Renault Megane R26.R, nový král hot hatchů přichází

Renault Megane R26.R, nový král hot hatchů přichází

O tom, že Renault staví již delší dobu ty nejlepší hot hatche, není třeba příliš psát. Kultovní Megane Sport a jeho odvozené série doplňuje menší Clio. Oba vozy pak patří k absolutní špičce a na okruzích nemají problém porážet daleko výkonnější vozy.

Renault nyní připravil spolu speciální edici R26.R, která to vše posunuje ještě dál. Výkon dvoulitru je stále 230 koní, tedy stejně jako u běžné verze R26, ale Renault dokázal uspořit neskutečných 125 kg a Megane tak váží jen 1 235 kg. To se povedlo díky tomu, že tento model je pouze dvoumístný. Vpředu jsou pak dvě anatomické skořepinové sedačky. Hmotnost šla dolů také díky nasazení karbonu. Z tohoto materiálu je např. přední kapota. Kila ušetřily také ultra lehká 18" kola a trochu jich naopak přidal polo rám.

Ve finále pak tento model zvládá stovku pod 5,7 s (stále se bavíme o voze s předním náhonem) a maximální rychlost má přesáhnout 240 km/h. Každopádně tento vůz nemá být o maximální rychlosti, ale o dokonalé jízdě na technických tratích. Tomu má pomoci samosvorný diferenciál a přepracované nastavení podvozku, které je již u běžných Sport edicí výborné.

Megane R26.R se za pár dnů objeví na slavné Nordschleife, kde se očekává pokoření dosavadního rekordu hot hatchů v podání Astry OPC. Tento německý soupeř drží rekord o necelé 3 sekundy právě před Meganem Sport, který je ovšem o 20 koni slabší než Astra. Nyní má stále menší výkon, ale celkové naladění jde opravdu do extrému.

Časy hot hatchů na Nordschleife

   1. 8:35.93 Opel Astra OPC
   2. 8:38 Renault Megane Sport Trophy
   3. 8:39 Mazda3 MPS
   4. 8:51 Ford Focus ST
   5. 8:51 Honda Civic Type-R
   6. 8:52 VW Golf GTI DSG

Do produkce se má tato verze dostat v příštím roce a očekává se cena okolo 32 000 eur, což opravdu není málo. Každopádně pokud hledáte krále hot hatchů a chcete získat v tomto segmentu to nejlepší pro řidiče a dosahování maximálních jízdních výkonů, je R26.R opravdu dobrou volbou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Megane R26.R

 

bazar

Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 168 583 km
Cena: 51 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků