Renault Megane R26 R: na okruhy po dietě

Francouzská automobilka se rozhodla, že těm, kterým se zdá Clio RS moc malé, nabídne větší alternativu v podobě modelu Megane R26. A pro ty, kterým se zdá být R26 málo výkonný, již zanedlouho nabídne R26 R.

Renault Megane R26 R ještě nebyl ani oficiálně představen a internetem již koluje několik jeho fotografií. Ačkoliv vůz zažije svou premiéru až na londýnském autosalonu koncem července, již teď známe několik základních informací. Těmi nejžádanějším jsou samozřejmě parametry pohonné jednotky, které jsou však stejné, jako u modelu R26. Pod kapotou se tedy nachází přeplňovaný čtyřválec s výkonem 169kW / 230 koní, avšak i zde najdeme drobný rozdíl - šestistupňová převodovka je u R26 R naladěna více „do krátka”.

Oproti verzi s jedním R se díky odstraněné izolaci, tenčím oknům a karbonovým prvkům podařilo ušetřit až 125 kg, což se významně podepíše na dynamice vozu. Sprint z 0 na 100 km/h zvládá vůz za necelých šest sekund. Podvozek je spolu brzdmi koncipován na okruhy, a tak může být jezdění po městě skutečným utrpením. Jízda na okruhu ale nabete úplně jiný rozměr, vždyť vůz je pro ni přímo stvořen.

Podle předběžných informací začne produkce tohoto „okruhového Francouze“ letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Renault Megane R26 R
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků