Renault Mégane RS N4: opravdu ostrý Mégane

Renault Mégane RS N4: opravdu ostrý Mégane

Renault tento týden představil vyladěný Mégane RS, který je určen především pro soukromé jezdce asfaltových rallye ve třídě N4. Vyznačuje se v prvé řadě upraveným motorem, který se svým špičkovým výkonem 199 kW (270 koní) nezdá být až tolik odlišný od výchozího provedení. Jeho posazení do 4 000 ot./min a maximum točivého momentu zvýšené z 340 na 450 Nm (navíc dostupné v 3 000 ot.) ale svědčí o tom, že nejvyšší výkon je omezen pravidly a v nižších a středních otáčkách došlo k jeho výraznému nárůstu. Přesný graf průběhu výkonu ale automobilka bohužel nezveřejnila.

Úpravy motoru má na svědomí Cosworth, na agregát navazuje pětistupňová manuální převodovka z dílen Renaultu. Odolnější spojku dodal AP Racing.

Tip: Přečtěte si náš test výchozího Méganu RS.

Úpravy se dále dotkly podvozku, který byl připraven ve spolupráci se švédským Öhlinsem a disponuje nastavitelnými tlumiči ve třech úrovních. O správný kontakt poháněné osy se silnicí se stará samosvorný diferenciál. Nové brzdy dodalo Brembo - vůz používá kombinaci čtyřpístkových brzdičů s kotouči o průměru 355 mm vpředu a dvoupístkové třmeny s 290 mm kotouči vzadu. K dispozici je nastavení rozložení brzdné síly mezi přední a zadní osu, vozu nechybí hydraulická ruční brzda, naopak pochopitelně postrádá ABS.

Pár úprav najdeme také v interiéru, ale obklady palubní desky z imitace karbonu to opravdu nejsou. Pozornost se i zde soustředila na ryze funkční prvky, a tak se v kabině nachází ochranná klec a šestibodové bezpečnostní pásy.

Renault zapracoval též na snížení hmotnosti v rámci možností třídy N4, přesné číslo ale k dispozici nemáme, stejně jako bližší dynamické parametry, nebo cenu takto upraveného vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane RS N4
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 114 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Kangoo 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 689 km
Cena: 68 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků