Renault Mégane R.S. Trophy má českou cenu. Co všechno dostanete navíc?

Na českém trhu se již objevuje i dále přiostřená verze hot hatche od Renaultu na základě Méganu. U verze Trophy vám v ceníku zbývá vlastně jediná volba: manuální, nebo automatická převodovka?

Minulý rok se představila nová generace Renaultu Mégane R.S. a nyní nám značka podle plánů dopřává i jeho soustředěnější verzi nazvanou již tradičně Trophy. Vyšší výkon, úpravy na podvozku, karoserii a také v interiéru, a to vše za příplatek rovných sto tisíc vůči standardnímu R.S. Co všechno tedy u Trophy dostanete navíc?

V novince můžete počítat s původním turbem přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru, který ovšem nyní produkuje 220 kW (300 koní) a točivý moment 420 N.m (400 N.m u manuální převodovky). Oproti klasickému R.S. tak Trophy povýšilo o 15 kW (20 koní) a 30 N.m, respektive 10 N.m u manuálu. Poprvé pak dostává model i aktivní mechanickou klapku ve výfuku, umožňující ovlivnit zvukový projev vozu.

S Renaultem Mégane R.S. na okruhu v Mostě: Láska na druhý pohled

S Renaultem Mégane R.S. na okruhu v Mostě: Láska na druhý pohled

Podvozek Trophy je standardně vybaven paketem Cup s tužším pérováním a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen, nechybí tlumiče s hydraulickými dorazy a také systém aktivního řízení všech kol. Dále jsou zde odolnější brzdové kotouče, nová lehká kola o velikosti 19 palců a pneumatiky Bridgestone Potenza S001. Za příplatek jsou v nabídce ještě lehčí disky Fuji Light, snižující hmotnost o 2 kg na kolo, obuté do pneumatik Bridgestone Potenza S007. Trophy je také v základu vybaveno lehčí lithiovou baterií.

Uvnitř pak hlavně zaujmou přední skořepiny Recaro čalouněné Alcantarou, sportovní volant potažený kombinací kůže a Alcantary, hliníkové pedály a další maličkosti. Stejně jako u klasického R.S. je pak Trophy standardně vybaveno LED předními světlomety, ambientním osvětlením interiéru, dvouzónovou klimatizací, zadními parkovacími senzory nebo 7palcovým infotainmentem.  

Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

Nový Renault Clio oficiálně! Revoluci v designu nečekejte, stejné ale není

V ceníku tak máte vlastně jedinou volbu. S manuální šestistupňovou převodovkou startuje novinka na ceně 840.900 Kč, přičemž za automatickou dvouspojkovou skříň si připlatíte 40.000 Kč (celkem tedy 880.900 Kč). A jak bylo řečeno, vůči standardnímu R.S. je Trophy dražší o 100.000 Kč. Obě verze si můžete porovnat i v tabulce níže.

Renault Mégane R.S. a R.S. Trophy - technické údaje a české ceny
Motor TCe 280 TCe 280 EDC Trophy 300 Trophy 300 EDC
Zdvihový objem [cm3] 1798 1798 1798 1798
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 206/6000 206/6000 220/6000 220/6000
Točivý moment [N.m/min] 390/2400 390/2400 400/3200 420/3200
Převodovka 6M 6A 6M 6A
Min. pohotovostní hmotnost [kg] 1437 1460 1419 1443
Max. rychlost [km/h] 255 250 260 255
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,8 5,8 5,7 5,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,9-8,0 7,4-7,6 8,0 7,7
Základní cena R.S. [Kč] 740.900 780.900 - -
Základní cena R.S. Trophy [Kč] - - 840.900 880.900
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků