Renault Latitude: máme nové specifikace i první snímky interiéru

Renault nás v červnu bez nadsázky zaskočil, když se z ničeho nic vytasil s novým modelem Latitude. I bez bližšího zkoumání ale bylo jasné, jak mohl vývoj tak významné novinky uniknout pozornosti špionážních fotografů a dalších slídilů - žádný totiž nebyl, Latitude je jen přeznačkovaný (slovo „rebranding” necháme více „cool” webům) Samsung SM5. To není poslední model televize nebo mobilního telefonu, jak by si mnozí mohli myslet, ale korejské auto, které Samsung vyrábí ve společném podniku právě s Renaultem. A protože Francouzi nic velkého pro „své” trhy neměli, SM5 si prostě vypůjčili, jak jednoduché.

Jakési postupné odhalování vozu tak není až tolik napínavé, jak by si možná u Renaultu přáli, odlišností oproti SM5 je od pohledu minimum (pokud tedy lze jinou přední masku se zářivým kosočtvercem nazvat alespoň minimem). Přesto jsme čekali na přesnější technické specifikace, které úvodní odhalení nepřineslo, a na pohled do interiéru, jehož jsme se zprvu rovněž nedočkali. Nyní se konečně ledy pohnuly, neboť Renault ukázal svou nejžhavější novinku na Moskevské Motor Show.

Fotky z Moskvy bohužel nemáme, ale trocha informací z východu se k nám donesla a spolu s oficiálními materiály nám pro doplnění dosud známého poslouží dobře. Víme tedy, že Latitude bude i pro další trhy vyráběn v Koreji a postupně se od září bude dostávat na trhy Maroka, Alžírska, Ruska a Ukrajiny. Dále na západ se dostane až po říjnovém představení v Paříži a je možné, že některé specifikace budou pro další trhy odlišné. Proto prosím zvažte, které informace z následujícího přehledu budete považovat za relevantní.

Jistě vždy stejné ale budou rozměry vozu s délkou 4 887 mm, šířkou 1 832 mm a výškou 1 483 mm při rozvoru 2 760 mm. Zavazadlový prostor pojme 477 až 511 litrů bagáže v závislosti na přítomnosti rezervního kola nebo pouhé lepící sady.

V Rusku bude „velký Frantík” k mání s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem s až 139 koňmi a 191 Nm, který si v průměru řekne o 8,3 litru benzinu na 100 km. Převodovka bude bezestupňová CVT. Alternativou pro náročnější klientelu bude šestiválec 2,5 též na benzin, který nabídne až 171 koní výkonu a 233 Nm točivého momentu. Ani v tomto případě si řadící pákou „nezakvedláte”, když povinností bude klasický šestistupňový automat. Pro šestiválec známe i maximální rychlost 209 km/h (žádná sláva...) a opět kombinovanou spotřebu - 9,7 litru benzinu na 100 km.

Pro další trhy budou k dispozici i zajímavější motory, tedy alespoň z části. Vedle obligátního dvoulitrového dieselového čtyřválce se 150 nebo 170 koňmi to bude i šestiválcová naftová varianta s 240 koňmi a také vrcholný benzinový šestiválec 3,5 V6 rovněž s 240 koníky. Bližší specifikace pro tyto verze ale neznáme a dozvíme se je zřejmě až okolo pařížského autosalonu.

Než se této události dočkáme, můžeme si projít alespoň pár nových snímků, které poprvé ukazují i vnitřek vozu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Částečně nové snímky Renaultu Latitude ukazují především interiér
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků