Na českém trhu se již objevuje i dále přiostřená verze hot hatche od Renaultu na základě Méganu. U verze Trophy vám v ceníku zbývá vlastně jediná volba: manuální, nebo automatická převodovka?
Minulý rok se představila nová generace Renaultu Mégane R.S. a nyní nám značka podle plánů dopřává i jeho soustředěnější verzi nazvanou již tradičně Trophy. Vyšší výkon, úpravy na podvozku, karoserii a také v interiéru, a to vše za příplatek rovných sto tisíc vůči standardnímu R.S. Co všechno tedy u Trophy dostanete navíc?
V novince můžete počítat s původním turbem přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který ovšem nyní produkuje 220 kW (300 koní) a točivý moment 420 N.m (400 N.m u manuální převodovky). Oproti klasickému R.S. tak Trophy povýšilo o 15 kW (20 koní) a 30 N.m, respektive 10 N.m u manuálu. Poprvé pak dostává model i aktivní mechanickou klapku ve výfuku, umožňující ovlivnit zvukový projev vozu.
Podvozek Trophy je standardně vybaven paketem Cup s tužším pérováním a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen, nechybí tlumiče s hydraulickými dorazy a také systém aktivního řízení všech kol. Dále jsou zde odolnější brzdové kotouče, nová lehká kola o velikosti 19 palců a pneumatiky Bridgestone Potenza S001. Za příplatek jsou v nabídce ještě lehčí disky Fuji Light, snižující hmotnost o 2 kg na kolo, obuté do pneumatik Bridgestone Potenza S007. Trophy je také v základu vybaveno lehčí lithiovou baterií.
Uvnitř pak hlavně zaujmou přední skořepiny Recaro čalouněné Alcantarou, sportovní volant potažený kombinací kůže a Alcantary, hliníkové pedály a další maličkosti. Stejně jako u klasického R.S. je pak Trophy standardně vybaveno LED předními světlomety, ambientním osvětlením interiéru, dvouzónovou klimatizací, zadními parkovacími senzory nebo 7palcovým infotainmentem.
V ceníku tak máte vlastně jedinou volbu. S manuální šestistupňovou převodovkou startuje novinka na ceně 840.900 Kč, přičemž za automatickou dvouspojkovou skříň si připlatíte 40.000 Kč (celkem tedy 880.900 Kč). A jak bylo řečeno, vůči standardnímu R.S. je Trophy dražší o 100.000 Kč. Obě verze si můžete porovnat i v tabulce níže.
Renault Mégane R.S. a R.S. Trophy - technické údaje a české ceny |
Motor |
TCe 280 |
TCe 280 EDC |
Trophy 300 |
Trophy 300 EDC |
Zdvihový objem [cm3] |
1798 |
1798 |
1798 |
1798 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
206/6000 |
206/6000 |
220/6000 |
220/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
390/2400 |
390/2400 |
400/3200 |
420/3200 |
Převodovka |
6M |
6A |
6M |
6A |
Min. pohotovostní hmotnost [kg] |
1437 |
1460 |
1419 |
1443 |
Max. rychlost [km/h] |
255 |
250 |
260 |
255 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,8 |
5,8 |
5,7 |
5,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
7,9-8,0 |
7,4-7,6 |
8,0 |
7,7 |
Základní cena R.S. [Kč] |
740.900 |
780.900 |
- |
- |
Základní cena R.S. Trophy [Kč] |
- |
- |
840.900 |
880.900 |