Renault Mégane GT: namířeno na Golf GT

"Vychlazený hot hach" německého Volkswagenu, model Golf GT, dostává vážného konkurenta s nápaditým jménem: Mégane GT.
Renault Mégane GT: namířeno na Golf GT

Renault hneď v názve naznačil, kam má namierené. Francúzska automobilka rozširuje svoju ponuku a po nekompromisnom Mégane RS bude druhou najsilnejšou verziou práve prichádzajúci Mégane GT, ostro namierený proti rivalovi z Nemecka – Golfu GT. K dispozícii bude v troj a päťdverovom prevedení.

V ponuke nájdeme dva motory. Oba sú preplňované výfukovým turbodúchodlom a oba majú zhodný objem dva litre. Benzínový agregát disponuje výkonom 120 kW (163 k) pri 5000 ot./min. a točivým momentom 270 Nm pri 3250 ot./min. Dieselová verzie je trochu slabšia, jej výkon dosahuje hodnoty 110 kW (150 k) pri 4000 ot./min. a točivý moment vrcholí na hodnote 340 Nm pri 2000 ot./min. Oba motory sú spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Mégane GT sa bude vyznačovať pritvrdením pružín (+ 24%), o motokárový podvozok však rozhodne nepôjde. Konštruktéri mali za cieľ dosiahnuť istejšie chovanie na cestách, komfort však zostal prioritou číslo jedna. Svetlá výška bola znížená presne o 1 cm, bezo zmien nezostal ani posilňovač riadenia a iný softvér dostal aj stabilizačný systém.

Už na prvý pohľad nepôjde o žiadneho svalovca, zákazníci uprednostňujú decentne upravené modely s vyšším výkonom pred nekompromisnými „hračkami“. Sériovo budú dodávané 17-palcové hliníkové disky, poznávacím znakom „gétéčka“ bude jednoznačne dvojitá koncovka umiestnená uprostred. Miernych úprav sa dočkala aj predná maska a športovejšie ambície ukazujú rozšírené prahy a zadný spojler. V interiéri si pochopiteľne našli miesto sedačky s výraznejším bočným vedením, stredový panel s imitáciou hliníku a nechýbajú ani pedály zhotovené z tohto materiálu.

Mégane GT sa objaví v ponuke českého a slovenského importéra koncom tohto roka. Očakávaná je jeho cena, s veľkou pravdepodobnosťou však bude pod úrovňou Golfu GT. Ten ale má v zálohe jedna-štvorku s turbom a kompresorom s výkonom 170 koní (+ 7 koní), motor 2,0 TDI má výkon rovnaký (+ 20 koní oproti Méganu).

Tip: Přečtěte si náš test Golfu GT 1,4 TSI 170 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane GT

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků