Renault Mégane RS Trophy: 265 koní

Automobilka Renault přichází s důraznou odpovědí na převážně německé „hot hatche“. Mégane RS Trophy jede 254 km/h.

Pokud nepočítáme průběžné italské pokusy, běžný evropský zájemce o výkonný a cenově dostupný kompakt je dnes vlastně odkázán na německou konfekci. To by chtěl změnit Renault, který připravil posílenou verzi svého respektovaného kupé Renault Mégane Coupe RS. Její název zní Mégane RS (RenaultSport) Trophy a série bude omezena na 500 vozů. Výkonový nárůst není nikterak dramatický, ale za zmínku jistě stojí, nicméně samotný Renault ihned upozorňuje, že nejde o nástupce skutečně „drsného“ modelu Renault Mégane R26.R z roku 2008. Marné naděje budí také vzpomínka na „placku“ Renault Mégane Trophy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nejvýznamnější změnou prošla pohonná jednotka. Zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním nyní pracuje s plnicím tlakem zvýšeným z 2,3 na 2,5 barů a přepracovaným sacím traktem. Výsledkem je navýšení výkonu o 15 koní na celkových 265 koní (195 kW) a točivého momentu o 20 Nm až na 360 Nm. Podle automobilky Renault její novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 254 km/h, což jsou o 0,1 s, resp. 4 km/h lepší hodnoty než u výchozího modelu Mégane Coupe RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ještě zajímavější jsou ale cifry určené převážně ekologům. I přes zlepšené parametry je totiž Mégane RS Trophy s průměrnou spotřebou 8,2 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 190 g/km o 0,2 l/100 km hospodárnější a o 5 g/km šetrnější k životnímu prostředí. Na podvozku zůstalo všechno při starém, vyjma nových pneumatik Bridgestone Potenza RE50A s vylepšenou adhezí.

Renault Mégane RS Trophy na první pohled poznáme podle černé střechy, nově tvarovaného střešního spoileru, denními světly z LED nebo devatenáctipalcových litých ráfků STEEV lakovaných v kombinaci černé a rudé. Nabídku odstínů karoserie Glacier White, Etoilé Black a Cassiopée Grey nově doplňuje žlutá Sirius. Uvnitř je tento přiostřený Renault opatřen anatomickými sedadly Recaro s čalouněním látkou, nebo kůží, či palubní diagnostickou soustavou R.S. Monitor ukazující řidiči v reálném čase širokou škálu aktuálních parametrů (nikterak regulovat je nemůže, ale má se alespoň čím bavit…).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značka Renault začne tyto vozy prodávat 20. června, u nás se však neobjeví, neboť nastoupí jen na trhy Francie, Anglie, Německa, Belgie, Portugalska, Španělska, Itálie, Švýcarska, Rakouska a Slovinska. Ve Francii má cena za Renault Mégane RS Trophy činit v přepočtu 857 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků