Francouzský hot hatch zůstává na trhu i ve své ostřejší variantě. Některé zájemce ale možná zklame.
Sportovní modely to mají s dodržováním posledních emisních norem stále těžší. Jak uvádí RNews.cz na své stránce na Facebooku, kvůli normě Euro 6dFull to na chvíli vypadalo, že bychom se měli s Renaultem Megane R.S. loučit. Ostrý hatchback po své loňské modernizaci setrvává v nabídce, pár věcí se nicméně pro modelový rok 2021 opět změnilo.
V nejnovějším ceníku Renaultu už je k mání posledním normám vyhovující verze Meganu R.S., nelze ale přehlédnout, že vylepšený motor 1.8TCe naladěný na 300 koní (220 kW) a 420 N.m točivého momentu není dostupný s manuální šestistupňovou převodovkou. V nabídce tedy zůstává pouze kombinace s dvouspojkovým automatem EDC.
Jedinou volbou zůstává standardní R.S. od ceny 962.000 Kč či dále přiostřené R.S. Trophy od ceny 1.092.000 Kč, u něhož dostanete za extra peníze i lehká 19palcová kola, samosvorný diferenciál, tužší naladění podvozku Cup, čalounění Alacantarou nebo lehčí baterii.
Hot hatch tak zažil i pořádné zvýšení ceny, před modernizací v roce 2019 začínala nová generace standardního R.S. s převodovkou EDC na ceně 780.900 Kč, zatímco R.S. Trophy vyšlo s automatem na 880.900 Kč.
Dynamika modelu se nástupem poslední normy nijak nemění, lehčí R.S. Trophy tak zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximálně dosáhne 255 km/h. Projev motoru napříč otáčkami se nicméně trochu mění, jelikož maxima točivého momentu (420 N.m) dosahuje při 4000 ot./min, na rozdíl od dřívějších 3200 ot./min.