Renault Mégane R.S. Trophy-R má další rekord. Hondě napráskal i na okruhu ve Spa

Po rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu si nový Mégane R.S. Trophy-R připisuje rekord také v belgickém Spa. A opět tím napráskal Hondě Civic Type R.

Není tomu dlouho, co Renault oznámil rekordní čas nového Méganu R.S. Trophy-R na Nordschleife. S časem 7:40,1 s tak porazila nejostřejší verze francouzského hatchbacku dřívějšího rekordmana mezi předokolkami Hondu Civic Type R. Renault se však nedrží zpátky a svou zbraň vypustil rovněž na belgický okruh Spa-Francorchamps, kde se nyní opět chopil nadvlády.

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Trophy-R zajelo okruh ve Spa za 2:48,338 s, čímž bylo oproti dřívějšímu rekordu Civicu Type R rychlejší o více jak 5 sekund. Samozřejmě se stále bavíme o kategorii pro nejrychlejší předokolky. Za volantem Renaultu byl přitom znova testovací pilot a inženýr Renault Sportu Laurent Hurgon. Právě on je člověkem, který v posledních letech zajistil Renaultu celou řadu okruhových rekordů.

O technice nového Trophy-R jsme se už podrobněji rozepsali dříve. Stačí však vědět, že namísto zvyšování výkonu se Renault Sport zaměřil hlavně na odtučňovací kůru, aerodynamiku a vyladění podvozku. „Erko“ má tudíž pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 220 kW (300 koní) jako standardní Trophy.

Nový Renault Mégane R.S. Trophy-R do detailu: 300 koní zůstává, pryč je 130 kg

Nový Renault Mégane R.S. Trophy-R do detailu: 300 koní zůstává, pryč je 130 kg

Díky řadě dílů z karbonu, odlehčené zadní nápravě nebo třeba tenčím oknům se však podařilo hmotnost vozu snížit o značných 130 kg. Kompletně byl přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, novou geometrií či tužším stabilizátorem vzadu. Na přídi se zase objevuje přepracovaný splitter a k zadnímu difuzoru směrují vzduch speciální díly na podvozku.

Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků