Renault Megane dostal nový naftový motor. Čtyřválec 1.7 dCi má 150 koní a automat

České zastoupení Renaultu upravuje nabídku motorů modelu Megane a dosavadní vrcholnou naftovou verzi nahrazuje ještě výkonnější jednotkou.

Zájemci o výkonnou naftovou motorizaci v nabídce Renaultu Megane budou zřejmě potěšeni. Dosavadní šestnáctistovku 1.6dCi o výkonu 96 kW (130 koní) totiž podobně jako u dalších modelů značky nahrazuje modernější přeplňovaný čtyřválec Blue 1.7dCi zajišťující 110 kW (150 koní). Nová motorizace je samozřejmě odpovědí na poslední emisní normy.

V nabídce se novinka objevuje výhradně v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. S točivým momentem 340 N.m pak motor propůjčí Meganu dynamické schopnosti ve formě zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,8 vteřiny a maximální rychlosti 214 km/h. Hodnoty kombinované spotřeby zatím Renault neuvádí.

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

Nová motorizace je zatím dostupná pro hatchback a kombi Grandtour, v karosářské verzi GrandCoupé bychom ji ale nakonec čekali také. Vrcholný diesel je přitom k mání pouze ve dvou nejvyšších výbavových liniích Intens a GT Line.

V případě hatchbacku a výbavy Intens tedy počítejte se základní cenovkou 594.400 Kč. Ve výbavě čekejte automatická dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, přední a zadní parkovací senzory, 7palcový displej infotainmentu s navigací, denní LED osvětlení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka nebo volant potažený kůží Nappa.

Renault Arkana jde do výroby! Stylový Duster může vznikat i v továrně Lady

Renault Arkana jde do výroby! Stylový Duster může vznikat i v továrně Lady

Nejvyšší výbava GT Line poté s motorizací Blue 1.7dCi a karoserií hatchbacku vychází na minimálně 649.400 Kč. Navíc dostanete například i tmavě lakované prvky karoserie, zadní difuzor, zatmavená zadní okna nebo litá kola o rozměru 17 palců. A pokud koukáte po kombíku Grandtour, ten je v obou výbavách zpravidla přirážkou o 30.000 Kč.

Renault Megane – technické údaje a české ceny motorizace Blue 1.7dCi
Motor Blue 1.7dCi
Zdvihový objem [cm3] 1749
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/4000
Točivý moment [N.m/min] 340/1750
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 214
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,8
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedeno
Provozní hmotnost [kg] 1443-1533
(1501-1596)
Cena Intens [Kč] 594.400
(624.400) 
Cena GT Line [Kč] 649.400
(679.400)
Údaje v závorce platí pro kombi Grandtour (příplatek 30.000 Kč).

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků