Renault Megane R26.R, nový král hot hatchů přichází

O tom, že Renault staví již delší dobu ty nejlepší hot hatche, není třeba příliš psát. Kultovní Megane Sport a jeho odvozené série doplňuje menší Clio. Oba vozy pak patří k absolutní špičce a na okruzích nemají problém porážet daleko výkonnější vozy.

Renault nyní připravil spolu speciální edici R26.R, která to vše posunuje ještě dál. Výkon dvoulitru je stále 230 koní, tedy stejně jako u běžné verze R26, ale Renault dokázal uspořit neskutečných 125 kg a Megane tak váží jen 1 235 kg. To se povedlo díky tomu, že tento model je pouze dvoumístný. Vpředu jsou pak dvě anatomické skořepinové sedačky. Hmotnost šla dolů také díky nasazení karbonu. Z tohoto materiálu je např. přední kapota. Kila ušetřily také ultra lehká 18" kola a trochu jich naopak přidal polo rám.

Ve finále pak tento model zvládá stovku pod 5,7 s (stále se bavíme o voze s předním náhonem) a maximální rychlost má přesáhnout 240 km/h. Každopádně tento vůz nemá být o maximální rychlosti, ale o dokonalé jízdě na technických tratích. Tomu má pomoci samosvorný diferenciál a přepracované nastavení podvozku, které je již u běžných Sport edicí výborné.

Megane R26.R se za pár dnů objeví na slavné Nordschleife, kde se očekává pokoření dosavadního rekordu hot hatchů v podání Astry OPC. Tento německý soupeř drží rekord o necelé 3 sekundy právě před Meganem Sport, který je ovšem o 20 koni slabší než Astra. Nyní má stále menší výkon, ale celkové naladění jde opravdu do extrému.

Časy hot hatchů na Nordschleife

   1. 8:35.93 Opel Astra OPC
   2. 8:38 Renault Megane Sport Trophy
   3. 8:39 Mazda3 MPS
   4. 8:51 Ford Focus ST
   5. 8:51 Honda Civic Type-R
   6. 8:52 VW Golf GTI DSG

Do produkce se má tato verze dostat v příštím roce a očekává se cena okolo 32 000 eur, což opravdu není málo. Každopádně pokud hledáte krále hot hatchů a chcete získat v tomto segmentu to nejlepší pro řidiče a dosahování maximálních jízdních výkonů, je R26.R opravdu dobrou volbou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Megane R26.R

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků