Renault Mégane R.S. Trophy-R spatřen na Ringu. Dočkáme se nového rekordu?

Renault se chystá na představení vůbec nejostřejší verze současného Méganu R.S.

Po vyladěném Méganu R.S. Trophy nám už zanedlouho Renault ukáže ještě ostřejší variantu Trophy-R. Novinka byla nyní zahlédnuta při natáčení na německém Nürburgringu, a to bez jakéhokoliv maskování. Automobilka zde totiž pracovala na propagačním videu a vypilovaný hatchback se dost možná pokoušel o nový rekord v kategorii předokolek.

Trophy-R samozřejmě přijede s ještě razantnějšími úpravami, které pomohou ostrý hatchback zrychlit v každém ohledu. Uvidíme však, zda se Renault schýlí také k vyladění 1,8litrového přeplňovaného čtyřválce, který již v dosavadním Trophy produkuje rovných 300 koní (220 kW) a 400 N.m točivého momentu (420 N.m s automatem).

Renault Mégane R.S. Trophy má českou cenu. Co všechno dostanete navíc?

Renault Mégane R.S. Trophy má českou cenu. Co všechno dostanete navíc?

Každopádně ale dojde na další úroveň odlehčování hmotnosti. Podobně jako v minulosti bychom tak čekali například odstranění zadních sedaček, možná použití zadních oken z plexiskla, uvedení ještě lehčích kol, přičemž k lepší ovladatelnosti pomohou i dále vyladěný podvozek, vyztužené šasi, silnější brzdy a další „maličkosti“.

S natáčením v „Zeleném pekle“ by přitom mohl Renault Sport opravdu koukat na stanovení nového rekordu pro produkční vozy s pohonem předních kol. Francouzská značka si v této kategorii opakovaně připisovala rekordní časy na Nürburgringu, v současnosti je ale nejrychlejší předokolkou Honda Civic Type R s časem 7:43,8 s.

Minitest Renault Megane 1.3 TCe EDC 103 kW: Malá motorová revoluce

Minitest Renault Megane 1.3 TCe EDC 103 kW: Malá motorová revoluce

Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby Trophy-R již rekordní čas zajel a Renault v tuto chvíli pouze pracuje na marketingové části uvedení nové nejrychlejší předokolky na „ringu“. Přesné datum uvedení novinky ale zatím ještě neznáme.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků