skoda ze to spravili take uzke, megan 4 ma rozchod ako kodiaq
Cena je brutální - na malej hečbečíček.A to je ještě "dotovaná" - každý benzínový a naftový Renault je uměle zdražený a o to je snížená cena elektromobilu, aby si ho aspoň někdo koupil a byly dodrženy flotilové limity CO2.Jaký je dnes poměr prodaných spalováků a EV u Renaultu? 20:1? Střílím od boku, ale prostě třeba 20 spalováků se zdraží o 20 tisíc (reálně je zdražují ještě daleko víc) a těch 400tisíc se použije na dotaci tohoto EV.Ale z čeho se ty EV budou takto dotovat, až výroba spalováků skončí?A dále: až spalováky skončí, státy přijdou o hromadu miliard, které mají ze spotřebních daní z benzínu a nafty. Začnou snad pak šetřit? :-) Tomu nevěří ani největší optimista - státní finance jsou všude na huntě. Takže se začnou zdaňovat EV - když už lidi nebudou mít možnost od nich utéct zpět ke spalovákům.Toto jsou všechno problémy, které se přidávají k těm již známým: kde vzít ty 3 nové Temelíny na nabíjení EV? Co se stane s rozvodnou sítí, až se v neděli večer celý národ vrátí z chat a výletů a bude chtít NAJEDNOU nabíjet?
Bohužel, elektro budoucnost bude. Ale pokud se bojíte zdaňování nebude to takový problém jak se bojíte, už nyní vznikla metodika, že pokud bude se připojovat soukromí nabíjecí point do rozvodné sítě, každý musí mít vlastní elektroměr a tím i sazby (které časem mohou obsahovat daň). Umím si představit, že na rodinných domcích to neprojde, bo čech si natáhne prodlužku z zásuvky s levnějším tarifem, v bytových domech to tak bude. Jednak pomalé nabíjení je šetrnější k baterce a umožní jí mít víc nabíjecích cyklů za její životnost (nyní se jeví jako cca 2000 nabíjecích cyklů), a jednak postupně rychlonabíječky budou zdražovat, aby odběry rozložily do co nejdelší doby v rámci dne.
Neříkám že elektrobudoucnost nebude nebo že být nemá. Ale vadí mi jak se zavádí. Proces, ekonomické, ekologické i sociální dopady toho jak to EU tlačí a jak automobilky rezignovaly. Jinak technicky k obytným domům se moc nabíjecího míst nevejde, moc nevěřím že každé stání bude mít svoji pomalou nabíječku. Většina bytů už stojí a je u nich méně stání než je dnešní norma. Nové byty to nevytrhnou. Prostě se bude nabíjet hlavně na rychlo a ničit baterka. Ale co ojetý Ev mi může přes práh jedine až bude za cenu šrotu a budu ho používat na tahání káry kolem domu a do lesa. Pak ok dojezdím a zahodim. Sazby atd to bude samostatná věc. Horší je že z peněz těch co nemůžou vydat 700 tis. a víc za Ev se tohle vše bude dotovat a budou se postupně vytlačovat ze silnice. (Ano rozumím že dané platí i ti co si Ev koupit mohou, ale to také mohou čerpat ty výhody, vybudována infrastruktura, dotace pro firmy nebo časem pro soukromníky) ostatní to budou platit a buď jim stát oseka jiné služby nebo je prostě bude danit víc. Kdyby unie nestanovila takové šílené termíny pro konec spalovaku a náběh Ev byl plynulejší tak nemám problém. Tedy bonus by byl kdyby nezarizli variantu výměnné baterie, ale to už bych chtěl moc.
Co vím, tak hasiči už mají hotové doporučení pro nově povolované bytové domy co se týká protipožárních požadavků stáních s nabíjením, a už je i připravená nová stavební norma na parkovací místa v bytových domech. A v právě bytový dům se značně prodraží. Z každých 10 parkovacích stání by měla být 4 místa s nabíječkou, ke zbylým místům musí být dovedený kabel (nejen), aby byla možnost kdykoliv dodělat wallbox. Jenže místo s nabíječkou má mít místo současných 2,5 m rovnou 3,5 m (kvůli možnosti hašení) šířku parkovacího místa, takže takové místo zabere 1,4 běžného parkovacího stání. Sranda začíná pokud je víc jak 10 parkovacích míst, a tedy víc jak 4 míst s nabíječkou, pak musí být oddělené, musí být zbudované protipožární zdi a uzávěry .... ekonomicky to bude sranda až se uvidí nová za parkovací stání v bytovém domě, a bez toho to nepůjde povolit.
Další problém co by z velké části vyřešila vyměnitelná baterie jak e komisi nabízela firma Betterplace, ale EU chtěla kráčet cestou nabíječek :). Sem zvědav jak se tenhle koncept bude dál vyvíjet v Číně kde ho teď rozjíždí.
Můžeme jen doufat že si to včas uvědomí dost voličů. Politici sami a úředníci to sami nepřiznají že tohle bylo moc rychle a je třeba trochu upravit plány.
NA CESTĚ DO CHUDOBINCEhttps://www.tydenikhrot.cz/clanek/na-ceste-do-chudob... ...
Mýty kolem elektromobilityhttps://realisticka.cz/2022/02/02/myty-kolem-ele... ...
VW prudce brzdí ve svém nadšení z elektromobility. Co to může znamenat pro Škoda Auto?https://www.konzervativninoviny.cz/vw-prudce-brzdi-ve-svem-n... ...
Hoši od Renaultu měli dát motor dozadu jako to dělají všichni ostatní, a nemuseli tahat kabely přes celé auto.Ale jinak se nám ta elektro párty celkem pěkně rozjíždí... 👍👍
Ta palubka je jednoznačně hnus. Cena základní verze je tak nějak k smíchu. Koupit za 900 tisíc auto, které je ekvivalent Oktávky s litrovým motorem. Až na to, že ta Oktávka jede v klidu 200km/h a nemá tak omezený dojezd. Ta 40kWh baterie znamená reálný dojezd kolem 200km. Protože ta spotřeba bude kolem 16kWh na 100km a pokud nemáte baterku ničit dobíjením na 100% a nechat ji ideálně jen do 80-90%, tak prostě po 200km budete hledat nabíječku. Taková je realita. Dynamika jízdy základní, jako základní Octávka, což je auto, které bylo vždy konkurent Meganu. Opravdu nevidím jediný důvod dát za to 900 tisíc. Ty můžu dát za úplně jiné auto, které není plné omezení a není tak nepoužitelné. A že bych za to chtěl dát přes milion jenom proto, aby měl trochu živější verzi s reálným dojezdem kolem 300km ... to bych musel být opravdu velký blázen. Zvlášť když ještě vezmu v potaz, že životnost elektromobilu končí kolem 9-10 let, což na vozidlo za milion sakra málo. Hlavně už přestaňte v souvislosti s elektromobily mluvit o ekologii. S ekologií nemají tato vozidla nic společného.
U EV aut se cena chová jinak než sme zvyklí u normálních spalovacích. U auta se spalovacím motorem je drahý výkon ale levný dojezd. U elektro auta je to naopak, výkon je banální položka v ceně auta a je levný, dojezd je drahý protože množství "paliva" teda baterka je limitující. Ale podle toho jak to dopadá u plug-in hybridů, kde někteří majitelé už "dojezdili"baterku, to vypadá že životnost baterie a tím i auta jako celek je řádově dojez na jedno nabití x 2000 nabíjecích cyklů. Takže auto s dojezdem 35km u plug-in má baterku na konci života cca okolo 70 tis km (35 x 2000), elektro auto s dojezdem okolo 500km na nabití bude mít životnost okolo milionu km +/-. Jen pak nedává verze s 40kWh baterií smysl, verze s 60 kWh baterií je cca +25% dražší, ale životnost bude + 50% - protože dojezd = životnost auta. Navíc 470 km teoretický dojezd bude v létě znamenat praktický někdo okolo 400, v zimně možná 270. Tak nějak mi slabší baterie nedává jiný smysl než cena od. Ale ano není to pro každého, ale možnost volby zůstane tak maximálně dekádu, možná ani to ne.
Ale vždyť tě nikdo nenutí kupovat si to. 😀 Elektromobily zatím nejsou pro každého. Důležité je ale něco jiného: každá nová generace elektromobilů je velký skok proti té předešlé. A hlavně - elektromobily už vypadají jako normální auta.
No právě že nutí. Už 5 let posloucháme, jak každá další generace elektromobilu...A ono furt to samé. Rok 2030/35 se blíží a ty nové a nové generace se taky musí výrobně zaplatit.
To nie je celkom pravda. Vyssie dane na spalovaky a paliva su za rohom, takze tvrdenie, ze ma do EV nikto nenuti proste nie su pravdive.
Přední pohon, a co jako ? Vždyť takovéto benzínové, nebo naftové výkony a momenty zvládá spousta německých gétéí, eres a spol, tak proč by nemohl Mégane elektřinou ? Nebo už zase nějaká vyšší moc rozhodla, že jedině správně je zadní pohon a opakuje a opakuje ?
Protože rozdložení hmotnosti. Spalováky mají většinou to nejtěžší uloženo před přední nápravou, což trakci pomáhá. Zejména s těžkými diesely (což na druhou stranu zhoršuje jízdní vlastnosti a komfort odpružení). Zkuste se projet s Octavií 1.4 CNG, která má za zadní nápravou těžko ocelové lahve, kde se rozložení hmotnosti blíží 50:50. Už na mokru má s trakcí problém. A podobné je to s elektromobilem. Většina hmotnosti jsou baterky mezi nápravami.
Jde o fyziku, zadní pohon je lepší. Dát to dopředu je u spalováku levnější.
Jak na co .Třeba na sněhu je lepší předek.
Žádné spiknutí mocných, kteří říkají co je lepší. Kola zvládají pouze jednu věc a to bud přenášet výkon (ať už motoru při rozjezdu a nebo brzd při brždění, tedy předozadní změnu) a nebo přenášet směrové změny a tedy zatáčet. To, že u spalovacích motorů, koncepce vše v předu, je ekonomický kompromis, kdy kola dělají jedno, nebo druhé a nebo oboje ale pak jen trochu od každého. A to ještě neznamená, že je to ideál, byť aktuálně už předokolky jsou odladěny pro většinu uživatelů víc než dobře. A ano sportovní předokolky to umí líp než běžná auta, byt je to vykoupeno omezením jiných atributrů, které musí zvládat přední náprava. Ale to stále neznamená že to umí líp.U zadokolek se spalovákem je problém prostorová náročnost zástavby. Jenže u EV aut odpadá prostorová náročnost při využití zadního pohonu a pak je zadokolka logická volba, neboť přední náprava může řešit jen směrovou stabilitu / změny a dělat to mnohokrát líp. Mimo jiné i proto, že při rozjezdu se u vozidla vždy odlehčí přední část a zvýší se zatížení na zadní části a tím i nápravě, takže přirozeně se zvýší schopnost přenést výkon (o akceleraci a změně směru najednou ani nemluvě!). A při brždění je to naopak, proto přední brzdy jsou vždy silnější (mohou odvést až 80% brzdné práce) než ty zadní. Zajímavé, že nikdo neříká že to, že přední kotouče jsou větší, je proto že nějaká vyšší moc prostě rozhodla. Fyzika. Nic víc, nic míň.
presne tak. ale väčšina ľudí s podpriemerným iq ani nebude rozumieť čo ste sa im snažil vysvetliť .. preto to tak vyzerá, že dnes sa kupujú auta podľa infotaimentu a nie jazdných vlastností .. vždy mi to pripomína film idiocracy
riadne bláboly, už dávno neplatné. Najlepší je hlod hneď na začiatku, že kol zvádaju len jednú vec. Mechápem, prečo by "kolo" nemohlo akcelerovať a zároveň byť aj natočené.?? dnes sú už riadiace systémy, ktoré to hravo zvládajú. Zadný pohon, je len východisko z núdze, vôbec nie žiadna rozumná koncepcia, čo nám dokázala LADA žiguly, alebo škoda 120. so svojími "úžasnými" jazdnými vlastnosťami. Pri dnešnom trende, keĎ za volant si sadajú ľudia bez štiupky "technického ducha", alebo aspoň s pudom sebazáchový, a jediné kritérium v aute je dokonalý zabavno iformačný systém. ,tak jediné rozumné riešenie je predný pohon.
U spalováku chápu. U elektromobilu je to přední pohon nesmysl
Mně osobně je příjemnější klasická zadokolka.
Hezky jste posal teoretické předpoklady, které se využijí maximálně na závodním okruhu. Naprostá většina lidí dokáže bez problémů jezdit i s předním pohonem, což je v současnosti i naprostá většina aut. Ale holt si tu vyrobíme zase nějaké hogofogo pro lepší pocit z něčeho ýbr lepšího.
Tak to bohužel není. Měl jsem na týden Konu Electric a jakékoliv přidání “plynu” znamená protáčení předních kol. Proč sem taháte spalovací predokolky? To je úplně něco jiného.
Právě že u Ev to nemusí být žádné hogo fogo protože cena tam nemá skoro žádný vliv jestli to bude na předek nebo zadek, to bude až AWD kdo si prilati za druhý motor. Prostě obecně je to jak bylo popsáno. Pro Ev dává zadní pohon jako primárně hnaná náprava smysl. Nejde o okruhové závodění jen o teorii. Ale chápu že většina z nas je zvyklá jak se chová predokolka a možná ze na to hlavně výrobce myslí. Aby auto bylo pro jeho zákazníky čitelné. Na druhou stranu ve velkém testu který si objednali BMW vetsina jejich zákazníků nepoznala jestli mají predokolku nebo zadokolku:).
Takže co, nakonec je to stejně jenom ten dobrý pocit a hogofogo nadřazenosti (co jiného je "prémiovost"), protože si někde přečetli a prodejce říkal, že je to prý lepší, přitom to stejně v praxi nevyužijí a rozdíl nepoznají. Ale víc platí a to se počítá.
Možná si víc přečtěte příspěvek na který reaguje že. Žádný pocit premiovost a hogo fogo nepodporuji a nebohajuji naopak vysvětluji že o tom to není. Nehledě na to že zadní pohon nabízel třeba i Smart fortwo. Nebo jej mají užitková auta jako hyundai H1 nebo puckupy v základu pro řemeslníky a firmy. Nez se do někoho budete navázat;) jinak sem spokojený majitel Sandera tedy predokolka a opravdu není můj sen BMW. Ale jednu dobu sem měl zrovna ten hyundai H1.
Zkuste to a uvedíte. Nedá se ani pořádně vyjet z křižovatky.
Ano, tak to přesně je, máš jedničku s hvězdičkou. FWD je jenom ekonomický kompromis mající smysl u ICE, který ovšem u EV nedává žádný smysl, protože argument Rencku "aby nemusel tahat kabely přes celé auto a ušetřil hmotnost" je srandovní, baterky jsou uprostřed auta a je jedno jestli vedu silové kabely k motoru dozadu nebo dopředu, vždy je ta vzdálenost stejná nota bene když si mohu zvolit jestli ten battery pack bude mít svorkovnici vzadu nebo vpředu.
To je vskutku královský rozvor na EV;), vždyť malé snadero má jen o pár cm menší a rozdíl by se vešel do rozdílů celkové délky a navíc třeba id3 má 2 765 mm. Třeba je vnitřní prostor řešen tak geniálně že je pak větší. Ale tahat v tomhle případě do toho rozvor je trochu mimo, ten nijak nevybočuje.
Pár milimetrů rozdílu v rozvoru nic neříká o tom, které auto bude prostornější. Spousta dnešních aut má rozvor docela velký, ale dozadu se dospělý člověk stejně nevleze.
Další "ekologické SUV", pokračujeme v oxymoronech.
Jj svět chce být klamán, čím více ekologických SUV si pořídíte tím víc vas má planeta ráda. A ještě si záležet na Bali nebo Nauru a plakat nad stoupající hladinou. Jeden rozumný ekolog řekl že pro planetu je nejlepší auto co se nemusí vyrobit a je dobre dojezdit existující auta a kritizoval tak šrotovné atd.. no tohle nám jde, v zájmu čehokoliv to otočit na prachy a kupuj a kupuj a hlavně vytvořit pocit statusu a cool image když něco máš.
Reálný svět je o kompromisech a umění možného, ne jenom idealisitické plány, vo tom to je. Tihle lidi se klamou sami.
Jaký kompromis je v tom že je snazší nedostat pukutu za emise u těžkého SUV než u miniauta? Jen proto že bruselský úředník napsal do metodiky že pro vyšší hmotnost mohou být bez sankce vyšší emise. Divím se že ještě někdo nevyrábí oficiální dodatečnou zátěž do auta, která půjde vyjmout třeba jako 3 řada sedadel. Homologace se zátěží a po nákupu vozidla každý vyndá spotřeba klesne a povolené užitečné zatížení stoupne a žádná emisní pokuta. Kdyby šlo o kompromis tak chápu že je tlak na snížení emisí ale ne tyhle nesmysly. Plus hlavní je stále to že i když budu mít auto co zvládne 60g co2 na km tak můžu vypoustenvic emisí než auto s 90 co2 které najede jen půlku nájezdu. Tedy sankce by měla být na palivu ne na vozidle. Je to stejny nesmysl jako když platíme OSA za nákup prázdného cd na které si chcete dát foto z dovolené ale prý byste si tam mohl vypálit hudbu jejich interpreta:).
Tak to jste si z celého lesa vybral pár vhodných stromů. Ten kompromis je třeba v tom, že když lidi chtějí hlavně SUV a né miniauta, tak s tím holt nic nenadělám a podle toho se nastaví limit. Nebo byste chtěl nařizovat - zakazovat, třeba zrovna SUV ?
Právě opačné kompromis by byl zvýhodnit malá auta co mají reálně malé emise a kdo chce SUV nemá ho zakázané ale prostě si připlati ale tady je to naopak zdrazujeme malá auta co mají malé emise :) jestli to je kompromis tak to chápu proč se kompromisům moc nedaří
A co se nedaří ? Že všechno není přesně zrovna tak, jak chcete vy ?
Ne ale to že se odvolávají úředníci na vědce v boji s oteplováním ale už vědecký nepřistupuje k opatřením a platíme to všichni i ti kdo si Ev nekoupi, z daní se pak zaplatí dotace a i když u nás třeba zatím ne na Ev pro soukromníky ale už jsou dotace na Ev pro firmy na infrastrukturu a nepřímo pak v dodatečné ceně spalavaku která roste kvůli téhle neschopnosti to je to co me žere. Vůbec mi nevadí že někdo chce Ev vyrábět a někdo si je kupovat to je super ale ty zásahy úředníků a neefektivní chování vlád to mě štve a ano Bohužel jsem v menšině těch co to řeknou a volí proti tomuto trendu. Co můžu dělat bavit se o tom s lidmi a doufat že se nějaci přidají. Hodně si jich stále myslí že se to vyřeší samo že to zas zruší atd. Na to je pozdě musí hlásit dola a voliči změnit směr.
Hezký ano, ale vzhledem k tomu, že se píše rok 2022 technicky hodně zaostalý, kapacita baterek, dojezd, výkon elektromotorů, vše hodně za konkurencí a koncepce vše vpředu tomu dává korunu, EV je ideální pro RWD nebo AWD koncepci zvolit koncepci předohrabu je čirý masochismus.
Zas když se to nebude dobře prodávat nebo se rozpadne EU, tak do takové koncepce snadno dají spalovací motor. Koncern Renault asi nemá dost peněz na to mít dvě nebo tři extra platformy pro elektrická auta.
Už aby to bylo nejsem obcene proti evropské myšlence ale aktuální provedení potřebuje restart a návrat ke kořenům a hlavně ke skutečnému zapojení občanů. Oni zrovna tohle může pěkně přispět pár hřebíčky do rakve eu
Absolutní souhlas, zadní pohon je podstatně lepší. V práci jezdím e- golfem 100kw a hrabe to pořád i na suchu.
Na rozdíl od vašich "moudrých rad" má Renault díky Nissanu mnohem více zkušeností, než aby dal na vaše kecy.
Jenže on to je masochismus. Když ti hrabe auto v 60 km/h do 12% stoupání. Proste úplně silena koncepce.
Není moc důvod, proč by to mělo hrabat. Určitě to umí hrabat, ale protože většina z nás má EV právě pro tu plynulost pohonu, nebál bych se toho. Já mám EV zadokolku a když to vyjímečně oroštuju, bude to lepší, jak s FWD, ale za tragédii bych to nepovažoval. Jezdil jsem Leafem.
Bylo by ale dobré kdyby se těch zkušenosti držel, tedy malé relativně levné Ev jako byl ve své době leaf nebo Zoe cokoliv většího bude spíš neúspěch jednat takové auto lidí od Renaultu chtít nebudou jako nechtějí latitudey laguny, talismany atd Ev to nezmění .nissanu sem fandil, ale taky se odklání. Dobrý je argument že hoši v automobilkách vždy vědí co dělají ano technici za svoji část možná jo, ale kdyby to tak bylo obecně neexistovalo by tolik neúspěšných modelu. Dobře to věděli u nissanu jak postavit třeba tidu to byl trhák, nebo u Renaultu Koleos, prostě i hoši od fochu se mohou sejmout v odhadu poptávky....
A jaký to má motor? Myslím tím typ elektromotoru?
Dobrý den,díky za připomínku - synchronní elektromotor s permanentními magnety.Hezký den,Honza
Děkuji, pokud si pamatuji, Renault permanentní magnety nepoužíval, takže zcela nový motor - nebo od Nissanu?
Je to technika shodná s Nissanem Ariya. Megane E-Tech je nejmenší auto, jaké na ní vznikne. Nic menšího už prý technicky není možné.Honza
zvenku by to šlo, jen škoda, že je to elektrický a ta palubka to je žert...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.