Renault Megane R26 R: na okruhy po dietě

Francouzská automobilka se rozhodla, že těm, kterým se zdá Clio RS moc malé, nabídne větší alternativu v podobě modelu Megane R26. A pro ty, kterým se zdá být R26 málo výkonný, již zanedlouho nabídne R26 R.

Renault Megane R26 R ještě nebyl ani oficiálně představen a internetem již koluje několik jeho fotografií. Ačkoliv vůz zažije svou premiéru až na londýnském autosalonu koncem července, již teď známe několik základních informací. Těmi nejžádanějším jsou samozřejmě parametry pohonné jednotky, které jsou však stejné, jako u modelu R26. Pod kapotou se tedy nachází přeplňovaný čtyřválec s výkonem 169kW / 230 koní, avšak i zde najdeme drobný rozdíl - šestistupňová převodovka je u R26 R naladěna více „do krátka”.

Oproti verzi s jedním R se díky odstraněné izolaci, tenčím oknům a karbonovým prvkům podařilo ušetřit až 125 kg, což se významně podepíše na dynamice vozu. Sprint z 0 na 100 km/h zvládá vůz za necelých šest sekund. Podvozek je spolu brzdmi koncipován na okruhy, a tak může být jezdění po městě skutečným utrpením. Jízda na okruhu ale nabete úplně jiný rozměr, vždyť vůz je pro ni přímo stvořen.

Podle předběžných informací začne produkce tohoto „okruhového Francouze“ letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Renault Megane R26 R
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků