Už i Logan dostal terénní verzi Stepway. Musíme si ale nechat zajít chuť

Rovněž standardní Logan s karoserií sedan dostal oplastovanou verzi Stepway. Novinka však bude nabízena výhradně na ruském trhu.

Modely rumunské Dacie si na trhu Ruska drží o cosi vyšší postavení a nadále jsou nabízeny přímo pod značkou Renault, pod jehož křídla ostatně patří. Tamní současná modelová řada bude ale teď ještě o něco unikátnější než třeba u nás. V „terénní“ variantě Stepway bude totiž nyní k mání i klasický malý sedan Logan.

Když tedy přehlédnete masku Renaultu, zbude vám klasický Logan, který automobilka odpovídajícím způsobem upravila pro odolnější jízdu po nezpevněných cestách. Stejně jako u Sandera či Dokkeru ve verzi Stepway tak dostal Logan hlavně odolnější plasty na karoserii v okolí blatníků a prahů, načež nový je i přední a zadní nárazník.

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Zvýšena byla i světlá výška vozu, nová jsou litá kola a samozřejmě nechybí loga Stepway. Tato varianta každopádně zahrnuje i vyšší formu výbavy, tudíž vevnitř najdete vyhřívaná přední sedadla, infotainment s podporou Android Auto i Apple CarPlay a parkování usnadní senzory.

Pod kapotou ruského Loganu je na výběr šestnáctistovka o výkonech 60 kW (82 koní), 72 kW (102 koní) či 83 kW (113 koní), která pracuje s manuální převodovkou nebo v případě nejsilnější verze s příplatkovým automatem CVT. Naftová varianta pracuje s patnáctistovkou a rovněž manuální skříní. Pohon všech kol zde bohužel nehledejte, Logan je i v této verzi stále pouhou předokolkou.

Renault, respektive Dacia, pak má velmi dobrý důvod uvést na trh Ruska právě zvýšený malý sedan. Novinka totiž bude přímo bojovat o zájemce s nedávno uvedenou Ladou Vesta Cross.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků