Renault Mégane GT: namířeno na Golf GT

"Vychlazený hot hach" německého Volkswagenu, model Golf GT, dostává vážného konkurenta s nápaditým jménem: Mégane GT.
Renault Mégane GT: namířeno na Golf GT

Renault hneď v názve naznačil, kam má namierené. Francúzska automobilka rozširuje svoju ponuku a po nekompromisnom Mégane RS bude druhou najsilnejšou verziou práve prichádzajúci Mégane GT, ostro namierený proti rivalovi z Nemecka – Golfu GT. K dispozícii bude v troj a päťdverovom prevedení.

V ponuke nájdeme dva motory. Oba sú preplňované výfukovým turbodúchodlom a oba majú zhodný objem dva litre. Benzínový agregát disponuje výkonom 120 kW (163 k) pri 5000 ot./min. a točivým momentom 270 Nm pri 3250 ot./min. Dieselová verzie je trochu slabšia, jej výkon dosahuje hodnoty 110 kW (150 k) pri 4000 ot./min. a točivý moment vrcholí na hodnote 340 Nm pri 2000 ot./min. Oba motory sú spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Mégane GT sa bude vyznačovať pritvrdením pružín (+ 24%), o motokárový podvozok však rozhodne nepôjde. Konštruktéri mali za cieľ dosiahnuť istejšie chovanie na cestách, komfort však zostal prioritou číslo jedna. Svetlá výška bola znížená presne o 1 cm, bezo zmien nezostal ani posilňovač riadenia a iný softvér dostal aj stabilizačný systém.

Už na prvý pohľad nepôjde o žiadneho svalovca, zákazníci uprednostňujú decentne upravené modely s vyšším výkonom pred nekompromisnými „hračkami“. Sériovo budú dodávané 17-palcové hliníkové disky, poznávacím znakom „gétéčka“ bude jednoznačne dvojitá koncovka umiestnená uprostred. Miernych úprav sa dočkala aj predná maska a športovejšie ambície ukazujú rozšírené prahy a zadný spojler. V interiéri si pochopiteľne našli miesto sedačky s výraznejším bočným vedením, stredový panel s imitáciou hliníku a nechýbajú ani pedály zhotovené z tohto materiálu.

Mégane GT sa objaví v ponuke českého a slovenského importéra koncom tohto roka. Očakávaná je jeho cena, s veľkou pravdepodobnosťou však bude pod úrovňou Golfu GT. Ten ale má v zálohe jedna-štvorku s turbom a kompresorom s výkonom 170 koní (+ 7 koní), motor 2,0 TDI má výkon rovnaký (+ 20 koní oproti Méganu).

Tip: Přečtěte si náš test Golfu GT 1,4 TSI 170 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane GT

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků