Už i Logan dostal terénní verzi Stepway. Musíme si ale nechat zajít chuť

Rovněž standardní Logan s karoserií sedan dostal oplastovanou verzi Stepway. Novinka však bude nabízena výhradně na ruském trhu.

Modely rumunské Dacie si na trhu Ruska drží o cosi vyšší postavení a nadále jsou nabízeny přímo pod značkou Renault, pod jehož křídla ostatně patří. Tamní současná modelová řada bude ale teď ještě o něco unikátnější než třeba u nás. V „terénní“ variantě Stepway bude totiž nyní k mání i klasický malý sedan Logan.

Když tedy přehlédnete masku Renaultu, zbude vám klasický Logan, který automobilka odpovídajícím způsobem upravila pro odolnější jízdu po nezpevněných cestách. Stejně jako u Sandera či Dokkeru ve verzi Stepway tak dostal Logan hlavně odolnější plasty na karoserii v okolí blatníků a prahů, načež nový je i přední a zadní nárazník.

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Zvýšena byla i světlá výška vozu, nová jsou litá kola a samozřejmě nechybí loga Stepway. Tato varianta každopádně zahrnuje i vyšší formu výbavy, tudíž vevnitř najdete vyhřívaná přední sedadla, infotainment s podporou Android Auto i Apple CarPlay a parkování usnadní senzory.

Pod kapotou ruského Loganu je na výběr šestnáctistovka o výkonech 60 kW (82 koní), 72 kW (102 koní) či 83 kW (113 koní), která pracuje s manuální převodovkou nebo v případě nejsilnější verze s příplatkovým automatem CVT. Naftová varianta pracuje s patnáctistovkou a rovněž manuální skříní. Pohon všech kol zde bohužel nehledejte, Logan je i v této verzi stále pouhou předokolkou.

Renault, respektive Dacia, pak má velmi dobrý důvod uvést na trh Ruska právě zvýšený malý sedan. Novinka totiž bude přímo bojovat o zájemce s nedávno uvedenou Ladou Vesta Cross.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků