Renault Mégane RS N4: opravdu ostrý Mégane

Renault Mégane RS N4: opravdu ostrý Mégane

Renault tento týden představil vyladěný Mégane RS, který je určen především pro soukromé jezdce asfaltových rallye ve třídě N4. Vyznačuje se v prvé řadě upraveným motorem, který se svým špičkovým výkonem 199 kW (270 koní) nezdá být až tolik odlišný od výchozího provedení. Jeho posazení do 4 000 ot./min a maximum točivého momentu zvýšené z 340 na 450 Nm (navíc dostupné v 3 000 ot.) ale svědčí o tom, že nejvyšší výkon je omezen pravidly a v nižších a středních otáčkách došlo k jeho výraznému nárůstu. Přesný graf průběhu výkonu ale automobilka bohužel nezveřejnila.

Úpravy motoru má na svědomí Cosworth, na agregát navazuje pětistupňová manuální převodovka z dílen Renaultu. Odolnější spojku dodal AP Racing.

Tip: Přečtěte si náš test výchozího Méganu RS.

Úpravy se dále dotkly podvozku, který byl připraven ve spolupráci se švédským Öhlinsem a disponuje nastavitelnými tlumiči ve třech úrovních. O správný kontakt poháněné osy se silnicí se stará samosvorný diferenciál. Nové brzdy dodalo Brembo - vůz používá kombinaci čtyřpístkových brzdičů s kotouči o průměru 355 mm vpředu a dvoupístkové třmeny s 290 mm kotouči vzadu. K dispozici je nastavení rozložení brzdné síly mezi přední a zadní osu, vozu nechybí hydraulická ruční brzda, naopak pochopitelně postrádá ABS.

Pár úprav najdeme také v interiéru, ale obklady palubní desky z imitace karbonu to opravdu nejsou. Pozornost se i zde soustředila na ryze funkční prvky, a tak se v kabině nachází ochranná klec a šestibodové bezpečnostní pásy.

Renault zapracoval též na snížení hmotnosti v rámci možností třídy N4, přesné číslo ale k dispozici nemáme, stejně jako bližší dynamické parametry, nebo cenu takto upraveného vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane RS N4
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků