Renault Mégane RS F1 Team R26: Vyšľachtené eReSko

V Paríži predstavil Renault špeciálnu edíciu už i tak ostrého Méganu RS, ktorá odkazuje na tím F1. Ako už meno napovedá, nejedná sa len tak o hocijaký model s dvomi chrómovými lištami naviac. Pod kapotou stále bije preplňované štvorvalcové srdce s objemom 2,0 l, ktoré teraz posilnilo o síce zanedbateľných 5 koní, ale výkon má teraz lepší priebeh a ľahšie sa dávkuje. Najväčšími zmenami sú odľahčené šasi s novým nastavením podvozku, ktorý po novom obsahuje tvrdšie pružiny, tlmiče a silnejšie stabilizátory.

Pre rýchlejšie výjazdy zo zákrut konštruktéri neodolali použitiu samosvorného diferenciálu, ktorý len podtrhuje nekompromisný charakter vozidla. Výkonné brzdy Brembo, vpredu so štvorpiestikovými strmeňmi, sa starajú o bezproblémové brzdenie aj za vysokého zaťaženia. Použité sú antracitové osemnásťpalcové disky s pneumatikami 235/40. Stovku zvládne Mégane R26 za 6,5 s a 1000 m s pevným štartom za 26,6 s. Kombinovaná spotreba paliva nie je u áut tohto typu smerodajný údaj, no výrobca udáva hodnotu 8,5 l na 100 km.

Edícia F1 Team R26 ďalej obsahuje rôzne špeciálne dekoratívne prvky interiéru, špeciálnu farbu karosérie a štítok s poradovým číslom. Anatomické sedačky Recaro sú samozrejmosťou. Cenu Renault zatiaľ nezverejnil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mégane RS F1 Team R26



TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků