Renault Megane RS Trophy-R završil historii sportovní divize třetím rekordním kolem mezi automobily s pohonem předních kol.
Jestliže milujete rychlé Renaulty divize Renault Sport, měli byste si pospíšit, protože výroba Meganu RS utichne s koncem tohoto roku. Bude to konec nejen modelu samotného, ale i celé sportovní divize Renault Sport, protože jejího ducha převezme značka Alpine. Vzhledem k její elektrické budoucnosti nelze počítat, že nástupce bude mít ještě konvenční pohon. Místo truchlení a oslav minulosti se divize rozhodla žít přítomností a dojít si pro rekordní hattrick s vrcholným Megane RS Trophy-R.
Model pro letošní rok vstoupil na trh v lednu jako limitovaná labutí píseň ostrého hatchbacku Megane RS Ultime. Megane RS aktuálně drží nejrychleji zajeté kolo na Nürburgringu a Suzuce mezi sériovými vozy s pohonem předních kol. Pro třetí triumf se vydal na Hockenheim, přičemž tíhu odpovědnosti tentokrát za volantem nesl Christian Gebhardt.
Společně vytyčeného cíle dosáhli s časem 1:59,2 minuty. Rekordní kolo Renault zvěčnil ve videu. V nich jde Christian zdánlivě až příliš pozdě na brzdy a někdy využívá i bezpečnostních traťových zón. Telematika však ukázala, že zvolená stopa a styl byly nejlepším řešením.
Přestože Megane RS Trophy-R může na běžné silnice, ani na sekundu nenechává okolí na pochybách, že jeho domovem jsou okruhy. V zájmu snížení hmotnosti od 130 kg tu nenajdete zadní sedačky, ale zato dostanete lehkou sadu kol obutou do pneumatik Bridgestone Potenza S007 RS. Hlavním zdrojem síly je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s výkonem 221 kW a točivým momentem 400 N.m.