Renault Mégane RS F1 Team R26: Vyšľachtené eReSko

V Paríži predstavil Renault špeciálnu edíciu už i tak ostrého Méganu RS, ktorá odkazuje na tím F1. Ako už meno napovedá, nejedná sa len tak o hocijaký model s dvomi chrómovými lištami naviac. Pod kapotou stále bije preplňované štvorvalcové srdce s objemom 2,0 l, ktoré teraz posilnilo o síce zanedbateľných 5 koní, ale výkon má teraz lepší priebeh a ľahšie sa dávkuje. Najväčšími zmenami sú odľahčené šasi s novým nastavením podvozku, ktorý po novom obsahuje tvrdšie pružiny, tlmiče a silnejšie stabilizátory.

Pre rýchlejšie výjazdy zo zákrut konštruktéri neodolali použitiu samosvorného diferenciálu, ktorý len podtrhuje nekompromisný charakter vozidla. Výkonné brzdy Brembo, vpredu so štvorpiestikovými strmeňmi, sa starajú o bezproblémové brzdenie aj za vysokého zaťaženia. Použité sú antracitové osemnásťpalcové disky s pneumatikami 235/40. Stovku zvládne Mégane R26 za 6,5 s a 1000 m s pevným štartom za 26,6 s. Kombinovaná spotreba paliva nie je u áut tohto typu smerodajný údaj, no výrobca udáva hodnotu 8,5 l na 100 km.

Edícia F1 Team R26 ďalej obsahuje rôzne špeciálne dekoratívne prvky interiéru, špeciálnu farbu karosérie a štítok s poradovým číslom. Anatomické sedačky Recaro sú samozrejmosťou. Cenu Renault zatiaľ nezverejnil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mégane RS F1 Team R26



TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků