Renault Mégane kombi: již tento měsíc na trhu

Mégane Grandtour přináší větší porci přepravní kapacity v elegantním hávu. Představil se v Ženevě, nyní se chystá na trh.

Modelová řada Mégane je pro Renault dlouhodobě klíčovou. K udržení její úspěšnosti na evropských trzích směřovaly i snahy konstruktérů při přípravě aktuální generace, která poněkud upustila od podivných experimentů a směřuje spíše k decentní eleganci.

Kombi verze nové generace modelu Renault Mégane se veřejnosti představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě, ale teprve nyní automobilka přichází s podrobnými informacemi. Kromě většího vnitřního prostoru se novinka vyznačuje i delším rozvorem náprav a prodlouženým zadním převisem.

Příď vozu zůstala zachována z již dříve uvedeného hatchbacku, ale boky a záď vozu byly upraveny s ohledem na zachování vyvážených proporcí. Spodní linie bočních oken se směrem vzad zdvihá a kopíruje ji decentní prolis nad klikami, který v oblouku propojuje cípy předních a zadních kombinovaných světlometů. Ty zadní zabíhají hluboko do zadních blatníků a svojí koncepcí připomínají konfiguraci typickou pro současné vozy Škoda, obsahují totiž červené prstence ve tvaru písmene C. Jinak však celá záď působí vyváženým a svébytným dojmem. Zavazadlový prostor pojme ve své základní konfiguraci 524 litrů zavazadel. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Pro Renault Mégane kombi je připravena široká škála zážehových i vznětových pohonných jednotek. Mezi nejprodávanější „benzíny“ budou jistě patřit „šestnáctistovky“, které budou nabízeny ve výkonových verzích 100 a 110 koní (75 a 82 kW). Kombinovány budou s manuálně řazenými převodovkami, „dvoulitr“ může být objednán i s „automatem“. Jedná se však vesměs o velmi konvenční motory, takže se naše pozornost bude soustředit na jednotku TCe 130. Jde o přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,4 l a výkonem 130 koní (95 kW). Podle vyjádření automobilky bude k dispozici hned od počátku prodejů a nabídne točivý moment dvoulitru, výkon osmnáctistovky a emise konvenčního motoru s objemem 1,6 l.

Páteří nabídky vznětových motorů pro Mégane kombi se stal čtyřválec dCi s objemem 1,5 l. K mání bude ve verzích dCi 86, dCi 106 a dCi 110 FAP a oslní především zastánce nízkých emisí CO2. Ty se ve všech třech případech pohybují okolo 120 g/km. Vrcholem pak bude dvoulitrová jednotka, jež je připravena ve výkonových verzích 140 a 160 koní (104 a 120 kW). Prodeje novinky od Renaultu začnou na většině evropských trhů ještě koncem tohoto měsíce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane Grandtour
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků