Renault Latitude: velký Francouz je zpátky

Renault poněkud překvapivě strhl plachtu ze své nové vlajkové lodi s neméně překvapivým názvem Latitude. Co nabídne?

Poslední velký Renault jménem Vel Satis skončil svou poněkud nešťastnou pouť automobilovým životem loni. Pokud navíc pamatujete časy modelu Safrane (po našich silnicích jich příznačně jezdilo jako šafránu, ale našly se), nebo dokonce ještě toho s číselným označením 25, musí vám v dnešní nabídce francouzské automobilky něco chybět. Tedy alespoň dosud - včera totiž Renault pustil do světa první informace a snímky svého nového modelu Latitude, který právě na výše zmíněné vozy navazuje.

Možná se divíte, kde se z ničeho nic vzal nový velký vůz s kosočtvercem ve znaku, vždyť dosud o něm nepadlo snad ani slovo a rovněž špionážní snímky příchod něčeho podobného vesměs nenaznačovaly. Inu, důvod je jednoduchý, Latitude se nezjevil z ničeho nic a není až tak úplně nový - je vystaven na základech Samsungu SM5, jenž jsme vám představili už na sklonku loňského roku a který se od začátku toho letošního prodává v Koreji. SM5 ovšem stojí na modifikované platformě Renaultu Laguna, a využitím upravené techniky Renaultu v jeho vlastním modelu se tak pomyslný kruh zpátky na starém kontinentu uzavírá.

Svým vzhledem je Latitude velmi konzervativní, tedy jistě na současné poměry automobilky. Po experimentu s Vel Satisem to ale pro většinu zákazníků bude jistě příjemný návrat ke kořenům, vyšší střední třídě extravagance příliš nesvědčí. Příď i záď kopírují v základních tvarech zmiňovaný SM5, pouze detaily jsou u Renaultu jiné a troufnu si říci, že uhlazenější. Profil prozrazuje především bohatě dimenzované vnější rozměry s délkou 4,89 metru, šířkou 1,83 metru a výškou 1,49 metru. To znamená, že Latitude je o plných 19,5 centimetru delší než současná Laguna (a o téměř 2 cm širší a 4 cm vyšší, ať jsme „úplní”), z čehož by měli profitovat hlavně cestující.

Vzhled interiéru zůstává zahalen rouškou tajemství (vypadat bude ale s velkou pravděpodobností rovněž podobně jako u SM5), ale Renault pochopitelně slibuje mnohé vč. bohaté standardní i příplatkové výbavy, čítající mj. trojzónovou klimatizaci, masážní sedadla, audiosystém Bose a další libůstky.

O dalších technických detailech nevíme prakticky vůbec nic, automobilka se nepochlubila ani jedním z uvažovaných motorů, dynamikou, spotřebou, hmotností, zkrátka ničím. Na další detaily si tak musíme počkat do moskevské Motor Show, kde latitude koncem srpna zažije svou světovou premiéru, my jej budeme moci poprvé spatřit zřejmě až o nějaký měsíc později na pařížském autosalonu.

Vůz se má dostat do prodejů již letos na podzim, primárně ale na trzích Asie, Afriky, Austrálie a střední Ameriky s preferencí Ruska, Turecka a Mexika. Na trhý starého kontinentu by měl Latitude vtrhnout začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Latitude pro rok 2011: zatím takto
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků