Vylepšený Renault Megane byste možná z venku ani příliš nerozpoznali. Změny na exteriéru jsou pouze decentní s novým předním nárazníkem, full-LED světlomety nyní v základní výbavě...

Vylepšený Renault Megane byste možná z venku ani příliš nerozpoznali. Změny na exteriéru jsou pouze decentní s novým předním nárazníkem, full-LED světlomety nyní v základní výbavě...

...novou grafikou zadních svítilen a taky novými designy 16- až 18palcových disků či dodatečnými odstíny lakování karoserie.  

...novou grafikou zadních svítilen a taky novými designy 16- až 18palcových disků či dodatečnými odstíny lakování karoserie.  

Uvnitř se objevuje nový 10,2palcový digitální přístrojový štít, který doplňuje 9,3 palacový dotykový displej infotainmentu nadále situovaný na výšku.

Uvnitř se objevuje nový 10,2palcový digitální přístrojový štít, který doplňuje 9,3 palacový dotykový displej infotainmentu nadále situovaný na výšku.

Lehce přepracována byla ergonomie ovladačů klimatizace, přichází bezrámové vnitřní zrcátko (ve vyšších výbavách), nové možnosti čalounění nebo nová asistence pro jízdu na dálnici a v kolonách.

Lehce přepracována byla ergonomie ovladačů klimatizace, přichází bezrámové vnitřní zrcátko (ve vyšších výbavách), nové možnosti čalounění nebo nová asistence pro jízdu na dálnici a v kolonách.

Nejzásadnější novinkou Meganu je nicméně rozšíření nabídky motorizací o dlouho očekávaný plug-in hybrid E-Tech. Jednotka je kombinací benzinového čtyřválec o objemu 1,6 litru, dvou elektromotorů (jeden funguje pouze jako startér-generátor)...

Nejzásadnější novinkou Meganu je nicméně rozšíření nabídky motorizací o dlouho očekávaný plug-in hybrid E-Tech. Jednotka je kombinací benzinového čtyřválec o objemu 1,6 litru, dvou elektromotorů (jeden funguje pouze jako startér-generátor)...

...automatické převodovky a bateriového modulu o kapacitě 9,8 kWh. Systémový výkon udává Renault na 160 koní (118 kW). Čistě v elektrickém režimu zvládne elektrifikovaný Megane ujet až 50 km (WLTP) a maximálně dosáhnout rychlosti 135 km/h.

...automatické převodovky a bateriového modulu o kapacitě 9,8 kWh. Systémový výkon udává Renault na 160 koní (118 kW). Čistě v elektrickém režimu zvládne elektrifikovaný Megane ujet až 50 km (WLTP) a maximálně dosáhnout rychlosti 135 km/h.

V nabídce pak zůstává známý benzinový čtyřválec 1.3 TCe v několika úrovních naladění od 115 koní (85 kW) po 160 koní (117 kW)...

V nabídce pak zůstává známý benzinový čtyřválec 1.3 TCe v několika úrovních naladění od 115 koní (85 kW) po 160 koní (117 kW)...

...přičemž novinkou bude ještě slabší verze o 100 koních (74 kW) výhradně s manuální šestistupňovou skříní. U silnějších verzí zůstává i možnost sedmistupňového automatu.

...přičemž novinkou bude ještě slabší verze o 100 koních (74 kW) výhradně s manuální šestistupňovou skříní. U silnějších verzí zůstává i možnost sedmistupňového automatu.

Během letošního roku však nabídku doplní i úsporný benzinový tříválec 1.0 Tce o síle 100 koní (74 kW). Naftový čtyřválec 1.5 Blue dCi je pak dle Renaultu ještě úspornější a čistější.

Během letošního roku však nabídku doplní i úsporný benzinový tříválec 1.0 Tce o síle 100 koní (74 kW). Naftový čtyřválec 1.5 Blue dCi je pak dle Renaultu ještě úspornější a čistější.

Bude k mání nově s výkonem 95 koní (70 kW) a šestistupňovým manuálem nebo 115 koní (85 kW) ve spojení se sedmistupňovým automatem.

Bude k mání nově s výkonem 95 koní (70 kW) a šestistupňovým manuálem nebo 115 koní (85 kW) ve spojení se sedmistupňovým automatem.

V úrovních výbav se dále objevuje nový vrchol R.S. Line, který nahrazuje dosavadní GT Line a funguje především jako sportovní paket inspirovaný v plnohodnotném hot hatchi Megane R.S.

V úrovních výbav se dále objevuje nový vrchol R.S. Line, který nahrazuje dosavadní GT Line a funguje především jako sportovní paket inspirovaný v plnohodnotném hot hatchi Megane R.S.

Právě i nejostřejší Megane ale z modernizace dosti vytěžil. Výchozí R.S. totiž obdrželo vyladění svého 1,8litrového turbo čtyřválce na rovných 300 koní (220 kW), tedy na stejnou hodnotu jako vybroušená verze Trophy.

Právě i nejostřejší Megane ale z modernizace dosti vytěžil. Výchozí R.S. totiž obdrželo vyladění svého 1,8litrového turbo čtyřválce na rovných 300 koní (220 kW), tedy na stejnou hodnotu jako vybroušená verze Trophy.

Zvýšil se i točivý moment o 30 N.m (420 N.m) pro verzi s dvouspojkovou automatickou převodovkou, respektive o 10 N.m u manuálního šestikvaltu.

Zvýšil se i točivý moment o 30 N.m (420 N.m) pro verzi s dvouspojkovou automatickou převodovkou, respektive o 10 N.m u manuálního šestikvaltu.

Novinkou R.S. je mechanická klapka ve výfuku pro zvýraznění/ztlumení zvukového projevu. Kosmetická vylepšení exteriéru a změny v interiéru se nakonec projevují ve standardním R.S. i R.S. Trophy.

Novinkou R.S. je mechanická klapka ve výfuku pro zvýraznění/ztlumení zvukového projevu. Kosmetická vylepšení exteriéru a změny v interiéru se nakonec projevují ve standardním R.S. i R.S. Trophy.

Modernizovaný Renault Megane bude v Evropě dostupný od letošního léta. Výstavní premiéru si zřejmě střihne na  březnovém autosalonu v Ženevě .

Modernizovaný Renault Megane bude v Evropě dostupný od letošního léta. Výstavní premiéru si zřejmě střihne na březnovém autosalonu v Ženevě.

Vylepšený Renault Megane byste možná z venku ani příliš nerozpoznali. Změny na exteriéru jsou pouze decentní s novým předním nárazníkem, full-LED světlomety nyní v základní výbavě...
...novou grafikou zadních svítilen a taky novými designy 16- až 18palcových disků či dodatečnými odstíny lakování karoserie.  
Uvnitř se objevuje nový 10,2palcový digitální přístrojový štít, který doplňuje 9,3 palacový dotykový displej infotainmentu nadále situovaný na výšku.
17
Fotogalerie

Nový Renault Mégane má české ceny. Za očekávaný plug-in hybrid dáte 750 tisíc

Renault oficiálně ukázal model Mégane po modernizaci už začátkem února. Od dnešního dne je možné jej objednávat i na českém trhu, včetně očekávané plug-in hybridní verze.

Fáze 2, jak Renault modernizaci modelu Mégane nazývá, přijíždí na český trh s akčními cenami zvýhodněnými o 35.000 Kč (hatchback) a 45.000 Kč (kombi). Nejlevněji pořídíte hatchback s litrovým motorem o výkonu 84 kW, který s výbavou Life začíná na 405.000 Kč. Nakouknete-li do ceníku verze před modernizací, zjistíte, že nejlevnější provedení s třináctistovkou TCe 115 (85 kW) začínalo na ceně 409.900 Kč, respektive 354.900 Kč po slevě a zvýhodnění 35.000 Kč při výkupu starého vozu.

Základní výbava Life je dostupná jen s litrovým motorem TCe 120. Zahrnuje třeba šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná přední okna, full LED světlomety, 16palcová kola s velkoplošnými kryty, manuální klimatizaci, analogový přístrojový štít, rádio s USB a bluetooth handsfree či elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Připlatit si můžete za lak karoserie (16 až 20 tisíc), rezervní kolo (5000 Kč), paket Life s předními mlhovkami a zadními parkovacími senzory (7000 Kč) a překvapivě i systém e-call (3000 Kč), který je v nových vozech povinný. Renault zároveň uvádí, že Mégane TCe 120 bude k dispozici později.

Linie Zen je o 30.000 Kč dražší. Za 435.000 Kč je na výběr buď litrový tříválec TCe 120/84 kW, nebo třináctistovka TCe 115/85 kW, kdy výkonově silnější motor je dostupný do vyprodání skladových zásob. Oproti linii Life dostanete navíc třeba zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přístrojový štít se 7palcovým displejem, infotainment Easy Link 7“, světelný a dešťový senzor či 16palcová ocelová kola s kryty Frexwheel.

Linie Intens začíná na 510.000 Kč a v základu má třináctistovku s výkonem 103 kW. Kdo by chtěl automat EDC, dostane jej za 52.000 Kč. Oproti linii Zen toho dostanete dost: třeba systém rozpoznávání dopravních značek, varování před opuštěním jízdního pruhu, elektronickou parkovací brzdu, přední parkovací senzory, volič jízdních režimů, navigaci, kožený volant, litá 16palcová kola či automatické přepínání dálkových světel.

S motorem 1.3 TCe 140 začíná také sportovně střižená verze R.S. Line. Stojí nejméně 545.000 Kč a za 625.000 Kč můžete mít nejsilnější ryze spalovací motor nabídky (TCe 170) s výkonem 117 kW a automatem EDC. R.S. Line nabízí oproti linii Intense sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou, litá 17palcová kola a specifické prvky zvenku i uvnitř.

Uvedené ceny platí pro hatchback, v nabídce je však i kombi Grandtour, za které se připlácí 20 tisíc. Paleta motorů je širší o hybrid E-Tech Plug-in 160, kombinující motor 1.6 SCe (68 kW) s elektromotorem (51 kW). Celkový výkon činí 117 kW, tedy jako u motoru TCe 170, udávaná spotřeba však nepřesahuje 1,4 l/100 km díky akumulátoru o kapacitě 9,8 kWh, na který vůz ujede až 50 km bez kapky benzinu.

Plug-in hybrid je dostupný s výbavami Zen, Intens i R.S. Line a platí za nejdražší pohon nabídky. Ceny činí 750.000 Kč, 795.000 Kč a 830.000 Kč dle zvolené výbavy. V nabídce nechybí ani nafťák Blue dCi 115/85 kW s manuální i automatickou převodovkou (52.000 Kč). Dostupný je s výbavami Zen (491.000 Kč), Intens (536.000 Kč) a R.S. Line (571.000 Kč).

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud