Renault Mégane a Clio XV de France

Již třetím rokem v řadě nabídne letos Renault speciální edici svých modelů určených sportovcům, hlavně vyznavačům ragby.

Tato řada se má letos týkat modelů Clio a Mégane, nese název XV de France a jejím posláním je zdůraznit podporu automobilky Renault francouzskému reprezentačnímu tým v ragby, jehož Renault zůstává i nadále hlavním sponzorem. Novinkou letošního roku je však skutečnost, že dosavadní pojetí „omezené edice“ splynulo s davem, jinými slovy, vozy Clio a Mégane XV de France jsou nyní součástí standardního nabídkového katalogu a bude možno si je objednat v průběhu celého letošního roku. A nemusíte se přitom omezovat volbou karoserie. Clio bude k mání jako tří a pětidveřový hatchback, zatímco Mégane dostanete v podobě kombíku, hatchbacku a kupé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Vozy XV de France modelového roku 2011 se od našich dosavadních omezených limitovaných edicí liší,“ uvedl Raphaelle Jarry, produktový manažer řady Mégane. „Ačkoli plně respektují ducha ragby, představují nový úhel pohledu na věc.“ Renault Clio XV de France vychází ze standardní varianty Dynamique TomTom a Mégane pak z verze Dynamique a oba modely se vyznačují specifickým čalouněním interiéru a novým odstínem laku Marron Glace, ovšem s výjimkou Clia s karoserií kombi. V seznamu výbavy pak najdeme také litá kola nového designu i emblémy Francouzské ragbyové federace na předních blatnících.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Clio XV de France nabídne svým uživatelům kromě jiných také lepší 80 W audiosoustavu s podporou CD/MP3/Bluetooth, šestnáctipalcová kola, tempomat a klimatizaci s automatickou regulací. Větší Mégane XV de France pak přichází s vestavěnou navigací, parkovacím asistentem vpředu a vzadu, elektricky sklápěnými zpětnými zrcátky nebo sedmnáctipalcovými ráfky. Pro Clio jsou k mání zážehové motory 100 a 110 koní (74 a 81 kW) a vznětové jednotky 95 a 105 koní (70, resp. 77 kW). Zato Mégane nabídne hned tři diesely 110, 130 a 150 koní (81, 96 a 110 kW), ale zato pouze jediný „benzín“ naladěný na 130 koní (96 kW). V edici XV de France vznikne letos celkem 15 500 automobilů, 10 000 z nich ponesou známku Clio a zbylých 5 500 kusů vyjede pod značkou Mégane.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků