Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Držet se zavedených tradic se rozhodl i Renault. Proto svůj nejnovější výtvor vzal na Nürburgring, aby jej podrobil nejtěžší zkoušce. A vyšlo to.

Před pár týdny jsme se seznámili s novým Meganem R.S. Trophy, ostrým hatchbackem, který oproti standardnímu R.S. nenabídne tolik univerzálnosti, ale je určený spíše pro hardcorovější řidiče. Vrcholem potravního řetězce ostrých diamantů ale není.

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

Nad ním totiž sedí ještě R.S Trophy-R. K dispozici má těch samých 300 koní jako běžné Trophy, jen je díky odtučňovací kůře o 130 kg lehčí. Má také vylepšenou aerodynamiku a ještě více okruhově laděný podvozek.

Za pomoci partnerů, jako jsou Akrapovič, Brembo, Bridgestone, Öhlins nebo Sabelt tak stvořili okruhovou střelu, která si to ještě před oficiální premiérou vyrazila rozdat se Zeleným peklem. A povedlo se to, padl totiž čas 7:40,1, což je rekord mezi předokolkami. Čas platí pro délku trati 20,600 km. Celou délku 20.832 km pak zvládl za 7:45,389.

Renault Megane dostal nový naftový motor. Čtyřválec 1.7 dCi má 150 koní a automat

Renault Megane dostal nový naftový motor. Čtyřválec 1.7 dCi má 150 koní a automat

Rekordní Megane byl již od začátku stavěn jako skoro závodní auto. Nelze se tak divit, že je o téměř deset sekund rychlejší než minulé R.S. Trophy-R. K oficiálnímu představení vozu dojde již tento pátek. Do prodeje půjde na konci letošního roku a vznikne pouze několik set kusů.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků