Renault tento týden představil vyladěný Mégane RS, který je určen především pro soukromé jezdce asfaltových rallye ve třídě N4. Vyznačuje se v prvé řadě upraveným motorem, který se svým špičkovým výkonem 199 kW (270 koní) nezdá být až tolik odlišný od výchozího provedení. Jeho posazení do 4 000 ot./min a maximum točivého momentu zvýšené z 340 na 450 Nm (navíc dostupné v 3 000 ot.) ale svědčí o tom, že nejvyšší výkon je omezen pravidly a v nižších a středních otáčkách došlo k jeho výraznému nárůstu. Přesný graf průběhu výkonu ale automobilka bohužel nezveřejnila.
Úpravy motoru má na svědomí Cosworth, na agregát navazuje pětistupňová manuální převodovka z dílen Renaultu. Odolnější spojku dodal AP Racing.
Tip: Přečtěte si náš test výchozího Méganu RS.
Úpravy se dále dotkly podvozku, který byl připraven ve spolupráci se švédským Öhlinsem a disponuje nastavitelnými tlumiči ve třech úrovních. O správný kontakt poháněné osy se silnicí se stará samosvorný diferenciál. Nové brzdy dodalo Brembo - vůz používá kombinaci čtyřpístkových brzdičů s kotouči o průměru 355 mm vpředu a dvoupístkové třmeny s 290 mm kotouči vzadu. K dispozici je nastavení rozložení brzdné síly mezi přední a zadní osu, vozu nechybí hydraulická ruční brzda, naopak pochopitelně postrádá ABS.
Pár úprav najdeme také v interiéru, ale obklady palubní desky z imitace karbonu to opravdu nejsou. Pozornost se i zde soustředila na ryze funkční prvky, a tak se v kabině nachází ochranná klec a šestibodové bezpečnostní pásy.
Renault zapracoval též na snížení hmotnosti v rámci možností třídy N4, přesné číslo ale k dispozici nemáme, stejně jako bližší dynamické parametry, nebo cenu takto upraveného vozu.
Renault Mégane RS N4