Emise převrátily ceník Renaultu Mégane: Už vždy s filtrem a turbem

Renault u svého hatchbacku nižší střední třídy reaguje na nové regule měření emisí. Odnesla to atmosféricky plněná šestnáctistovka.

Začátkem září začala platit povinnost homologace na měřící emisní cyklus WLTP. Ta má být blíže realitě, než tomu bylo u normy NEDC, měření je však časově náročné a tak se tato náhlá změna v automobilovém průmyslu postarala o pořádný rozruch.

Některé automobilky v podstatě nemají co nového prodávat a udávají své sklady, někde to znamená významné změny v cenících, které jsou očesány. Tak jako v případě Renaultu Mégane. Ten nově koupíte jen se dvěma motory. Nová třináctistovka TCe je dostupná ve čtyřech verzích, vždy s filtrem pevných částic a šestistupňovou manuální převodovkou. Základ má 75 kilowattů v nezvykle nízkých 4500 otáčkách a nahrazuje variantu 1.6 SCe. Přes 85 a 103 se dostanete k vrcholné 117kilowattové variantě.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Vznětová verze nese označení Blue dCi 115. Upravená patnáctistovka má 85 kW. Pokud se chcete zbavit třetího pedálu, budete mít zatím smůlu. Verze s dvouspojkovými převodovkami EDC zatím nejsou homologovány. V budoucnu se s nimi však počítá, ovšem verze GT s výkonnou šestnáctistovkou nemá své pokračování jisté.

Výbava je opět členěna do pěti linií. V základní verzi Life koupíte jen nejslabší verzi TCe 100. Ve standardu za 364.900 korun máte například tempomat, manuální klimatizaci či elektrické ovládání všech oken. Linii Zen už lze jako jedinou koupit se všemi motorizacemi, krom vrcholné zážehové. Navíc od 390.900 máte v základu i kožený volant, mlhovky či litá šestnáctipalcová kola.

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Verze Limited už vypouští základní motor. S TCe 115 stojí 429.900 korun a ve standardu nabízí automatickou dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, denní LED svícení Edge Light či zatmavená zadní okna.

Vrcholem je Intens od 442.900 korun se stejnými motory. Ve standardu jsou navíc například elektricky sklopná zrcátka, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, sedmipalcový displej infotainmentu či volant potažený kůží Nappa. Verzi GT Line je vyhrazena vrcholná benzinová motorizace TCe 160, která doplňuje TCe 140. Od 489.900 korun nabídne paket vnějších doplňků, zadní difuzor či sedmnáctipalcová kola v designu GT.

Renault Mégane - ceny na českém trhu v září 2018
Motor TCe 100 GPF TCe 115 GPF TCe 140 GPF TCe 160 GPF Blue dCi 115
Zdvihový objem [cm3] 1332 1332 1332 1332 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 75/4500 85/4500 103/5000 117/5500 85/3750
Točivý moment [N.m/min] 200/1400 220/1500 240/1600 260/1750 260/2000
Převodovka 6M 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 180 190 205 205 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,8 10,7 9,5 9 11,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 5,4 5,5 5,5 -
Cena Life [Kč] 364.900 - - - -
Cena Zen [Kč] 390.900 405.900 427.900 - 469.900
Cena Limited [Kč] - 429.900 451.900 - 487.900
Cena Intens [Kč] - 442.400 464.400 - 500.400
Cena GT Line [Kč] - - 489.900 509.400 -
TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 23 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků