Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Držet se zavedených tradic se rozhodl i Renault. Proto svůj nejnovější výtvor vzal na Nürburgring, aby jej podrobil nejtěžší zkoušce. A vyšlo to.

Před pár týdny jsme se seznámili s novým Meganem R.S. Trophy, ostrým hatchbackem, který oproti standardnímu R.S. nenabídne tolik univerzálnosti, ale je určený spíše pro hardcorovější řidiče. Vrcholem potravního řetězce ostrých dimantů ale není.

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

Nad ním totiž sedí ještě R.S Trophy-R. K dispozici má těch samých 300 koní jako běžné Trophy, jen je díky odtučňovací kůře o 130 kg lehčí. Má také vylepšenou aerodynamiku a ještě více okruhově laděný podvozek.

Za pomoci partnerů, jako jsou Akrapovič, Brembo, Bridgestone, Öhlins nebo Sabelt tak stvořili okruhovou střelu, která si to ještě před oficiální premiérou vyrazila rozdat se Zeleným peklem. A povedlo se to, padl totiž čas 7:40,1, což je rekord mezi předokolkami. Čas platí pro délku trati 20,600 km. Celou délku 20.832 km pak zvládl za 7:45,389.

Renault Megane dostal nový naftový motor. Čtyřválec 1.7 dCi má 150 koní a automat

Renault Megane dostal nový naftový motor. Čtyřválec 1.7 dCi má 150 koní a automat

Rekordní Megane byl již od začátku stavěn jako skoro závodní auto. Nelze se tak divit, že je o téměř deset sekund rychlejší než minulé R.S. Trophy-R. K oficiálnímu představení vozu dojde již tento pátek. Do prodeje půjde na konci letošního roku a vznikne pouze několik set kusů.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků