Renault Megane R.S. vyzrál na emisní limity. Musel však skončit s manuálem

Francouzský hot hatch zůstává na trhu i ve své ostřejší variantě. Některé zájemce ale možná zklame.

Sportovní modely to mají s dodržováním posledních emisních norem stále těžší. Jak uvádí RNews.cz na své stránce na Facebooku, kvůli normě Euro 6dFull to na chvíli vypadalo, že bychom se měli s Renaultem Megane R.S. loučit. Ostrý hatchback po své loňské modernizaci setrvává v nabídce, pár věcí se nicméně pro modelový rok 2021 opět změnilo.

Renault a Dacia mají co dělat. Všechny tyto modely letos zamíří na české silnice

Renault a Dacia mají co dělat. Všechny tyto modely letos zamíří na české silnice

V nejnovějším ceníku Renaultu už je k mání posledním normám vyhovující verze Meganu R.S., nelze ale přehlédnout, že vylepšený motor 1.8TCe naladěný na 300 koní (220 kW) a 420 N.m točivého momentu není dostupný s manuální šestistupňovou převodovkou. V nabídce tedy zůstává pouze kombinace s dvouspojkovým automatem EDC.

Jedinou volbou zůstává standardní R.S. od ceny 962.000 Kč či dále přiostřené R.S. Trophy od ceny 1.092.000 Kč, u něhož dostanete za extra peníze i lehká 19palcová kola, samosvorný diferenciál, tužší naladění podvozku Cup, čalounění Alacantarou nebo lehčí baterii.

Grafik navrhl Renault Espace F1 pro dnešní dobu. Drží se stylu šíleného MPV z 90. let

Grafik navrhl Renault Espace F1 pro dnešní dobu. Drží se stylu šíleného MPV z 90. let

Hot hatch tak zažil i pořádné zvýšení ceny, před modernizací v roce 2019 začínala nová generace standardního R.S. s převodovkou EDC na ceně 780.900 Kč, zatímco R.S. Trophy vyšlo s automatem na 880.900 Kč.

Dynamika modelu se nástupem poslední normy nijak nemění, lehčí R.S. Trophy tak zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximálně dosáhne 255 km/h. Projev motoru napříč otáčkami se nicméně trochu mění, jelikož maxima točivého momentu (420 N.m) dosahuje při 4000 ot./min, na rozdíl od dřívějších 3200 ot./min.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 14 příspěvků