Renault Mégane II: slast pro vaše smysly (megatest)

Renault Mégane si odbyl svou premiéru na pařížském autosalonu, první informace o novince jste si mohli na AutoRevue.cz přečíst už začátkem loňského září. Dnes se podíváme na zoubek pětidvěřovému modelu s motorem 1,6 16V a výkonem 83 kW. (video)
Renault Mégane II: slast pro vaše smysly (megatest)
Seznam kapitol
  1. Netradiční vzhled, nová designerská škola Renaultu
  2. Povedený interiér, palubní deska, tuhé řízení
  3. Přední a zadní sedadla, zajímavá ruční brzda, zavazadlový prostor
  4. Startovací karta, typy provedení a výbav, jízdní vlastnosti, hodnocení
  5. Kompletní přehled příplatkové výbavy a parametrů motorů

Renault má novou šťávu

Renault Mégane je automobil, který patří do nové „školy“. Začaly to modely Vel Satis, Avantime (jehož výroba byla bohužel ukončena), Espace čtvrté generace a dnes tu máme Mégana. Zatím příjiždí na české silnice v provedení hatchback se třemi nebo pěti dveřmi, brzy by se měl objevit také sedan a kombi. Ty zatím nabízí Renault ve starém provedení, které je na trhu už pěknou řádku let.


Nepřehlédněte: Podívejte se na video jízdy s Renaultem Mégane II. Autorem videa je Vladimír Dolejš.

Příď nového méganu jde ruku v ruce nově nastolenému designérskému trendu, podobá se tedy jak cliu, tak vel satisu. Na rozdíl od vel satisu není maska tak dravá, podobá se spíše cliu. Příď považuji za velmi povedenu, elegantní a moderní, zejména se mi líbí provedení světlometů, díky kterým má mégane usměvavou „tvář“. Oproti tomu záď je velmi netradiční a působí na mne trochu těžkopádně. Oblé a kolmé zadní sklo přechází v jakýsi „bobek“, v němž se skrývá zavazadlový prostor. Právě kvůli tomuto provedení není v kufru místa nazbyt, jeho využitelnost je docela nízká; ale o tom až dále.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Příď na mne působí agresivním dojmem: „Pozor, teď jedu já!“

Z profilu je patrné, že zadní dveře jsou oproti předním poměrně malé, což znesnadňuje nastupování. V oblasti hlavy se navíc svažují, takže dlouháni mohou mít problémy. Oproti tomu dopředu se nastupuje velmi snadno, místa je všude dostatek. Mégane má velmi rozměrné otěrové lišty, které byly v tomto provedení černé. Celkový vzhled bezesporu vylepšovala šestnáctipalcová litá kola; v základní provedení jsou patnáctipalcová s ozdobnými kryty, připlatit si ale můžete i za sedmnáctky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní dveře jsou malé, což trochu znesnadňuje nastupování.

Záď: každý má jiný vkus

Na obrázcích vidíte auto ze všech důležitých pohledů, svůj vlastní názor na vzhled si můžete udělat sami; někomu se záď líbí, někomu ne. Sám jsem patřil zprvu do druhé skupiny, protože jsem soudil zejména z fotografií, nicméně ve skutečnosti se mi mégane líbil podstatně více, i když na tu záď jsem si stále tak nějak nemohl úplně zvyknout. Na každý pád vůz vzbuzoval zájem všude, kam jsem s ním přijel – a to možná bude jeho potenciální majitele lákat. S mercedesem, bavorákem nebo volkswagenem už nepřekvapíte nikoho.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď je přinejmenším zvláštní, Renault nabírá nový směr. Na můj vkus
je trošku těžkopádná a snižuje využitelnost zavazadlového prostoru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Netradiční vzhled, nová designerská škola Renaultu
  2. Povedený interiér, palubní deska, tuhé řízení
  3. Přední a zadní sedadla, zajímavá ruční brzda, zavazadlový prostor
  4. Startovací karta, typy provedení a výbav, jízdní vlastnosti, hodnocení
  5. Kompletní přehled příplatkové výbavy a parametrů motorů
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků