Renault Megane R26 R: na okruhy po dietě

Francouzská automobilka se rozhodla, že těm, kterým se zdá Clio RS moc malé, nabídne větší alternativu v podobě modelu Megane R26. A pro ty, kterým se zdá být R26 málo výkonný, již zanedlouho nabídne R26 R.

Renault Megane R26 R ještě nebyl ani oficiálně představen a internetem již koluje několik jeho fotografií. Ačkoliv vůz zažije svou premiéru až na londýnském autosalonu koncem července, již teď známe několik základních informací. Těmi nejžádanějším jsou samozřejmě parametry pohonné jednotky, které jsou však stejné, jako u modelu R26. Pod kapotou se tedy nachází přeplňovaný čtyřválec s výkonem 169kW / 230 koní, avšak i zde najdeme drobný rozdíl - šestistupňová převodovka je u R26 R naladěna více „do krátka”.

Oproti verzi s jedním R se díky odstraněné izolaci, tenčím oknům a karbonovým prvkům podařilo ušetřit až 125 kg, což se významně podepíše na dynamice vozu. Sprint z 0 na 100 km/h zvládá vůz za necelých šest sekund. Podvozek je spolu brzdmi koncipován na okruhy, a tak může být jezdění po městě skutečným utrpením. Jízda na okruhu ale nabete úplně jiný rozměr, vždyť vůz je pro ni přímo stvořen.

Podle předběžných informací začne produkce tohoto „okruhového Francouze“ letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Renault Megane R26 R
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků