Renault Mégane RS N4: opravdu ostrý Mégane

Renault tento týden představil vyladěný Mégane RS, který je určen především pro soukromé jezdce asfaltových rallye ve třídě N4. Vyznačuje se v prvé řadě upraveným motorem, který se svým špičkovým výkonem 199 kW (270 koní) nezdá být až tolik odlišný od výchozího provedení. Jeho posazení do 4 000 ot./min a maximum točivého momentu zvýšené z 340 na 450 Nm (navíc dostupné v 3 000 ot.) ale svědčí o tom, že nejvyšší výkon je omezen pravidly a v nižších a středních otáčkách došlo k jeho výraznému nárůstu. Přesný graf průběhu výkonu ale automobilka bohužel nezveřejnila.

Úpravy motoru má na svědomí Cosworth, na agregát navazuje pětistupňová manuální převodovka z dílen Renaultu. Odolnější spojku dodal AP Racing.

Tip: Přečtěte si náš test výchozího Méganu RS.

Úpravy se dále dotkly podvozku, který byl připraven ve spolupráci se švédským Öhlinsem a disponuje nastavitelnými tlumiči ve třech úrovních. O správný kontakt poháněné osy se silnicí se stará samosvorný diferenciál. Nové brzdy dodalo Brembo - vůz používá kombinaci čtyřpístkových brzdičů s kotouči o průměru 355 mm vpředu a dvoupístkové třmeny s 290 mm kotouči vzadu. K dispozici je nastavení rozložení brzdné síly mezi přední a zadní osu, vozu nechybí hydraulická ruční brzda, naopak pochopitelně postrádá ABS.

Pár úprav najdeme také v interiéru, ale obklady palubní desky z imitace karbonu to opravdu nejsou. Pozornost se i zde soustředila na ryze funkční prvky, a tak se v kabině nachází ochranná klec a šestibodové bezpečnostní pásy.

Renault zapracoval též na snížení hmotnosti v rámci možností třídy N4, přesné číslo ale k dispozici nemáme, stejně jako bližší dynamické parametry, nebo cenu takto upraveného vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane RS N4
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků