
    16. února • 20:12

    PP by som moc neveril, podla mojich skusenosti dost keca, ale nie na to som narazal, ja som mal na mysli tu suvislost s vysokymi otackami benzinak ma typicky maximalnu ucinnost pri maximalnom tocivom momente, tak ked z toho taham vykon, budem ho tahat pri 4000 co je pre mnohych hodnota kam sa dopracuju len ked ide o zivot. Samozrejme nepojdem na 4000 ak udrzujem konstantnu 60tku, vysledkom je subjektivna potreba podradit pri rozbehu, ale preco by to malo sivisiet s vecsou spotrebou, na nic take som som s tymito motormi neprisiel.

    Petr Broža
    16. února • 21:23

    Ve vyšší otáčkách má motor vždy vyšší spotřebu, to je jasné už z logiky věci. Když pojedu 80 km/h na čtyřku, budu mít vyšší spotřebu, než když pojedu na pětku (a tedy motor točí méně).

    yyyyy
    16. února • 21:41

    Tak to teda nie, ak sa potrebujem dostat z 60 na 100, potrebujem na to nejaku energiu, motor mi ju doda pri vecsich otackach rychlejsie ako na nizsich, je len vecou ucinnosti ake pri tom mam straty, to znamena ak to urobim pri vecsej ucinnosti ziskam na tom aj ked su otacky a teda okamzite straty vecsie. "dizlovy" pristup dusenia pri nizkych otackach je tu kontraproduktivny. Takze este raz ako som pisal, ak taham z motora vykon, tak ho taham pri max. otackach ak potrebujem max vykon, alebo ho taham v mieste maximalnej ucinnosti to znamena pri pri max. momente ak ho chcem velky ale lacno, a pri nizkych ak vykon nepotrebujem a plazim sa 60tkou bez zrychlenia. Dusit taky motor v nizkych otackach na plny kotol a plakat pri tom nad spotrebou je proste jazdecka chyba, to je ako by som dizla tlacil neustale do 4000 a divil sa nad vysokou spotrebou. Maximalna ucinnost dizla je proste okolo 2000 a tam mu je dobre. Kalit s nim na 4000 je rovnaka chyba ako drzat tieto motory na nizkych otackach so stlacem plynom na podlahe.

    Petr Broža
    17. února • 0:36

    Asi si nerozumíme. Opakuji, že při stejné rychlosti a jiném zařazeném stupni bude mít motor vyšší spotřebu tehdy, bude-li točit více otáček. A protože s 1.6 v Meganu se zkrátka musí jezdit ve vyšších otáčkách (v nízkých netáhne), je logické, že motor má na to, že jde pouze o 1.6 spotřebu vysokou. Nižší spotřeby dosahují běžně i motory o objemech 1.8 l, natož konkurenční motory 1.6.

    Celá diskuse vznikla proto, že motor v Méganu je zkrátka naladěn na vyšší otáčky, z čehož vyplývá i vyšší spotřeba. Pokud budete mít běžný 1.6 8V např. z Golfu, budete s ním jezdit úsporněji, protože má níže položeným max. točivý moment apod.

    Zefek
    31. ledna • 9:03

    Zkoušel jsem zjistit rozdíl mezi 4 a 5 s udržením stejné rychlosti. Poznatek je takový, že to nedělá rozdíl ani dvě decky. Ono totiž nezáleží na otáčkách, ale na akceleraci. Samozřejmě pokud auto budu tahat kolem šesti tisíc, tak si to pápne, ale do třech tisíc nepoznatelný rozdíl.
    Mám ten motor a lenivý mi nepřipadá. V běžném provozu opravdu stačí provozovat do třech tisíc. Možná měl pan Broža štěstí na vadný přesuvník - ubere to koně.

    yyyyy
    17. února • 13:06

    tak tomu teda ozaj nerozumiem, tak ustalena rychlost alebo lenivy motor? Proste treba pri zrychleni podradit, to je cele, je to benzinak, inak tych 2000 je odst nizko, neverim ze ine konkurencne 1.6 maju o poznanie lepsi vykon pri 2000 otackach, nepoznam ten motor, ale asi by nevypustili novy motor ktory by bol o poznanie horsi ako ten stary 1.6 16V, to by bot ozaj tazky kix ... len tak mimochodom, kuken tuto: http://www.renault.sk/modely/megane2grandtour/img/graf2.gif

    Peter L
    17. února • 13:21

    čeče pri tvojej úrovni teoretických vedomostí by si mohol vedieť, že niet nad praktickú jazdu a porovnanie s inými vozmi. Potom trochu blednú papierové údaje. Keď porovnám bežné jedna šestky (napr Octavia, Mazda 323, Opel - len tak v rýchlosti ma napadá s čim som jazdil), tak renault mi pripadal tak ako pripadal.

    Tu sa nehovorí že Renaulťácka 1,6 16v 83 Kw je horšia alebo lepšia. Ja tu len hovorím o tom, že jej naladenie asi nebude vyhovovať bežnému motoristovi, ktorý potrebuje nejaký ten krútiaci moment v nízkych a stredných otáčkach, aby nemal dojem, že auto je 5 minút po smrti a samozrejme nejaký ten výkon vo vyššich otáčkach, aby sa nemusel báť predbiehať. Z toho všetkého spĺňa Renault (na rozdiel od napr. Octavie) len tú poslednú podmienku.

    Podľa mňa je toto naledenie spôsobené (už sa opakujem - viď iný môj príspevok) marketingovými aktivitami Renaultu - dostať z auta papierovo čo najväčší výkon a ukázať svetu, že sme lepší ako VW Group.

    Ale aby si nepovedal, že si stále len tvrdím svoje - keď tam mi napíš na e-mail, môžeš sa na tom Grandoure odviezť a napísať tvoje dojmy.

    yyyyy
    17. února • 14:56

    No asi sa tym budem musiet fakt previest, ale neverit mozem nie? Napisem ti mail. Zoberiem mojho kombika 1.4 a mozeme porovnat.

     

    ... no ale ja som pisal o tomto: atmosfericky benzin v nizkych otackach je relativne dobre plneny a teda az do vysokych otacok ma relativne male vykyvy v tocivom momente. Cize ak mam dva atmosfericke benzinove motory s objemom 1.6 tak maju priblizne rovnaky moment az do ich maximalnych otacok, kde proste odpadne vdaka nedostatocnemu plneniu=momentu a tam je maximum vykonu. Ak mam porovnat s VW tak 55kw 1.6 ma najvecsi moment 135Nm co je furt len 10% menej ako megan, najnovsi 85kW FSI ma 155/4000 co je viac ako porovnatelne s meganovskym 152/4200 no nakoniec 74kW 1.6 v oktavii tiez velmi blizkych 148Nm. Pritom tie krivky su velmi ploche, nevybehnu viac ako 10% v rozsahu 2000 do (skoro)max. S tym sa proste neda u tychto motorov hybat tak ako turbo dizlom, ktoreho moment pri 2000 je zavisly od preplnania. Takze ak porovnam oktaviu s 55kw motorom a megana s 83kw motorom na 5ku tak mam pocit ze tych skoro 2x tolko koni neni citit? No ved samozrejme, okrem toho ze megan je vecsi, (malo ale je, ak si spocitam celnu plochu) a druhy ten podstatny je v tom, ze ten limitovany vykon 55kw staci len na rychlost s biedou 170 zatial co 83kw dovoluje skoro 200. Tomu musi byt prisposobena prevodovka, takze zatial co 55kw je v celku dobrych podmienkach tych 83kW je daleko pod jeho moznostami. Nie je vobec ziadny dovod na to aby sa v tych podmienkach Megan tvaril ze taha. Preco aj, ved mame 4ku nie? Ved ten motor musi ist pri 60tke na nejakych 1800 alebo 2000. A tam musi mat takych istych 25-30kW ako 55kW 1.6 v oktavii alebo 85kW FSIcko v Golfe. To je prave coro 16V motorov, nie ze ich TREBA tocit ale ze sa DAJU tocit. Oni nie su horsie v nizsich otackach, oni su lepsie vo vysokych. To mi dovoluje mat silne auto a nemusiet mat pri tom neustale pod kapotou zravy dvojliter ci ho potrebujem alebo nie, ale tiez davaju moznosti maleho motora s malou spotrebou v nizkych otackach ak ten vykon nepotrebujem.

     

    BTW, nema niekto pribehy tych motorov nech si pozrieme v reali?

    Snehulda
    17. února • 9:49

    No s tim bych si nebyl tak jist. Pokud budu benzinak dusit na 5ku 1500 otackama (takze pojedu dejme tomu 60-70) a pak pojedu tu samou rychlost na 4ku, kde budu mit otacek dejme tomu 2800, tak ta spotreba bude mensi na tu 4ku - prave proto, ze motor uz ma dobry kroutici moment, tudiz nepotrebuje tolik energie.

    Nebo jak jinak mi vysvetlite ze muj otec (zvykly na skodovacky 1.4MPI, s kterym ma dlouhodoby prumer cca 6 litru/100) jezdil s mym 16ti ventilovym motorem (1.5 v Almare) o pul litru az litr vyssi spotrebou. Ze by ten motor honil porad do otacek? Nebo ze by ho spis dusil jak je zvykly ze skodovky ....

    Petr Broža
    17. února • 9:56

    Samozřejmě mluvím o rozumných otáčkách, tj. alespoň 2000... Úspornou jízdou se zabývám již několik let, takže mám skutečně rozsáhlé zkušenosti s tím, kolik motor řere na různé stupně, otáčky, v různých jízdních režimech apod.

    Jinak otec bude mít vyšší spotřebu spíše proto, že v Almeře máte 1.6 a on 1.4.

    Snehulda
    17. února • 14:49

    Samozrejme jsem myslel vyssi spotrebu proti memu prumeru se stejnym autem, takze rozdil ve stylu jezdeni (u me 6.8, u nej 7.5)

    kejml
    15. února • 16:35

    Na konci článku pan Broža píše: "Nabídku naftových motorů má z mého pohledu lepší Octavia, ačkoliv u variant 66 a 81 kW jde o modely s nepřímým vstřikem, vynikají velmi nízkou..."

    Já si myslel, že to tak není. Tak jak to teda je? Mohl by to pan Broža nám, nevzdělancům, vysvětlit, jaký je to tedy motor (VW TDI 66/81kW)? Nepřímý vstřik - do komůrky?

    Petr Broža
    15. února • 19:26

    Bylo to špatně pochopeno: myslel jsem tím motory ne-PD, ne-CR.

    MaxvRS
    15. února • 22:27

    Takže starší motory s přímým vstřikem ale ještě bez vysokotlakého vstřikování.



    pepin
    15. února • 16:29

    Vždyť to zezadu vypadá jako Thalia, proboha. To nemohli pro auto této třídy udělat lepší zadek. Takhle to degradovali. No ale oni renaulty v poslední době stejně stojej za prd. Vel Satis museli stáhnout, protože jim to nikdo nekupoval... Mégane taky nic moc...

    honza
    17. června • 21:07

    mégane je náhodou moc dobré auto. vlastní ho můj otec a nemůže si jej vynachválit

    lopik
    29. srpna • 17:05

    A proč se asi automobilky začaly orientovat podle disajnu Velsatise,když je tak hnusnej jak tvrdíš...........Opel,Seat,Toyota..atd.
    Jedinej Renault dokáže experimentovat a riskovat ,že se to ujme na trhu a daří se mu to dobře a to pak ostatní automobilky se vezou jenže to fanatik do německejch aut nepochopí.

    Pepe
    16. února • 9:55

    Renaulty stojej v poslední době tak za prd, že už jsou asi 4 roky nejprodávanější značka v Evropě ! Takže se zamysli nad tím než napíšeš takovou kravinu...

    Roman
    16. února • 14:06

    No, bane, v poslední době, zvlášť konec minulého roku, byl ve znamení propadu prodeje. Podívejte se na tabulky prodeje Renaultu, trvalý pokles. Vždyť ohlas při uvedení žádného Renaultu se nedá srovnat např. s ohlasem Mazdy 3. Renault už prostě moc lidi netáhne, zvolil si takovou blbou cestu, vždyť ani ta maska není nic moc. Starší byly hezčí. Tohle hájí snad jen opravdu skalní renaulisti a to jen proto, aby neztratili tvář. Já mám Clio z r. 2000 a líbí se mnohem víc zepředu než novější. Renault je prostě v prdeli, v prosinci 2003 byl na 4. místě prodeje, v lednu 2004 šel dolů na 12. místo. Je fakt, že v lednu se prodává méně aut, ale zase jiné automobilky se vyšvihly... takže chyba je u francouzů...

    Petr Broža
    16. února • 16:29

    Během týdne zveřejníme zajímava data prodejů značek v Evropě, bude to skutečně zajímavé čtení...

    Roman
    17. února • 7:30

    Čísla prodeje - vycházel jsem ze včerejšího Světa motorů.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Pepe
    17. února • 12:16

    Ale to jsou prodeje pouze za měsíc leden a jenom v ČR !!! To není moc vypovídající o úspěšnosti automobilek za poslední dobu v rámci Evropy )

    Šumík
    15. února • 19:35

    Taková Octavie II tedy vypadá daleko líp.....

    Petr Broža
    15. února • 19:32

    Záď je dle mého názoru povedená, do Thalie má Mégane skutečně daleko. Jinak Vel Satis se stále prodává, alespoň pokud vím.

    Drrrak.2
    16. února • 15:16

    Záď je ale na zbytek karoserie umístěna podstatně lépe a sedan vypadá velmi moderně, ačkoliv jistou podobnost s Thalií nezapře.

    Petr Broža
    16. února • 16:10

    To se nevylučuje s tím, co jsem napsal...

    JirkaK
    15. února • 19:32

    Taky mě to nijak nenadchlo, Renaulty už nejsou to co bývaly. Tvrdý podvozek, malé tvrdé sedačky, atd. Svému R21 jsem ochotný lecos odpustit právě pro ten komfort který poskytuje. Spusta místa v interiéru, místo sedadel křesla, komfortní podvozek, atd. Asi se budu muset přeorientovat na ameriky...

    Marek
    15. února • 17:05

    Suhlasil, akurat som pozeral reklamu na novy Megane sedan z hovoril som si, ze vypada ako Thalia...

    arbacher
    15. února • 15:53

    Super kárka,bral bych ji všema deseti,mnohem radši než Octávku II.

    iceman
    15. února • 13:21

    Moc pekny test, idealni na nedelni cteni  Jen tam mate drobnou chybicku u te tabulky rychlost/otacky. Jednou je tam dvakrat 5

    Petr Broža
    15. února • 19:30

    Opraveno.

    Drrrak.2
    16. února • 12:51

    Kdyz uz jsme u tech chyb - kuft ma 4,5m...? Nejak to nechapu

    Petr Broža
    16. února • 16:09

    Délka auta je 4,5 m => zavazadlový prostor je velký.

    Pavel D.
    15. února • 10:11

    Ta cé dvojka se tam moc nehodí když je to článek o Renaultu Megáne, ale to je jen detail jinak je ten článek good ! ! !

    heh
    15. února • 10:34

    No aspon je to VTRko



    Libor Zezulka
    15. února • 10:59

    Je to divné. Uložena byla ikonka Méganu, ale objevila se C2. Redakčnímu systému se Mégane sedane zřemě nelíbí..Už  by to mělo  být v pořádku

    heh
    15. února • 0:11

    Hmm dobrý, ale proč je tam fotka C2?



    heh
    15. února • 0:12

    No omlouvám se, mrška mi hodila runtime error a já to poslal 2x



    heh
    15. února • 0:10

     Dobry ale proc je tam fotka C2?



    tom69
    17. prosince • 14:25

    www.renault.kvalitne.cz
    reklamace noveho vozu, prakticke zkusenosti uzivatele
     

    Doporučujeme

    Články odjinud