Renault Mégane CC: pátá varianta přichází

Renault nám odhalil svoji novinku připravenou pro Ženevu v podobě vozu Mégane s karosérií Coupé Cabriolet.

Ačkoli jsme již několikrát zachytili snímky další, zatím pečlivě maskované verze modelu Mégane (naposledy to bylo třeba na tomto místě), teprve nyní Renault zveřejnil alespoň několik prvních podrobnějších informací a fotografií. Nové provedení Coupé Cabriolet navyšuje současnou paletu karosářských verzí Mégane na celkových pět a pokusí se težit ze zkušeností značky s podobně koncipovanými karoseriemi Renault z předchozích let.

Nejdůležitějším prvkem novinky je pochopitelně její skládací, dvoudílná pevná střecha, jež se vyznačuje svým takřka úplným prosklením. Její ovládání je plně automatické, využívá důmyslné elektro-hydraulické soustavy a posádka se může na pokyn tlačítka záhy kochat jízdou s větrem ve vlasech, zvláště když celý skládací proces trvá jen 21 sekund. Cestování bez střechy do rychlosti 90 km/h zpříjemňuje malý pevný štítek ze skla umístěný mezi opěrkami hlav na zadních sedadlech, pro rychlosti vyšší je k dispozici běžný odnímatelný větrolam ze síťoviny.

Zvenčí se novinka vyznačuje adaptivními bi-xenonovými reflektory s nasvětlováním zatáček nebo tmavě červenými zadními světlomety s jednotkami složenými z LED pro brzdová světla. Uvnitř se nachází prvky komfortní výbavy běžné spíše u dražších aut včetně navigačního systému Carminat Tomtom, konektivity USB, komplikované audiosoustavy s trojrozměrným zvukem nebo elektronického ovládání ruční brzdy.

Pod kapotu modelu Mégane Coupé Cabriolet si najdou cestu tři zážehové a tři vznětové pohonné jednotky. Mezi nejzajímavější z nich patří verze TCe 130 s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, zážehový dvoulitr s výkonem 140 koní (103 kW) doplněný plynulou změnou převodů CVT a vznětový dCi 110 DPF spárovaný s novou tovární dvouspojkovou převodovkou.

Přesné specifikace a více fotografií nám Renault jistě nabídne před začátkem ženevského autosalonu, kde se vůz představí v celé své kráse.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane CC
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků