144
Fotogalerie

Renault Mégane 1.5 dCi vs. Nissan Pulsar 1.5 dCi: Dvakrát jinak

Kapitoly článku:


Pulsar nedá (nejen) Méganu šanci

Prostor v interiéru je jedna z těch vůbec nejdůležitějších věcí tohoto testu. Je to totiž hlavní eso, které vám Pulsar může při rozhodování nabídnout. Jeho interiér je totiž na poměry hatchbacků nižší střední třídy doslova gigantický.

Psali jsme to už při našem prvním testu Nissanu Pulsar, tahle skutečnost ale vynikla ještě více právě v rámci přímého srovnání s relativně malým Renaultem Mégane. Jenže ono se není moc čemu divit. Když vezmeme v úvahu právě výšku Pulsaru kombinovanou s rozvorem, který je jen tak mimochodem na milimetr shodný s tím, co nabízí SUV Nissan X-Trail, výsledek nemohl dopadnout jinak.

_DSC0488.jpg_DSC0484.jpg_DSC0489.jpg_DSC0528.jpg_DSC0524.jpg_DSC0529.jpg
Posaz v Nissanu Pulsar (vlevo) je vyšší a vzadu na vás čeká podstatně více místa. Renault Mégane je poměrně malý. Vzadu ale nabídne stejný prostor pro hlavu jako vyšší Pulsar

V Nissanu se sedí výše, přesto ale máte vpředu nad hlavou více místa a posaz za volantem trochu připomíná nějaký ten crossover. S místem vzadu ovšem Pulsar doslova deklasuje všechny soupeře s výjimkou Škody Octavia. Nissan při uvádění tohoto hatchbacku na trh sliboval nejvíce prostoru pro nohy ve druhé řadě ze všech a zdá se, že to bude pravda. Za všechno mluví naměřené hodnoty.

Nissan Pulsar vs. Renault Mégane: Rozměry interiéru (cm)
  Nissan Pulsar Renault Mégane
Šířka v úrovni loktů vpředu 144 145
Šířka v úrovni loktů vzadu 145 143
Prostor pro hlavu vpředu min. 95 92
Prostor pro hlavu vpředu max. 104 100
Rozsah výškového nastavení sedadla řidiče 9 8
Prostor pro hlavu vzadu 93 93
Délka sedáku vpředu (od opěradla) 51 50
Délka opěradla vpředu 62 61
Min. šířka sedáku vpředu 32 32
Délka sedáku vzadu (od opěradla) 48 48
Délka opěradla vzadu 65 64
Šířka prostředního sedáku vzadu 23 29
Prostor pro nohy vzadu min. 22 10
Prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm 33 19
Prostor pro nohy vzadu max. 43 30
Rozsah posuvu sedadla řidiče 21 20
Prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm 26 11

Minimálním prostorem pro nohy zadních cestujících na úrovni 22 cm překonal Nissan nový Mégane o pořádných 12 cm. Mégane nenabídne více ani v případě, že si za volant sedne relativně malý řidič (178 cm).

Pro zajímavost jsem schválně nahlédl do jednoho z našich testů Škody Superb, kde jsme také měřili interiér. Tohle auto je nabídkou prostoru vzadu mnohdy považováno za pomalu to nejlepší, co je k dispozici, Pulsar ale na něj moc neztrácí. Když se posadím za volant já (řidič 190 cm), zbude v Pulsaru 26 cm od opěradla k zadnímu sedáku, v Superbu to bylo o centimetr více, jenže v Pulsaru jsme naměřili zase o centimetr delší sedák. Ale zpět k tématu.

Mégane i v interiéru dokazuje, že jde na věc zcela jinak. Posaz za volantem je nižší a o poznání sportovnější. Řidič je více utopený za palubní deskou, výhled ven je horší, prostoru pro hlavu vpředu je méně, ale v první řadě Mégane těží ze své šířky, když nabídne více v oblasti loktů. Ve druhé řadě není co řešit, tam mu Pulsar nedává šanci, ale to už jste asi poznali. Za pozornost stojí prostor pro hlavu vzadu, kterého nabídne Mégane stejně jako vyšší Pulsar. 

Nissan Pulsar vs. Renault Mégane: Zavazadlový prostor (cm)
  Nissan Pulsar Renault Mégane
Šířka min. 101 111
Šířka max. 136 131
Výška po plato 59 55
Výška nakládacího otvoru 80 66
Výška otevření pátých dveří 193 182
Max. délka ložné plochy 74 77
Výška nakládací hrany 73 75
Šířka nakládacího otvoru 108 108
Max. délka nákladu  193 178

Zajímavé rozdíly se najdou také v zavazadelníku, přestože oficiálně nabídne Mégane 384 litrů a Pulsar pouze o litr více. Mégane má delší ložnou plochu, to ovšem Nissan kompenzuje větší maximální šířkou a větším prostorem pod krycím platem. Hodí se také o 14 cm vyšší vstupní otvor, nižší nakládací hrana a výrazně větší výška otevření pátých dveří. Vzadu Renault evidentně dělal ústupky efektnímu designu.

Vzhledem k podstatně většímu rozvoru náprav pak určitě nikoho nepřekvapí ani fakt, že Pulsar odveze delší náklad i po sklopení opěradel, které každá automobilka rozdělila jinak. Nissan má větší část opěradla za řidičem, Renault za spolujezdcem. 

Renault Mégane nové generace vás bude lákat na různé věci, nabídka prostoru v interiéru k nim ale patřit nebude. Jenže ono to není moc velké překvapení. Když už aliance Renault-Nissan v tomto segmentu jedno velice prostorné auto má, nebylo by příliš smysluplné vyrábět mu další konkurenci. Kdo hledá v nižší střední třídě hodně místa především ve druhé řadě a přitom nechce Octavii, protože ta už je snad až moc velká, pro něj bude Pulsar velice lákavá nabídka.

_DSC0486.jpg_DSC0526.jpg
Hodně se liší i pojetí palubní desky. Nissan (vlevo) nezapře japonský původ. Ergonomie je výborná, ale použité materiály nenadchnou. Mégane (vpravo) vypadá uvnitř lépe, ale na jeho ovládání si budete zvykat déle

Dojmy z interiéru: Karta se obrací

Čím ale získat pozornost, když už auto s velkým interiérem máme? To byla určitě jedna z otázek, která během vývoje a dělení trhu mezi Renault a Nissan padla. Výsledek vypadá tak, že Pulsar dostal obří interiér, Mégane obří.... displej. Dokonce největší v této třídě.

Z čistě pragmatického hlediska je to hodně malý trumf, ale Mégane pode všeho míří na mladé zákazníky. Ti nepotřebují převážet celou rodinu, ale zároveň nedají chytrý mobil nebo tablet z ruky. A tak displej připomínající právě tablet nakonec může být větší výhoda, než by se na první pohled mohlo zdát.

Vše je v češtině, včetně hlasového ovládání, můžete najednou sledovat mapu i údaje třeba z rádia, můžete měnit barevná schémata a číst informace typu kvality ovzduší, učit se od „eco-instruktora“ a kdovíco ještě. Ach ano, konektivita, také je k dispozici. Displej má velikost 8,7", přičemž Renault samozřejmě v základu nabízí menší provedení. 

_DSC0495.jpg_DSC0498.jpg_DSC0500.jpg_DSC0503.jpg_DSC0504.jpg_DSC0502.jpg_DSC0515.jpg_DSC0516.jpg_DSC0517.jpg
Různé obrazovky multimediálního systému v Renaultu Mégane by vydaly na samostatnou fotogalerii. Samostatně můžete nastavovat i vzhled přístrojového štítu, který se rovněž mění podle jízdního režimu

Dotykové ovládání není tak uživatelsky přívětivé jako klasická tlačítka, ale v Renaultu celek nefunguje špatně, protože beztak většinu funkcí můžete ovládat na volantu. A tak si na displej můžete nahodit více než osmipalcové hodiny, ale je tu jeden detail. Ovládání klimatizace nabídne v základních tlačítkách regulaci teploty a aktivaci automatického režimu, ale kdo chce upravit směr nebo intenzitu proudění vzduchu, ten už musí rozkliknout poměrně malou lištu na spodní části obrazovky. Takto velký displej v interiéru má ještě jednu nevýhodu. Při jízdě na silnicích bez osvětlení dost svítí, i když je ztlumen na minimum.

Mégane ale není pouze o displeji uprostřed. Displej nahradil i přístrojový štít, takže můžete i zde využít různé motivy. I to se bude určité skupině zákazníků líbit.

Důležitější je ale skutečnost, že na pohled nový Mégane vypadá uvnitř velmi dobře. Rozhodně na vás zapůsobí více než Pulsar. Testované auto dostalo také velmi povedené sedačky s výraznějším bočním vedením. Jenže radost kazily dvě drobnosti. Vzadu chybí výklopná loketní opěrka a ventilace, pokud začala fungovat s vyšší intenzitou, nepříjemně pískala.

_DSC0472.jpg_DSC0473.jpg_DSC0474.jpg_DSC0475.jpg_DSC0480.jpg_DSC0481.jpg
Pulsar nic nevymýšlí. Přístrojový štít je klasický, multimediální systém umí všechno potřebné. Jen obraz poskládaný z několika kamer je na takto malém displeji trochu na nic

Pulsar představuje uvnitř pravý opak. Ano, také má multimediální systém uprostřed palubní desky, ale ten je sotva poloviční z toho, co nabízí Mégane a je také o poznání zastaralejší. Navíc je tak malý, že instalace soustavy kamer promítající obraz z ptačí perspektivy je vlastně k ničemu, protože na tom malém displeji stejně nic neuvidíte. Podobně tomu je i s navigací. Na displej místo přístrojového štítu se také moc nehraje (malý displej tam samozřejmě je), stejně jako na efektní tvary palubní desky.

V interiéru je Nissan Pulsar klasické japonské auto. Jednoduché, snad i trochu obyčejné, ale velmi praktické a ergonomicky vlastně bezchybné. Pokud mohu soudit z našeho testu, pak vypadá interiér Nissanu také jako lépe zpracovaný.

_DSC0490.jpg_DSC0530.jpg

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud