Renault Latitude: velký Francouz je zpátky

Renault poněkud překvapivě strhl plachtu ze své nové vlajkové lodi s neméně překvapivým názvem Latitude. Co nabídne?

Poslední velký Renault jménem Vel Satis skončil svou poněkud nešťastnou pouť automobilovým životem loni. Pokud navíc pamatujete časy modelu Safrane (po našich silnicích jich příznačně jezdilo jako šafránu, ale našly se), nebo dokonce ještě toho s číselným označením 25, musí vám v dnešní nabídce francouzské automobilky něco chybět. Tedy alespoň dosud - včera totiž Renault pustil do světa první informace a snímky svého nového modelu Latitude, který právě na výše zmíněné vozy navazuje.

Možná se divíte, kde se z ničeho nic vzal nový velký vůz s kosočtvercem ve znaku, vždyť dosud o něm nepadlo snad ani slovo a rovněž špionážní snímky příchod něčeho podobného vesměs nenaznačovaly. Inu, důvod je jednoduchý, Latitude se nezjevil z ničeho nic a není až tak úplně nový - je vystaven na základech Samsungu SM5, jenž jsme vám představili už na sklonku loňského roku a který se od začátku toho letošního prodává v Koreji. SM5 ovšem stojí na modifikované platformě Renaultu Laguna, a využitím upravené techniky Renaultu v jeho vlastním modelu se tak pomyslný kruh zpátky na starém kontinentu uzavírá.

Svým vzhledem je Latitude velmi konzervativní, tedy jistě na současné poměry automobilky. Po experimentu s Vel Satisem to ale pro většinu zákazníků bude jistě příjemný návrat ke kořenům, vyšší střední třídě extravagance příliš nesvědčí. Příď i záď kopírují v základních tvarech zmiňovaný SM5, pouze detaily jsou u Renaultu jiné a troufnu si říci, že uhlazenější. Profil prozrazuje především bohatě dimenzované vnější rozměry s délkou 4,89 metru, šířkou 1,83 metru a výškou 1,49 metru. To znamená, že Latitude je o plných 19,5 centimetru delší než současná Laguna (a o téměř 2 cm širší a 4 cm vyšší, ať jsme „úplní”), z čehož by měli profitovat hlavně cestující.

Vzhled interiéru zůstává zahalen rouškou tajemství (vypadat bude ale s velkou pravděpodobností rovněž podobně jako u SM5), ale Renault pochopitelně slibuje mnohé vč. bohaté standardní i příplatkové výbavy, čítající mj. trojzónovou klimatizaci, masážní sedadla, audiosystém Bose a další libůstky.

O dalších technických detailech nevíme prakticky vůbec nic, automobilka se nepochlubila ani jedním z uvažovaných motorů, dynamikou, spotřebou, hmotností, zkrátka ničím. Na další detaily si tak musíme počkat do moskevské Motor Show, kde latitude koncem srpna zažije svou světovou premiéru, my jej budeme moci poprvé spatřit zřejmě až o nějaký měsíc později na pařížském autosalonu.

Vůz se má dostat do prodejů již letos na podzim, primárně ale na trzích Asie, Afriky, Austrálie a střední Ameriky s preferencí Ruska, Turecka a Mexika. Na trhý starého kontinentu by měl Latitude vtrhnout začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Latitude pro rok 2011: zatím takto
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků