Renault Mégane R.S. Trophy má českou cenu. Co všechno dostanete navíc?

Na českém trhu se již objevuje i dále přiostřená verze hot hatche od Renaultu na základě Méganu. U verze Trophy vám v ceníku zbývá vlastně jediná volba: manuální, nebo automatická převodovka?

Minulý rok se představila nová generace Renaultu Mégane R.S. a nyní nám značka podle plánů dopřává i jeho soustředěnější verzi nazvanou již tradičně Trophy. Vyšší výkon, úpravy na podvozku, karoserii a také v interiéru, a to vše za příplatek rovných sto tisíc vůči standardnímu R.S. Co všechno tedy u Trophy dostanete navíc?

V novince můžete počítat s původním turbem přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který ovšem nyní produkuje 220 kW (300 koní) a točivý moment 420 N.m (400 N.m u manuální převodovky). Oproti klasickému R.S. tak Trophy povýšilo o 15 kW (20 koní) a 30 N.m, respektive 10 N.m u manuálu. Poprvé pak dostává model i aktivní mechanickou klapku ve výfuku, umožňující ovlivnit zvukový projev vozu.

S Renaultem Mégane R.S. na okruhu v Mostě: Láska na druhý pohled

S Renaultem Mégane R.S. na okruhu v Mostě: Láska na druhý pohled

Podvozek Trophy je standardně vybaven paketem Cup s tužším pérováním a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen, nechybí tlumiče s hydraulickými dorazy a také systém aktivního řízení všech kol. Dále jsou zde odolnější brzdové kotouče, nová lehká kola o velikosti 19 palců a pneumatiky Bridgestone Potenza S001. Za příplatek jsou v nabídce ještě lehčí disky Fuji Light, snižující hmotnost o 2 kg na kolo, obuté do pneumatik Bridgestone Potenza S007. Trophy je také v základu vybaveno lehčí lithiovou baterií.

Uvnitř pak hlavně zaujmou přední skořepiny Recaro čalouněné Alcantarou, sportovní volant potažený kombinací kůže a Alcantary, hliníkové pedály a další maličkosti. Stejně jako u klasického R.S. je pak Trophy standardně vybaveno LED předními světlomety, ambientním osvětlením interiéru, dvouzónovou klimatizací, zadními parkovacími senzory nebo 7palcovým infotainmentem.  

Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

V ceníku tak máte vlastně jedinou volbu. S manuální šestistupňovou převodovkou startuje novinka na ceně 840.900 Kč, přičemž za automatickou dvouspojkovou skříň si připlatíte 40.000 Kč (celkem tedy 880.900 Kč). A jak bylo řečeno, vůči standardnímu R.S. je Trophy dražší o 100.000 Kč. Obě verze si můžete porovnat i v tabulce níže.

Renault Mégane R.S. a R.S. Trophy - technické údaje a české ceny
Motor TCe 280 TCe 280 EDC Trophy 300 Trophy 300 EDC
Zdvihový objem [cm3] 1798 1798 1798 1798
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 206/6000 206/6000 220/6000 220/6000
Točivý moment [N.m/min] 390/2400 390/2400 400/3200 420/3200
Převodovka 6M 6A 6M 6A
Min. pohotovostní hmotnost [kg] 1437 1460 1419 1443
Max. rychlost [km/h] 255 250 260 255
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,8 5,8 5,7 5,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,9-8,0 7,4-7,6 8,0 7,7
Základní cena R.S. [Kč] 740.900 780.900 - -
Základní cena R.S. Trophy [Kč] - - 840.900 880.900
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků