Renault Mégane sedan 1.9 dCi: prostor nade vše (megatest)

Testovaný Renault Mégane sedan patří svým vnitřním prostorem na pomezí nižší střední a střední třídy. Naftový motor pod kapotou je velmi tichý a kultivovaný a nabízí velmi slušnou dynamiku. Novému sedanu lze jen máloco vytknout. (srovnání s Octavií)
Renault Mégane sedan 1.9 dCi: prostor nade vše (megatest)
Seznam kapitol
  1. Kombi a sedan: nové karosářské verze Méganu
  2. Vzhled, zavazadlový prostor
  3. Palubní deska, interiér, sedačky vpředu
  4. Odkládací prostory, místo vzadu, technické vychytávky
  5. Motor, dynamika, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, plusy a minusy, parametry, výbava
  7. Ceny všech verzí Méganu, kompletní parametry motorů
  8. Srovnání Méganu sedan s Octavií

Sedan a kombi: více místa vzadu

V minulém roce rozšířily řadu Mégane dvě nové karosářské varianty, sedan a kombi. V současné době si tak můžete tento vůz pořídit v celkem čtyřech variantách, kromě zmíněných novinek ještě v tří a pětidveřovém hatchbacku. Zatímco hatchback má velmi originálně tvarovanou záď, s kterou se mnozí nedokázali ztotožnit, sedan i kombi už vypadají daleko umírněněji. Přesto oběma vozům nelze upřít určitou originalitu, zejména sedan se určitě vymyká běžným konzervativním tvarům a trochu připomíná Thalii. Záď je ale na zbytek karoserie umístěna podstatně lépe a sedan vypadá velmi moderně, ačkoliv jistou podobnost s Thalií nezapře.

Tip: Test pětidveřového hatchbacku s motorem 1.6 16V 85 kW

Varianta kombi pak vypadá zcela běžně a hodně připomíná větší Lagunu; ze všech variant Méganu se mi právě kombi líbí nejvíce, kromě toho nabízí největší variabilitu zavazadlového využití prostoru. Sedan i kombi mají nejen jiné zádě oproti hatchbacku, ale nabízí také více místa na zadních sedadlech díky prodlouženému rozvoru o 61 mm. Hatchback nabízí slušných 2625 mm, přesto má s místem vzadu docela problémy; např. Peugeot 307, který má jen 2600 mm, má subjektivně místa vzadu více. Za menší prostor mohou sedačky, které nejsou umístěné zcela vzadu až u podběhů. Oproti tolik kritizované Octavii či Golfu tak Mégane hatchback o mnoho více místa nenabízí, ačkoliv rozvor je větší o 110 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Daleko lépe je na tom sedan a kombi. Jejich rozvor narostl o 61 mm, takže činí 2686 mm, což je hodnota hodná střední třídy; méně má např. Honda Accord, Mazda6, Audi A4 apod. Na místě vzadu je to znát, konečně nebudete mít problém, kam složit kolena. Horší je to ale s místem pod předními sedačkami, místa pro chodidla není nazbyt, zejména když řidič a spolucestující nastaví sedačku zcela dolů (v této pozici jsem jezdil i já). Důvod je prostý: v Méganu totiž sedíte poměrně vysoko a výrazný sklon čelního skla tak přibližuje střechu vaší hlavě. Posunutí sedačky dolů je zkrátka pro vyšší řidiče nezbytné. Navíc sklo končí přibližně v úrovni očí, takže vyšší posaz snižuje výhled z vozu ven.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Shodné ceny, shodné výbavy

Verze sedan i kombi (Grandtour) stojí stejně a mají shodné výbavy. Jediným rozdílem je kromě odlišných karoserií absence základního motoru 1.4 59 kW u kombi, má jej pouze sedan a samozřejmě hatchback. Sedan i kombi stojí o 20 tisíc více než stejně vybavený pětidveřový hatchback a o třicet pět tisíc více než třídveřový hatchback. Nemyslím, že je to mnoho za podstatně větší a využitelnější zavazadelník a kromě toho za větší prostor na zadních sedačkách. Hatchback je tedy vhodný jen pro ty, co jezdí sami nebo ve dvou a současně nepotřebují převážet větší množství zavazadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky interiéru

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Za příplatek je možné cokoliv...

Základní cena sedanu je 445 tisíc korun za verzi Authentique Pack s motorem 1.4 59 kW, kombi pak stojí o patnácti tisíc více, protože jeho základní motor je 1.4 72 kW. V běžném provozu rozdíl mezi motory příliš nepoznáte, do čtyř tisíc otáček se chovají podobně, výhoda silnější verze se projeví až na dálnicích. Kromě těchto dvou jedna čtyřek se Mégane nabízí také s benzíňáky 1.6 16V 85 kW a dvoulitrem 100 kW. S motorem 1.6 16V jsem loni an ajře testoval krátký hatchback. Nechybí ani tři naftové motory, 1.5 dCi ve variantách 59 a 74 kW a nejsilnější turbodiesel 1.9 dCi 88 kW. A právě ten se nacházel pod kapotou testovaného sedanu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kombi a sedan: nové karosářské verze Méganu
  2. Vzhled, zavazadlový prostor
  3. Palubní deska, interiér, sedačky vpředu
  4. Odkládací prostory, místo vzadu, technické vychytávky
  5. Motor, dynamika, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, plusy a minusy, parametry, výbava
  7. Ceny všech verzí Méganu, kompletní parametry motorů
  8. Srovnání Méganu sedan s Octavií
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků