Renault Mégane II konečně na českém trhu

19 komentářů

L159
15. ledna • 8:19

Nedočet jsem příspěvky do konce, takže můj dotaz na bezpečnost Renaultů ignorujte Romane.  Ale mě se moc nelíbí, jak bagatelizujete. Hovoříme o značkách. Já bych raději hovořil o kokrétním typu vozu a ty srovnával. Pokud jde o vozy německé , tam se domnívám, že je malou chybou českého národa přeceňovat obecně výrobky made in Germany. Ale je to jen můj názor. Jediný, kdo by se k tomuto mohl prakticky vyjádřit, je nějaký policista, který se denně stkává s dopravními nehodami. Rád bych si tedy přečetl názor policisty, jak on vidí bezpečnost různých značek. Děkuji.

sobik
14. ledna • 21:51

Souhlasim naprosto s romanem, renault je automobilka, pro kterou je bezpecnost jen artikl zvysujici prodejnost. Renault nikdy nebyl a silne pochybuji ze bude synonymem bezpecnych aut. Mnohem jednodussi a levnejsi nez vyvoj bezpecnostnich prvku bude pro nej okopirovat vyvinute jinym. Jako majitele vozu svedske znacky me fakt dojima, jak si automobilka, ktera airbag pred par lety povazovala dobry tak pro filmy s Leslie Nielsenem, hraje na firmu produkujici nejbezpecnejsi auta na svete. Opravdu lituji ostatni automobilky, ktere kvuli svoji marketingove politice (INDIVIDUALITA skloubena s BEZPECNOSTI) prichazeji o tezce vydobyty kredit. 

Roman
29. prosince • 11:49

Renault Megane II je určitě designově zajimavé auto,  ale co se týče bezpečnosti měřené podle kriterií euro NCAP, silně o ní pochybuji...stejně jako u všech ostatních Renaultů.

Renaulti jsou nejbezpečnější auta pouze a jedině v laboratořích euro NCAP.

Jaroslav Spěváček
9. ledna • 16:22

Budu si na jaře kupovat auto a rozhoduju se podle bezpečnosti, tedy crash-testů, vybral jsem si Renault Megane combi doprodávané první řady (na ten z druhé řady nemám dost peněz, navíc přijde na trh až před Vánoci 2003), který získal v crash-testech 30 bodů. Proto by mě zajímalo, proč si myslíš, že Renaulty nejsou bezpečné. Dík za odpověď na mou mailovou adresu a přeju hezký den, Jarda Spěváček.

Roman
9. ledna • 21:51

Odpoved, jsem odeslal. Jsem zvedav jaká bude volba?

L159
15. ledna • 8:10

Já bych také rád znal důvod, proč tyto vozy údajně nejsou bezpečné, ale chtěl bych veřejně,aby se k tomu mohli vyjádřit všichni. Děkuji.

Honza
13. ledna • 14:43

No mě by tedy zajímalo co máš proti bezpečnosti Renaultů - měl jsem Renault Mégane Combi a absolvoval v něm bouračku, myslím, že ve své cenové kategorii nabízí velmi dobrou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti... proto mě zajímá i opačný názor či špatná zkušenost...

díky Honza

roman
13. ledna • 19:42

Vadí mi styl, jakým se nás Renault snaží přesvědčit o tom, že je nejbezpečnějším autem jaké existuje. Odvolává se přitom na metodiku euro NCAP. Porovnávat bezpečnost  podle laboratorních testů jak to činí euro NCAP a pak stanovit nějaký procentuelní výsledek převedený na počet hvězdiček je   podle mě nesmysl.  Je daleko snažší připravit auto na laboratorní autonehodu  než na skutečnou nehodu. Proto při posuzování bezpečnosti osobně upřednostnuju tzv. "real life safety" jak to hodnotí třeba Volvo nebo SAAB. Rovněž je s podivem, že Renault o bezpečnosti hodně mluví až od roku 1996, tedy zhruba roku vzniku euroNCAP. Klasifikace bezpečnosti aut jako Folksam, high way loss data institute nebo třeba Thachman, se v takových superlativech o Renaultech nevyjadřují . Navíc tyto klasifikace nejsou tak" matematicky" přesné jak euro NCAP, bezpečnost nelze přece hodnotit procentuelně. Euro NCAP stanovilo standardy a podle nich porovnává, proto existuje celá řada aut, která jsou vyhodnocena  na boční náraz  na 100%,což je přece blbost, nemůže přece existovat auto na 100% bezpečné?? ..tzn. že standardy  euro NCAP jsou těžce zavádějící. Navíc euro NCAP nehodnotí aktivní bezpečnost. Myslím si, že by se mělo přihlédnout taky k tomu jestli má auto náhon na všechny kola, jakou má brzdnou dráhu a další. Renault určitě není špatné auto, nicméně není o nic bezpečnější, než ostatní vozy své kategorie.  Snaží se vytvořit nový image a prodat víc aut, je totiž výrazně cenově přístupnější než opravdu bezpečné auta jako mercedes-benz, audi, bmw, subaru, saab, volvo a další. 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
riso
18. března • 15:53

Trosku dost taras.
Folksam uvadza r.laguna v bezpecnosti na spicke/hned za volvo v70/.

Co je zleho na tom,ked si niekto tvori novy imidz na zaklade vysledkov crashtestov? NCAP ma dost spolocnikov na to,aby sa dalo tvrdit,ze je doveryhodna.Spolocnikmi nie su automobilky. Touto logikou vlastne tvrdis,ze saab9-3 alebo MB E nie su bezpecne auta.

Ondřej Prokop
13. ledna • 20:43

Novy Renault Megane ma v zakladu 6 airbagu + zadni dva za priplatek.
Ceny zacinaji od 405 000,- Kc s ABS + ISOFIX a zadnimi kotouc. brzdami

Oproti tomu napr. Skoda Octavia ma v zakladu 1x airbag ridice. Vse ostatni
za dost velky priplatek. Cena vozu od 370 000,-Kc. - bez ABS. (Volant za
priplatek 5500,-Kc )

Oba vozy stejna trida.

Myslite si, ze ma Renault malou bezpecnostni vybavu?

Jde o to, ze auta Renault jsou i zakladnim provedeni velmi
dobre, co se tyka bezpecnostnich prvku, vybavene.

Ona i ta Laguna ziskala 5x hvezdicku hlavne protoze mela v zakladu bocni
airbag, a riziko smrtelneho urazu se pri bocnim narazu snizila z 80% na
cca 5%. (za presne hodnoty nerucim). A to je ten duvod proc jsou vozy
Renault povazovany za velmi bezpecne. 

Je pravda ze vami zminovane znacky jsou bezpecnejsi, ale to je uplne jina trida.

 

 

roman
14. ledna • 20:35

Ano, Renault má v základu maximální počet airbagů, ale airbagy nejsou vše.  V dnešní době hraje daleko důležitější úlohu koncepce sedadel tzv. "safe seats" jednoduše řečeno souhra bezpečnostních pásů, aktivních opěrek, a airbagů.    Z posledních bezpečnostních studií vychází, velice pozoruhodný fakt a to, že:   Airbag snižuje jen o 8% riziko smrtelného zranění, což je podstaně méně než bezpečnostní pásy.    

Opravdu si myslíte, že hodnoty, které uvadíte jsou dosažitelné  při skutečných autonehodách jsou to hodnoty dosažené v laboratorních testech. Kolik autonehod se na silnicích přihodí podle laboratorního schématu?

Ad Mercedes, Saab, Volvo atd.: Ano, jsou to auta cenově výrazně dražší. Nicméně přesto že mají maximální bezpečnostní výbavu  dopadají v testech euro NCAP přinejlepším stejně jak Renault, a to je směšný. Nelíbí se mi způsob jakým euro NCAP interpretuje výsledky svých testů. Např. Renault Megane II. dosáhl 88% na čelní náraz, v stejném testu dosáhl Mercedes-Benz třídy E 81%, jak je to možný??? 

S bezpečnostní výbavou Octavie máte pravdu, je to ostuda, stejně tak u některých dalších výrobců.  Osobně si myslím, že každý auto by mělo mít ve základu maximální bezpečnostní..a tím nemyslím jen airbagy.  Štve mě to, že automobilky, jako Mercedes, Volvo, Saab, Audi, Subaru a další, kteří vymyslely airbagy, safe seats, ABS, EBD, AWD a další bezpečnostní prvky, jsou najednou "převálcovany" bezpečností nových Renaultů, aut, které začaly s bezpečností až zjístily, že bezpečnost prodává víc aut.  Renault docílil skvělou marketingovou strategií, něco nemožného: z aut , které měly po léta punc pohodlí, vytvořit auta, která jsou nejbezpečnější na světě a to vše asi za 5 let. Nechápu proč pak Volvo nebo Saab, pracovaly na bezpečnosti svých aut desítky let, proč budovaly zkušební haly a likvidovaly tisíce svých aut,.. 

Honza
15. ledna • 0:08

Takže dle Vašeho názoru jsou vozidla Renault méně bezpečná protože některá jiná automobilka investovala do bezpečnosti svých vozů v minulosti více peněz?

Jak si tedy vysvětlujete úspěch Renaultu v posledních letech při bariérových zkouškách? Nejsem v tomto ohledu žádný odborník, ale pokud vím, tak se bariérové zkoušky prováděli i dříve, viděl jsem například fotografie z crash-testu starého modelu Clia z počátku devadesátých let.

Dále se pokud vím při testech vychází ze zátěže na lidský organismus - tedy z možných zranění cestujících při nárazu a z částí vozidla, jež mohou při nárazu ohrozit tělo pasažérů (pedály, sloupek řízení, sloupky apod.). Chápu, Vaše rozhořčení, že se v testech vychází z laboratorních podmínek - ale domnívám se, že tyto laboratorní podmínky jsou stanoveny právě z nejčastějších dopravních nehod - dejme tomu, že je více pravděpodobné, že narazím nebo do mě narazí vozidlo, které mi nedalo přednost na křižovatce a jež má stejně jako moje vozidlo deformační zóny, než že usnu a potkám billboard či sloup u kterého lze o nějakých deformačních zónách s úspěchem pochybovat.

Jestli Vás dobře chápu, tak je EuroNCAP dle Vašeho názoru podplacené firmou Renault natolik, že jejich vozy vyhrávají ve všech testech ale ve skutečnosti bychom do nich raději neměli vůbec sedat, protože jsou méně bezpečná než vozy jiných značek? A celé je to kvůli marketingu? Nebo je to tím, že Vám prostě vadí, že vozy jiné značky, než kterou upřednostňujete právě Vy, porážejí při testech právě tu Vaši oblíbenou?

Mimochodem jsem v jednom ze starých čísle časopisu Automobil viděl výsledky bariérové zkoušky jedné ze škodovek (teď nevím zda Š100 nebo Š120) a myslíte si, že když testovala škodovka auta dejme tomu v 60/70tých letech, že to jiní výrobci (třeba právě Renault) nedělali?

Ano přiznávám, jsem příznivcem značky Renault a určitě to není kvůli marketingu nebo bariérovým zkouškám.

V úvodu svého příspěvku píšete o souhře bezpečnostních pásů, opěrek hlavy a airbagů - právě o tom to je - Právě vozy Renault jsou vybaveny bezpečnostními pásy s omezovači a přepínači, bezpečnostními opěrkami, které se nakloní co nejvíce ke krku v případě zadního nárazu a adaptabilními airbagy, které se napustí podle síly nárazu. Z dalších prvků bezpečnostní výbavy je například systém uchycení dětské sedačky Isofix či asistenční systém brzd.

Ovšem pravdou zůstává jedna věc, která bude asi platit vždy: Ať je auto sebevíc bezpečné, pořád záleží na schopnostech řidiče, jeho pozornosti, ohleduplnosti, myšlení a z toho vyplývajícího způsobu jízdy, protože ten nejlepší systém bezpečnosti ve vozidle je ten, který nikdy nevyužijete.

Hodně štastných kilometrů bez nehod přeje Honza

dan
15. ledna • 22:13

Pozastavuji se pouze nad faktem, že Renault výrázně hovoří o bezpečnosti až od roku cca1996. Předtím, jako každá jiná automobilka prováděl "povinné" barierové testy. Je.ale zajimavé, že pouze euro NCAP vyhodnocuje Renaulty jako to nej co se týče bezpečnosti. Bylo by určitě zajimavé znát akcionáře euro NCAP. Ale vratme se k faktům. Snažím se bezpečnost hodnotit komplexně, bez předsudků. Proto čerpám z informací společností, které jsem uvedl v předchozích mailech.  K vaší poznámce, ono to není  jen penězích, ale o jakesi automobilové filozofii. Nemusíte se mnou souhlasit, ale když se automobilka zabývá bezpečností desítky let, tak je to na konstrukci jejich vozů znát.

Proč Renault dopadá tak dobře? Dobře dopadá jen v testech euro NCAP, jinde nikoliv. Je zajimavé, že Renault nikde nezminuje bezpečnost Twinga, proč asi? A to toje ta filozofie : Když stavím auta, která mají byt bezpečná tak všechny a ne jen některé modely!!!! 

K vaší poznámce k laboratorním podminkám. Tak za prvé euro NCAP, provádí následující testy:     1. čelní náraz , 2. boční náraz, 3. náraz bokem do sloupu 4. střed s chodcem.      Myslíte, že toto schéma odpovídá nejčastějším nehodám? Mě tam osobně chybí náraz ze zezadu, na střechu, převrácení auta atd. Navíc se v těchto testech nesráží 2 vozy vzájemně, ale vždy 1 vůz s barierou.  Automobilky, které já považuji za bezpečné, provádí srážky aut mezi sebou, s nákladáky atd..

Mé oblíbené značky v testech euro NCAP dopadají průměrně, přesto, že podle jiných klasifikací jsou nejlepší. Pro mě je důležita, jak jsem již uvedl, real life bezpečnost. Vím, že neexistuje absolutně bezpečný vůz, ale vybírám podle principů, které vyplývají z mailů, které jsem již poslal. Pokud mě podezříváte ze zaujatosti,  přečtě te si mé maily, snad jsem uvedl dost faktů pro svá tvrzení...Každý mame právo být příznivcem různých značek, ale měli bysme mít alespon trochu objektivní nadhled na svůj vůz. Dokud Renault byl považován za pohodlná auta, neměl jsem nic proti, byl to image budovaný léta, ale bezpečnost...a hlavně to nej z bezpečnosti.

Bezpečnostní prvky o kterých hovoříte v souvislosti s Renaultem, víte kdo je vymyslel? Víte jak vyhodnotila společnost Thachham aktivní opěrky hlavy u různých automobilek? Víte kdo dává léta všechny čtyry kotoučové brzdy, kdo seriově zavedl ABS, kdo používá seriově náhon na všechna 4 kola, kdo zavedl airbagy, kdo vymyslel proncip safe seats, víte kdo má v nabídce dětskou sedačku jako pevnou součást sedadla......atd. Nikdy u zrodu těchto prvků nestál Renault.

S posledním odstavcem bezvýhradně souhlasím. My řidiči ovlivnujeme bezpečnost na našich silnicích. Ale kolik z nás svítí celý rok,  obouvá kvalitní (i zimní) pneumatiky, používá bezpečnostní pasy atd. Zdravím Roman

Dusan
16. ledna • 21:26

Hlavnim podilnikem v NCAP je automobilka Renault, ale v zadnem pripade to neznamena, ze tyto testy nejsou ferove. To ze Renault vyhrava jen v testech organizace v ktere ma nejvetsi podil je samozrejme ciste nahoda, ktera nema s vysledky nic spolecneho.

roman
15. ledna • 22:18

poslední příspěvek jsem posílal z jiného počítače ..proto jiné jméno v kolonce Roman

Honza
16. ledna • 17:02

ufff no koukám, že se Vám krásně argumentuje, já chápu, že Renault nebyl ten kdo nevymyslel airbag, netvrdím, že je ve všem nejlepší, určitě ne.... výhody náhonu 4x4 jsou zřejmé, ale asi málokdo z běžných uživatelů automobilu jako přesouvátka z místa A na místo B je využije i když z pohledu aktivní bezpečnosti je to skvělá věc. Ovšem je třeba si uvědomit, že počátkem devadesátých let se po určitých změnách ve vedení v Renaultu vrátili zpět k rýsovacímu prknu a přepracovali všechny modely.... výsledky vidíme vlastně teprve teď s přicházejícími modely (Laguna II, Avantime, Vel Satis, nový Espace, Mégane II....). Pokud vím, tak metodika euro NCAP je právě koncipována na nejběžnější dopravní nehody jak již jsem psal - tj. deformovatelná překážka - simulace srážky s vozidlem - tato nehoda mi přijde daleko běžnější (spíše přehlédnu na silnici osobní vozidlo než kamión, také to že půjdu s autem přes střechu je poněkud extrémní situace)

Mimochodem malý test, když jste mluvil o těch kotoučových brzdách na všech 4 kolech, víte které auto bylo jako první sériově montováno s kotoučovými brzdami na všech 4 kolech?

roman
16. ledna • 19:42

Co to je běžná dopravní nehoda?? Každý náraz je jiný, jsou jiné podmínky, sráží se různé velikosti vozů a určitě mi dáte za pravdu, že každá dopravní nehoda je ve svém principu original !!!!!!!  Tak proto mluvím o real life safety.....opakuju se nicméně ještě jednou, vychází ze skutečných nehod, nepřipravených, tedy takových, které se skutečně stávají.  Jak může euro NCAP vytvořit takové podminky, které by odpovídaly těm skutečným. Euro NCAP se svými 5 testy se nepřiblížilo ani zlomkem těm skutečným nehodám. Zatím co real life klasifikace vycházejí z auto nehod , které se opravdu staly, nebyly naplánovany, a hlavně se staly skutečným osobám, ne figurínam. Na bouračce přes střechu není nic extrémního, mimo to střecha slouží k absorbci a rozložení energie,jako součást karoserie???? Bouračky ze zadu, jsou zcela běžné, riziko, že dojde k whiplash zranění je při tomuto nárazu obrovské-euro NCAP je neprovádí.  Tento názor vám potvrdí, kterýkoli traumatolog!! 

Který, vůz měl byl úplně první seriově 4 kotoučové brzdy, nevím , ale rád se poučím? První vůz ze seriově použitým ABS systémem byl Ford Scorpio v roce cca 1985. Nicméně proč  Megany I. neměly ani po faceliftingu v roce cca 1998 všechny kotoučvé brzdy.  Automobilky jako SAAB je měly již na počátku 80 let....  

Milan
6. října • 14:47

Tak já jen vím, že kotoučové brzdy na všech kolech měl již renault 8 z roku výroby 1970, mimo jiné měl také již hřebenové řízení, které škodovka měla až tak v roce 1985 u 120. Také vím, že renault měl patentovaný systém ASR, tzn. aktivace airbagů a předpínačů bezpečnostních pásů. A proč jsou jiná auta stejně bezpečná nebo méně? Protože podmínky jsou pro všechna auta stejná v testu EURO NCAP, ale váhy aut jsou samozřejmě někdy velice rozdílné. Je jasné, že když offroad na tom bude stejně jako megane, tak ve skutečnosti je mnohem bezpečnější, ale pouze při střetu s jiným např. lehčím vozidlem. Ale podle mně při nárazu jako dělají EURONCAP jsou auta opravdu srovnatelně bezpečná, pouze něktará vozidla mohou mít vylepšené vlastnosti pro skutečné nehody

Spirit
16. ledna • 19:13

Porsche 356C  r.v. 1963?

Doporučujeme

Články odjinud