Pokud jde o bezpečnost, nemá cenu soukromničit – bezpečnostní prvek zefektivní likvidaci požárů a zkrátí ji na minimum.
Jistě si vzpomenete, že švédské Volvo výrazně přispělo k bezpečnosti posádek aut na celém světě tím, že nechalo další automobilky volně užívat svůj nápad ve formě tříbodového bezpečnostního pásu. To samé nyní chce udělat Renault se svým zajímavým nápadem. Říká mu jednoduše „přístup pro hasiče“ – jde o klapku přilepenou na krytu trakční baterie. Za normální situace je obal baterií bezpečně uzavřen, v případě požáru pak tlak vody z hasičské stříkačky klapku odlepí a umožní vniknutí hasiva dovnitř.
Tím je možné účinně zabránit nekontrolovanému tepelnému úniku a uhasit baterii za pouhých několik minut místo mnoha hodin. K hašení je díky klapce také zapotřebí desetkrát méně vody, nemluvě o tom, že se hasiči mohou mnohem dříve věnovat dalším zásahům. Systém má sedm patentů a v současné době je instalován na všechny elektrické a plug-in hybridní vozy značek Renault, Dacia, Alpine a Mobilize po celém světě. Skupina Renault patent poskytuje volně a zdarma celému automobilovému průmyslu.
„Inovace zaměřené na zvýšení bezpečnosti silničního provozu jsou součástí nás ve společnosti Renault. Jsme obzvláště hrdí na partnerství, které jsme v posledních letech navázali s hasiči. Přístup pro hasiče je praktickou ukázkou toho, čeho lze dosáhnout spojením našich odborných znalostí jako výrobce s dovednostmi mužů a žen, kteří se každý den starají o naši bezpečnost. Jsem rád, že dnes můžeme tuto inovaci volně zpřístupnit, protože pokud jde o téma, jako je bezpečnost, musíme překonat všechny bariéry. Tento krok je také v souladu se závazkem, který jsme přijali společně s Organizací spojených národů, a to učinit mobilitu bezpečnější po celém světě,“ uvedl Luca de Meo, generální ředitel skupiny Renault.