Renault Megane RS Trophy už trénuje na Ringu. V hledáčku má Civic Type-R

Francouzi se téměř jistě nesmířili s tím, že přišli o titul nejrychlejší předokolky Severní smyčky Nürburgringu. Nový Mégane Trophy má naklonit misku váhy na stranu Renaultu.

Můžete si myslet o honičce za nejlepšími časy na Nordschleife, co chcete, pořád je ale tady dost lidí, kteří schopnosti aut na této legendární závodní dráze respektují. A také proto je aktuální generace Hondy Civic Type-R natolik respektovaným vozem. S časem 7:43,8 min. drží titul nejrychlejšího automobilu s pohonem předních kol, když z trůnu sesadila Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Byly však doby, kdy si na trůn krále ostrých hatchbacků nárokoval i Renault.

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Jeho Megane RS 275 Trophy-R byl v roce 2014 schopen obkroužit jedno kolo pod osm minut, přesněji za 7:54,36 min., na ty nejrychlejší to však dnes už nestačí. Jestli Francouzi skutečně pomýšlí na návrat na vrchol, ví stoprocentně jen oni sami, každopádně patřičnou techniku budou mít na možný rekord již brzy připravenou.

Momentálně na trh dorazila standardní varianta Meganu RS, na Nürburgringu však už testuje dále vybroušená verze, která nejspíše opět dostane označení RS Trophy. Oficiální informace o tomto voze pochopitelně prozatím nemáme, v zákulisí se však objevují zajímavé (a nutno dodat, že asi i očekávané) detaily.

VW Golf GTI Clubsport S je nově nejrychlejší předokolkou Nürburgringu

VW Golf GTI Clubsport S je nově nejrychlejší předokolkou Nürburgringu

Megane RS Trophy zůstane u přeplňované čtyřválcové osmnáctistovky, její výkon má ale poskočit z 280 na rovných 300 koní, zatímco maximální točivý moment bude zaokrouhlen z 390 na 400 newtonmetrů. Z místa na stovku akceleruje současné auto za 5,8 sekundy, takže se dá očekávat, že Trophy zvládne skrouhnout z tohoto času nějakou tu desetinku.

Počítejte s pevnějším podvozkem Cup, mechanickým samosvorným diferenciálem, přepracovanou aerodynamikou zvyšující přítlak, respektive snižující vztlak a ve standardní výbavě by rozhodně nepřekvapily ani širší a lepivější pneumatiky nazuté na nových devatenáctipalcových kolech.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Další cestou k lepším časům na okreskách či závodní dráze by mohla přispět redukce hmotnosti prostřednictvím odlehčených vnějších panelů či předních sedadel vyrobených z kompozitních materiálů, tady však nechceme předbíhat, protože je dost možná v plánu ještě ostřejší provedení Trophy-R, každopádně asi bychom měli dodat ještě dvě věci.

Chystaný Megane RS Trophy by měl být nadále k dispozici buď se šestistupňovou manuální převodovkou nebo dvouspojkovým automatem, a jeho světová premiéra podle všeho proběhne už na letošním pařížském autosalonu. Vstup na trh se dá proto očekávat buď ještě ke konci roku anebo počátkem toho příštího.

 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků