Renault Mégane R.S. Trophy-R má další rekord. Hondě napráskal i na okruhu ve Spa

Po rekordní jízdě na Severní smyčce Nürburgringu si nový Mégane R.S. Trophy-R připisuje rekord také v belgickém Spa. A opět tím napráskal Hondě Civic Type R.

Není tomu dlouho, co Renault oznámil rekordní čas nového Méganu R.S. Trophy-R na Nordschleife. S časem 7:40,1 s tak porazila nejostřejší verze francouzského hatchbacku dřívějšího rekordmana mezi předokolkami Hondu Civic Type R. Renault se však nedrží zpátky a svou zbraň vypustil rovněž na belgický okruh Spa-Francorchamps, kde se nyní opět chopil nadvlády.

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Trophy-R zajelo okruh ve Spa za 2:48,338 s, čímž bylo oproti dřívějšímu rekordu Civicu Type R rychlejší o více jak 5 sekund. Samozřejmě se stále bavíme o kategorii pro nejrychlejší předokolky. Za volantem Renaultu byl přitom znova testovací pilot a inženýr Renault Sportu Laurent Hurgon. Právě on je člověkem, který v posledních letech zajistil Renaultu celou řadu okruhových rekordů.

O technice nového Trophy-R jsme se už podrobněji rozepsali dříve. Stačí však vědět, že namísto zvyšování výkonu se Renault Sport zaměřil hlavně na odtučňovací kůru, aerodynamiku a vyladění podvozku. „Erko“ má tudíž pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec o výkonu 220 kW (300 koní) jako standardní Trophy.

Nový Renault Mégane R.S. Trophy-R do detailu: 300 koní zůstává, pryč je 130 kg

Nový Renault Mégane R.S. Trophy-R do detailu: 300 koní zůstává, pryč je 130 kg

Díky řadě dílů z karbonu, odlehčené zadní nápravě nebo třeba tenčím oknům se však podařilo hmotnost vozu snížit o značných 130 kg. Kompletně byl přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, novou geometrií či tužším stabilizátorem vzadu. Na přídi se zase objevuje přepracovaný splitter a k zadnímu difuzoru směrují vzduch speciální díly na podvozku.

Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků