Renault Mégane GrandCoupé: Kdo potřebuje Talisman? (jízdní dojmy)

Renault na trh uvádí třetí karosářskou verzi modelu Mégane. Sedan, pyšně nazvaný GrandCoupé, je cílen na východní trhy. Jezdí stejně jako hatchback? To jsme zjišťovali v okolí Varšavy.
Seznam kapitol
  1. Je to elegán, Uvnitř je místa nad hlavu
  2. Něco pro hračičky, I nejsilnější je úsporný
  3. V sedanu komfortněji, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

GrandCoupé si odbylo premiéru již na zářijovém autosalonu v Paříži, Francouzi však mají smůlu. Tříprostorový Mégane se na domácí trh nedostane, je určen pro východní Evropu, severní část Afriky, Itálii, Irsko a Austrálii. Vyrábí se v turecké Burse, na rozdíl od hatchbacku a kombi vyráběných ve Valencii. V rámci mezinárodní prezentace v okolí Varšavy jsme vyzkoušeli dvě vznětové verze - patnáctistovku označenou Energy dCi 110 a silnější šestnáctistovku Energy dCi 130. Nebyla vlastně jiná možnost - benzinové verze totiž automobilka vůbec nedovezla.

Je to elegán

Výrobce vybral jméno GrandCoupé s ohledem na splývavé linie karoserie, které zvýrazňuje příplatková panoramatická střecha. A skutečně, elegance se tvarům francouzského sedanu upřít nedá. Od předního nárazníku až po prostřední sloupek je vůz shodný s ostatními karosářskými variantami, dále je však všechno jinak. Dokonce i rozvor náprav se zvětšil, a to z 2.669 milimetrů na 2.711 milimetrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na velkých kolech to Méganu opravdu sluší. Jméno GrandCoupé je možná trochu kontroverzní, automobilka si jej však umí obhájit.

Masivní sloupek C se designéři snažili opticky zmenšit prolisem a linkou, která se táhne od předních světel až po hranu zavazadelníku. GrandCoupé měří 4.632 milimetrů, oproti hatchbacku narostlo o 273 milimetrů. Zadní světla jsou po vzoru posledních Renaultů opravdu široká, díky tomu se ale také podařilo potlačit klasickou „nemoc“ sedanů nižší střední třídy, kdy jejich vysoký „batoh“ v podobě velkého zavazadelníku auto opticky zužuje. Tady Francouzi rozhodně nešlápli vedle!

Uvnitř je místa nad hlavu

Vpředu to pro řidiče znalého nového Méganu není žádné překvapení. Přístrojovce dominuje displej systému R-Link 2 a digitální přístrojový štít, nechybí ani efektní ambientní osvětlení. Nová karosářská verze však řeší jednu podstatnou nevýhodu hatchbacku - nedostatek místa v podélném směru. Vzadu se proto konečně sedí pohodlněji, a to i přes svažující se střechu, která cenné centimetry nad hlavou často ubírá. Kvalita zpracování je v celém interiéru na vysoké úrovni, ani při jízdě po rozbitých silnicích nikde nic nevrzalo. Zapomeňte na předsudky - kvůli tureckému původu a zaměření na východní trhy rozhodně není na místě sedan podceňovat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vpředu je to typická renaultí klasika, vzadu je ale ve srovnání s hatchbackem více místa. Prostor nad hlavou příliš neomezuje ani příplatkové střešní okno.

Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, vstupní otvor není kvůli koncepci karoserie největší, ale je alespoň dostatečně široký. Přístup k zavazadlům je vyřešen třemi způsoby: lze jej otevřít tlačítkem na přístupové kartě, zevnitř vozu pomocí tlačítka vedle volantu či u vyšších verzí „kopnutím“ pod zadním nárazníkem. Pokud je vůz vybaven kamerou, přichází uživatel o tlačítko pro manuální otevření, to se ale má podle zástupců automobilky změnit. Tlačítko díky ohlasům zákazníků později dostanou i vyšší verze se zpětnou kamerou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Je to elegán, Uvnitř je místa nad hlavu
  2. Něco pro hračičky, I nejsilnější je úsporný
  3. V sedanu komfortněji, Verdikt
  4. Kompletní fotogalerie

bazar

Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 99 577 km
Cena: 108 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2004
Stav: 212 212 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Fluence 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 34 737 km
Cena: 190 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2008
Stav: 96 870 km
Cena: 140 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 77 785 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Thalia 1,5
Rok výroby: 2005
Stav: 176 957 km
Cena: 48 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků