Renault Mégane RS Trophy: 265 koní

Automobilka Renault přichází s důraznou odpovědí na převážně německé „hot hatche“. Mégane RS Trophy jede 254 km/h.

Pokud nepočítáme průběžné italské pokusy, běžný evropský zájemce o výkonný a cenově dostupný kompakt je dnes vlastně odkázán na německou konfekci. To by chtěl změnit Renault, který připravil posílenou verzi svého respektovaného kupé Renault Mégane Coupe RS. Její název zní Mégane RS (RenaultSport) Trophy a série bude omezena na 500 vozů. Výkonový nárůst není nikterak dramatický, ale za zmínku jistě stojí, nicméně samotný Renault ihned upozorňuje, že nejde o nástupce skutečně „drsného“ modelu Renault Mégane R26.R z roku 2008. Marné naděje budí také vzpomínka na „placku“ Renault Mégane Trophy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejvýznamnější změnou prošla pohonná jednotka. Zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním nyní pracuje s plnicím tlakem zvýšeným z 2,3 na 2,5 barů a přepracovaným sacím traktem. Výsledkem je navýšení výkonu o 15 koní na celkových 265 koní (195 kW) a točivého momentu o 20 Nm až na 360 Nm. Podle automobilky Renault její novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 254 km/h, což jsou o 0,1 s, resp. 4 km/h lepší hodnoty než u výchozího modelu Mégane Coupe RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ještě zajímavější jsou ale cifry určené převážně ekologům. I přes zlepšené parametry je totiž Mégane RS Trophy s průměrnou spotřebou 8,2 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 190 g/km o 0,2 l/100 km hospodárnější a o 5 g/km šetrnější k životnímu prostředí. Na podvozku zůstalo všechno při starém, vyjma nových pneumatik Bridgestone Potenza RE50A s vylepšenou adhezí.

Renault Mégane RS Trophy na první pohled poznáme podle černé střechy, nově tvarovaného střešního spoileru, denními světly z LED nebo devatenáctipalcových litých ráfků STEEV lakovaných v kombinaci černé a rudé. Nabídku odstínů karoserie Glacier White, Etoilé Black a Cassiopée Grey nově doplňuje žlutá Sirius. Uvnitř je tento přiostřený Renault opatřen anatomickými sedadly Recaro s čalouněním látkou, nebo kůží, či palubní diagnostickou soustavou R.S. Monitor ukazující řidiči v reálném čase širokou škálu aktuálních parametrů (nikterak regulovat je nemůže, ale má se alespoň čím bavit…).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Renault začne tyto vozy prodávat 20. června, u nás se však neobjeví, neboť nastoupí jen na trhy Francie, Anglie, Německa, Belgie, Portugalska, Španělska, Itálie, Švýcarska, Rakouska a Slovinska. Ve Francii má cena za Renault Mégane RS Trophy činit v přepočtu 857 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky