Renault Mégane II konečně na českém trhu

Poněkud překvapivý vítěz evropské prestižní ankety Auto roku 2003 Renault Mégane II byl minulý týden současně s novou generací Renaultu Espace představen už i na našem trhu. Oba vozy skýtají řadu technických a hlavně stylistických zajímavostí.
Renault Mégane II konečně na českém trhu

Nový Mégane svými tvary poněkud šokuje a řadí se do jedné roviny se staršími a většími sourozenci Vel Satis a Avantime. Pro všechny je charakteristická především pozoruhodná záď. Takový prvek vynikne nejvíc u třídveřové verze Méganu.

Renault Mégane se vyrábí už od roku 1996 a za tu dobu se jich jen u nás prodalo do dnešního dne 22 888 (včetně varianty Scénic). Nový model se vyrábí ve Francii v Douai, ve španělské Palencii a také v Turecku. Celkově přijde na svět denně 1200 Méganů. 20% produkce se prodá mimo Evropu - celkem v 75 zemích.

Nové auto je postavené na společné platformě zvané C, na které vyjede v roce 2004 i Nissan Almera. Velký důraz kladli při tvorbě vozu na bezpečnost; zisk pěti hvězdiček v testu Euro NCAP to potvrzuje. Třídveřový vůz má poprvé použité airbagy i v sedáku, takže po nafouknutí se jeho úroveň zvedne a tělo nepodklouzne. Třídveřový Mégane tak může mít celkem 10 airbagů, pětidveřový 8.

Aktivní bezpečnosti přispívají brzdy, které zastaví z rychlosti 100 km/h na 38 metrech. Volit je možné z celkem 75 variant výbavy, motorů a převodovek; včetně šestistupňové od Nissanu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mégane druhé generace je opravdovým designérským skvostem,
už se těšíme, až jej budeme moci vyzkoušet.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Silueta vozu nám prozrazuje, že Mégane II vychází z dospělejších
modelů Avantime a Vel Satis.

U nového vozu se zcela jasně projevuje tendence povýšit zájem stylistů mnohdy i nad praktičnost a účelnost. Právě originální zadní část má na svědomí permanentní znečišťování zadního skla, které se projevilo jen při kraťoučké seznamovací jízdě. Zavazadlový prostor ale neutrpěl, vykazuje hodnotu přesně stejnou jako VW Golf.

Motorů je k dispozici celá řada od 1.4 16V (72 kW/98 k) přes 1.6 16V (83 kW/113 k) a 2.0 16V (98 kW/133 k) až k vznětovým motorům common-rail 1,5 dCi (60 kW/82 k) a 1,9 dCi (88 kW/120 k). Některé jsou už známé, jiné vyjíždějí poprvé. Nejlevnější je vůz s motorem 1,4 l (405 000 Kč), nejdražší 1,9 dCi (665 000 Kč).

Současně s Méganem přichází i čtvrtá generace Renaultu Espace. U nás se zatím velkoprostorových Renaultů prodalo málo, nová generace má vše změnit. Opět bude kratší a delší verze, pozoruhodná je možnost maximálního prosklení až do úrovně 7,42 m2 skla. Renault využil možnosti od Nissanu a ve špičkové verzi zabudoval motor 3,5 V6 (180 kW/245 k) známý už z Maximy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Espace se představuje již ve své čtvrté generaci, vznik modelové
řady se datuje od roku 1984.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový Espace jde ze všech novinek Renaultu nejmenší cestou odporu,
jeho vzhled se nám zdá nejkonzervativnější.

Renault si slibuje od obou novinek velký úspěch nejen ve světě, ale i u nás. My vás budeme s oběma typy postupně seznamovat v testech. První přijde na řadu jeden z Méganů hned krátce po novém roce.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků