Renault Mégane R.S. Trophy-R spatřen na Ringu. Dočkáme se nového rekordu?

Renault se chystá na představení vůbec nejostřejší verze současného Méganu R.S.

Po vyladěném Méganu R.S. Trophy nám už zanedlouho Renault ukáže ještě ostřejší variantu Trophy-R. Novinka byla nyní zahlédnuta při natáčení na německém Nürburgringu, a to bez jakéhokoliv maskování. Automobilka zde totiž pracovala na propagačním videu a vypilovaný hatchback se dost možná pokoušel o nový rekord v kategorii předokolek.

Trophy-R samozřejmě přijede s ještě razantnějšími úpravami, které pomohou ostrý hatchback zrychlit v každém ohledu. Uvidíme však, zda se Renault schýlí také k vyladění 1,8litrového přeplňovaného čtyřválce, který již v dosavadním Trophy produkuje rovných 300 koní (220 kW) a 400 N.m točivého momentu (420 N.m s automatem).

Renault Mégane R.S. Trophy má českou cenu. Co všechno dostanete navíc?

Renault Mégane R.S. Trophy má českou cenu. Co všechno dostanete navíc?

Každopádně ale dojde na další úroveň odlehčování hmotnosti. Podobně jako v minulosti bychom tak čekali například odstranění zadních sedaček, možná použití zadních oken z plexiskla, uvedení ještě lehčích kol, přičemž k lepší ovladatelnosti pomohou i dále vyladěný podvozek, vyztužené šasi, silnější brzdy a další „maličkosti“.

S natáčením v „Zeleném pekle“ by přitom mohl Renault Sport opravdu koukat na stanovení nového rekordu pro produkční vozy s pohonem předních kol. Francouzská značka si v této kategorii opakovaně připisovala rekordní časy na Nürburgringu, v současnosti je ale nejrychlejší předokolkou Honda Civic Type R s časem 7:43,8 s.

Minitest Renault Megane 1.3 TCe EDC 103 kW: Malá motorová revoluce

Minitest Renault Megane 1.3 TCe EDC 103 kW: Malá motorová revoluce

Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby Trophy-R již rekordní čas zajel a Renault v tuto chvíli pouze pracuje na marketingové části uvedení nové nejrychlejší předokolky na „ringu“. Přesné datum uvedení novinky ale zatím ještě neznáme.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků