Renault Mégane kombi: již tento měsíc na trhu

Mégane Grandtour přináší větší porci přepravní kapacity v elegantním hávu. Představil se v Ženevě, nyní se chystá na trh.

Modelová řada Mégane je pro Renault dlouhodobě klíčovou. K udržení její úspěšnosti na evropských trzích směřovaly i snahy konstruktérů při přípravě aktuální generace, která poněkud upustila od podivných experimentů a směřuje spíše k decentní eleganci.

Kombi verze nové generace modelu Renault Mégane se veřejnosti představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě, ale teprve nyní automobilka přichází s podrobnými informacemi. Kromě většího vnitřního prostoru se novinka vyznačuje i delším rozvorem náprav a prodlouženým zadním převisem.

Příď vozu zůstala zachována z již dříve uvedeného hatchbacku, ale boky a záď vozu byly upraveny s ohledem na zachování vyvážených proporcí. Spodní linie bočních oken se směrem vzad zdvihá a kopíruje ji decentní prolis nad klikami, který v oblouku propojuje cípy předních a zadních kombinovaných světlometů. Ty zadní zabíhají hluboko do zadních blatníků a svojí koncepcí připomínají konfiguraci typickou pro současné vozy Škoda, obsahují totiž červené prstence ve tvaru písmene C. Jinak však celá záď působí vyváženým a svébytným dojmem. Zavazadlový prostor pojme ve své základní konfiguraci 524 litrů zavazadel. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Pro Renault Mégane kombi je připravena široká škála zážehových i vznětových pohonných jednotek. Mezi nejprodávanější „benzíny“ budou jistě patřit „šestnáctistovky“, které budou nabízeny ve výkonových verzích 100 a 110 koní (75 a 82 kW). Kombinovány budou s manuálně řazenými převodovkami, „dvoulitr“ může být objednán i s „automatem“. Jedná se však vesměs o velmi konvenční motory, takže se naše pozornost bude soustředit na jednotku TCe 130. Jde o přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l a výkonem 130 koní (95 kW). Podle vyjádření automobilky bude k dispozici hned od počátku prodejů a nabídne točivý moment dvoulitru, výkon osmnáctistovky a emise konvenčního motoru s objemem 1,6 l.

Páteří nabídky vznětových motorů pro Mégane kombi se stal čtyřválec dCi s objemem 1,5 l. K mání bude ve verzích dCi 86, dCi 106 a dCi 110 FAP a oslní především zastánce nízkých emisí CO2. Ty se ve všech třech případech pohybují okolo 120 g/km. Vrcholem pak bude dvoulitrová jednotka, jež je připravena ve výkonových verzích 140 a 160 koní (104 a 120 kW). Prodeje novinky od Renaultu začnou na většině evropských trhů ještě koncem tohoto měsíce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane Grandtour

bazar

Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 168 583 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 79 735 km
Cena: 130 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 25 665 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 68 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků