Renault Megane dostal nový naftový motor. Čtyřválec 1.7 dCi má 150 koní a automat

České zastoupení Renaultu upravuje nabídku motorů modelu Megane a dosavadní vrcholnou naftovou verzi nahrazuje ještě výkonnější jednotkou.

Zájemci o výkonnou naftovou motorizaci v nabídce Renaultu Megane budou zřejmě potěšeni. Dosavadní šestnáctistovku 1.6dCi o výkonu 96 kW (130 koní) totiž podobně jako u dalších modelů značky nahrazuje modernější přeplňovaný čtyřválec Blue 1.7dCi zajišťující 110 kW (150 koní). Nová motorizace je samozřejmě odpovědí na poslední emisní normy.

V nabídce se novinka objevuje výhradně v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. S točivým momentem 340 N.m pak motor propůjčí Meganu dynamické schopnosti ve formě zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,8 vteřiny a maximální rychlosti 214 km/h. Hodnoty kombinované spotřeby zatím Renault neuvádí.

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

Nová motorizace je zatím dostupná pro hatchback a kombi Grandtour, v karosářské verzi GrandCoupé bychom ji ale nakonec čekali také. Vrcholný diesel je přitom k mání pouze ve dvou nejvyšších výbavových liniích Intens a GT Line.

V případě hatchbacku a výbavy Intens tedy počítejte se základní cenovkou 594.400 Kč. Ve výbavě čekejte automatická dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, přední a zadní parkovací senzory, 7palcový displej infotainmentu s navigací, denní LED osvětlení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka nebo volant potažený kůží Nappa.

Renault Arkana jde do výroby! Stylový Duster může vznikat i v továrně Lady

Renault Arkana jde do výroby! Stylový Duster může vznikat i v továrně Lady

Nejvyšší výbava GT Line poté s motorizací Blue 1.7dCi a karoserií hatchbacku vychází na minimálně 649.400 Kč. Navíc dostanete například i tmavě lakované prvky karoserie, zadní difuzor, zatmavená zadní okna nebo litá kola o rozměru 17 palců. A pokud koukáte po kombíku Grandtour, ten je v obou výbavách zpravidla přirážkou o 30.000 Kč.

Renault Megane – technické údaje a české ceny motorizace Blue 1.7dCi
Motor Blue 1.7dCi
Zdvihový objem [cm3] 1749
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/4000
Točivý moment [N.m/min] 340/1750
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 214
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,8
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedeno
Provozní hmotnost [kg] 1443-1533
(1501-1596)
Cena Intens [Kč] 594.400
(624.400) 
Cena GT Line [Kč] 649.400
(679.400)
Údaje v závorce platí pro kombi Grandtour (příplatek 30.000 Kč).
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků