Renault Mégane kombi: již tento měsíc na trhu

Mégane Grandtour přináší větší porci přepravní kapacity v elegantním hávu. Představil se v Ženevě, nyní se chystá na trh.

Modelová řada Mégane je pro Renault dlouhodobě klíčovou. K udržení její úspěšnosti na evropských trzích směřovaly i snahy konstruktérů při přípravě aktuální generace, která poněkud upustila od podivných experimentů a směřuje spíše k decentní eleganci.

Kombi verze nové generace modelu Renault Mégane se veřejnosti představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě, ale teprve nyní automobilka přichází s podrobnými informacemi. Kromě většího vnitřního prostoru se novinka vyznačuje i delším rozvorem náprav a prodlouženým zadním převisem.

Příď vozu zůstala zachována z již dříve uvedeného hatchbacku, ale boky a záď vozu byly upraveny s ohledem na zachování vyvážených proporcí. Spodní linie bočních oken se směrem vzad zdvihá a kopíruje ji decentní prolis nad klikami, který v oblouku propojuje cípy předních a zadních kombinovaných světlometů. Ty zadní zabíhají hluboko do zadních blatníků a svojí koncepcí připomínají konfiguraci typickou pro současné vozy Škoda, obsahují totiž červené prstence ve tvaru písmene C. Jinak však celá záď působí vyváženým a svébytným dojmem. Zavazadlový prostor pojme ve své základní konfiguraci 524 litrů zavazadel. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Pro Renault Mégane kombi je připravena široká škála zážehových i vznětových pohonných jednotek. Mezi nejprodávanější „benzíny“ budou jistě patřit „šestnáctistovky“, které budou nabízeny ve výkonových verzích 100 a 110 koní (75 a 82 kW). Kombinovány budou s manuálně řazenými převodovkami, „dvoulitr“ může být objednán i s „automatem“. Jedná se však vesměs o velmi konvenční motory, takže se naše pozornost bude soustředit na jednotku TCe 130. Jde o přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l a výkonem 130 koní (95 kW). Podle vyjádření automobilky bude k dispozici hned od počátku prodejů a nabídne točivý moment dvoulitru, výkon osmnáctistovky a emise konvenčního motoru s objemem 1,6 l.

Páteří nabídky vznětových motorů pro Mégane kombi se stal čtyřválec dCi s objemem 1,5 l. K mání bude ve verzích dCi 86, dCi 106 a dCi 110 FAP a oslní především zastánce nízkých emisí CO2. Ty se ve všech třech případech pohybují okolo 120 g/km. Vrcholem pak bude dvoulitrová jednotka, jež je připravena ve výkonových verzích 140 a 160 koní (104 a 120 kW). Prodeje novinky od Renaultu začnou na většině evropských trhů ještě koncem tohoto měsíce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane Grandtour
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků