Renault Mégane R.S. Trophy-R má další rekord. Hondě napráskal i na okruhu ve Spa

Po rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu si nový Mégane R.S. Trophy-R připisuje rekord také v belgickém Spa. A opět tím napráskal Hondě Civic Type R.

Není tomu dlouho, co Renault oznámil rekordní čas nového Méganu R.S. Trophy-R na Nordschleife. S časem 7:40,1 s tak porazila nejostřejší verze francouzského hatchbacku dřívějšího rekordmana mezi předokolkami Hondu Civic Type R. Renault se však nedrží zpátky a svou zbraň vypustil rovněž na belgický okruh Spa-Francorchamps, kde se nyní opět chopil nadvlády.

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Trophy-R zajelo okruh ve Spa za 2:48,338 s, čímž bylo oproti dřívějšímu rekordu Civicu Type R rychlejší o více jak 5 sekund. Samozřejmě se stále bavíme o kategorii pro nejrychlejší předokolky. Za volantem Renaultu byl přitom znova testovací pilot a inženýr Renault Sportu Laurent Hurgon. Právě on je člověkem, který v posledních letech zajistil Renaultu celou řadu okruhových rekordů.

O technice nového Trophy-R jsme se už podrobněji rozepsali dříve. Stačí však vědět, že namísto zvyšování výkonu se Renault Sport zaměřil hlavně na odtučňovací kůru, aerodynamiku a vyladění podvozku. „Erko“ má tudíž pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 220 kW (300 koní) jako standardní Trophy.

Nový Renault Mégane R.S. Trophy-R do detailu: 300 koní zůstává, pryč je 130 kg

Nový Renault Mégane R.S. Trophy-R do detailu: 300 koní zůstává, pryč je 130 kg

Díky řadě dílů z karbonu, odlehčené zadní nápravě nebo třeba tenčím oknům se však podařilo hmotnost vozu snížit o značných 130 kg. Kompletně byl přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, novou geometrií či tužším stabilizátorem vzadu. Na přídi se zase objevuje přepracovaný splitter a k zadnímu difuzoru směrují vzduch speciální díly na podvozku.

Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků