Renault Mégane II konečně na českém trhu

Poněkud překvapivý vítěz evropské prestižní ankety Auto roku 2003 Renault Mégane II byl minulý týden současně s novou generací Renaultu Espace představen už i na našem trhu. Oba vozy skýtají řadu technických a hlavně stylistických zajímavostí.
Renault Mégane II konečně na českém trhu

Nový Mégane svými tvary poněkud šokuje a řadí se do jedné roviny se staršími a většími sourozenci Vel Satis a Avantime. Pro všechny je charakteristická především pozoruhodná záď. Takový prvek vynikne nejvíc u třídveřové verze Méganu.

Renault Mégane se vyrábí už od roku 1996 a za tu dobu se jich jen u nás prodalo do dnešního dne 22 888 (včetně varianty Scénic). Nový model se vyrábí ve Francii v Douai, ve španělské Palencii a také v Turecku. Celkově přijde na svět denně 1200 Méganů. 20% produkce se prodá mimo Evropu - celkem v 75 zemích.

Nové auto je postavené na společné platformě zvané C, na které vyjede v roce 2004 i Nissan Almera. Velký důraz kladli při tvorbě vozu na bezpečnost; zisk pěti hvězdiček v testu Euro NCAP to potvrzuje. Třídveřový vůz má poprvé použité airbagy i v sedáku, takže po nafouknutí se jeho úroveň zvedne a tělo nepodklouzne. Třídveřový Mégane tak může mít celkem 10 airbagů, pětidveřový 8.

Aktivní bezpečnosti přispívají brzdy, které zastaví z rychlosti 100 km/h na 38 metrech. Volit je možné z celkem 75 variant výbavy, motorů a převodovek; včetně šestistupňové od Nissanu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mégane druhé generace je opravdovým designérským skvostem,
už se těšíme, až jej budeme moci vyzkoušet.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Silueta vozu nám prozrazuje, že Mégane II vychází z dospělejších
modelů Avantime a Vel Satis.

U nového vozu se zcela jasně projevuje tendence povýšit zájem stylistů mnohdy i nad praktičnost a účelnost. Právě originální zadní část má na svědomí permanentní znečišťování zadního skla, které se projevilo jen při kraťoučké seznamovací jízdě. Zavazadlový prostor ale neutrpěl, vykazuje hodnotu přesně stejnou jako VW Golf.

Motorů je k dispozici celá řada od 1.4 16V (72 kW/98 k) přes 1.6 16V (83 kW/113 k) a 2.0 16V (98 kW/133 k) až k vznětovým motorům common-rail 1,5 dCi (60 kW/82 k) a 1,9 dCi (88 kW/120 k). Některé jsou už známé, jiné vyjíždějí poprvé. Nejlevnější je vůz s motorem 1,4 l (405 000 Kč), nejdražší 1,9 dCi (665 000 Kč).

Současně s Méganem přichází i čtvrtá generace Renaultu Espace. U nás se zatím velkoprostorových Renaultů prodalo málo, nová generace má vše změnit. Opět bude kratší a delší verze, pozoruhodná je možnost maximálního prosklení až do úrovně 7,42 m2 skla. Renault využil možnosti od Nissanu a ve špičkové verzi zabudoval motor 3,5 V6 (180 kW/245 k) známý už z Maximy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Espace se představuje již ve své čtvrté generaci, vznik modelové
řady se datuje od roku 1984.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový Espace jde ze všech novinek Renaultu nejmenší cestou odporu,
jeho vzhled se nám zdá nejkonzervativnější.

Renault si slibuje od obou novinek velký úspěch nejen ve světě, ale i u nás. My vás budeme s oběma typy postupně seznamovat v testech. První přijde na řadu jeden z Méganů hned krátce po novém roce.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků