Renault Megane dostal nový naftový motor. Čtyřválec 1.7 dCi má 150 koní a automat

České zastoupení Renaultu upravuje nabídku motorů modelu Megane a dosavadní vrcholnou naftovou verzi nahrazuje ještě výkonnější jednotkou.

Zájemci o výkonnou naftovou motorizaci v nabídce Renaultu Megane budou zřejmě potěšeni. Dosavadní šestnáctistovku 1.6dCi o výkonu 96 kW (130 koní) totiž podobně jako u dalších modelů značky nahrazuje modernější přeplňovaný čtyřválec Blue 1.7dCi zajišťující 110 kW (150 koní). Nová motorizace je samozřejmě odpovědí na poslední emisní normy.

V nabídce se novinka objevuje výhradně v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. S točivým momentem 340 N.m pak motor propůjčí Meganu dynamické schopnosti ve formě zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,8 vteřiny a maximální rychlosti 214 km/h. Hodnoty kombinované spotřeby zatím Renault neuvádí.

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

První jízda s Renaultem Megane R.S. Trophy: Když to máte rádi tvrdě

Nová motorizace je zatím dostupná pro hatchback a kombi Grandtour, v karosářské verzi GrandCoupé bychom ji ale nakonec čekali také. Vrcholný diesel je přitom k mání pouze ve dvou nejvyšších výbavových liniích Intens a GT Line.

V případě hatchbacku a výbavy Intens tedy počítejte se základní cenovkou 594.400 Kč. Ve výbavě čekejte automatická dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, přední a zadní parkovací senzory, 7palcový displej infotainmentu s navigací, denní LED osvětlení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka nebo volant potažený kůží Nappa.

Renault Arkana jde do výroby! Stylový Duster může vznikat i v továrně Lady

Renault Arkana jde do výroby! Stylový Duster může vznikat i v továrně Lady

Nejvyšší výbava GT Line poté s motorizací Blue 1.7dCi a karoserií hatchbacku vychází na minimálně 649.400 Kč. Navíc dostanete například i tmavě lakované prvky karoserie, zadní difuzor, zatmavená zadní okna nebo litá kola o rozměru 17 palců. A pokud koukáte po kombíku Grandtour, ten je v obou výbavách zpravidla přirážkou o 30.000 Kč.

Renault Megane – technické údaje a české ceny motorizace Blue 1.7dCi
Motor Blue 1.7dCi
Zdvihový objem [cm3] 1749
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/4000
Točivý moment [N.m/min] 340/1750
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 214
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,8
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedeno
Provozní hmotnost [kg] 1443-1533
(1501-1596)
Cena Intens [Kč] 594.400
(624.400) 
Cena GT Line [Kč] 649.400
(679.400)
Údaje v závorce platí pro kombi Grandtour (příplatek 30.000 Kč).
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků