Renault láká na nový Megane E-Tech. Elektromobil představí už v příštím roce

Francouzi hlásají, že se do roku 2030 stanou nejzelenější značkou v Evropě. K tomuto cíli si chtějí pomoci i bateriovým vozem segmentu C.

Čtveřice zveřejněných fotografií nám ukazuje vybrané prvky chystaného Renautu Megane E-Tech. Ten bude dle slibů šéfa automobilky Luca di Meo z 95 % shodný s loňským konceptem Renault Megane eVision. Novinka bude stát na platformě CMF-EV, stejně jako crossover Nissan Ariya, nebude tedy mít kromě názvu nic moc společného se stávajícími Renaulty Megane na platformě CMF-CD.

Jak vznikl hybridní pohon Renault E-Tech? Na počátku byl model z Lega

Jak vznikl hybridní pohon Renault E-Tech? Na počátku byl model z Lega

Na snímku zachycujícím vůz zezadu lze spatřit diodový světelný pás, táhnoucí se mezi zadními světly. Je zde také použito nové logo Renaultu. Uvnitř se lze těšit na vertikálně postavenou dotykovou obrazovku s přihrádkou na telefon s indukčním nabíjením. Zajímavě působí na výšku uložené výdechy ventilace a na ně navazující digitální přístrojový štít.

První jízda s Renaultem Arkana TCe 140: Základ Clia nevadí. SUV-kupé stojí za to!

První jízda s Renaultem Arkana TCe 140: Základ Clia nevadí. SUV-kupé stojí za to!

Dle konceptu eVision a vozů zachycených v maskování lze usuzovat, že bude elektrický megane díky vyšší stavbě karoserie inklinovat k tvarům crossoveru – koneckonců, podobný přístup zvolil i Citroën u své nové C4. Dostane velká kola a úzké diodové přední světlomety, nabíjecí zdířka se bude nacházet na straně spolujezdce u A sloupku.

Renault a Dacia chtějí následovat Volvo. Hromadně omezí rychlost na 180 km/h

Renault a Dacia chtějí následovat Volvo. Hromadně omezí rychlost na 180 km/h

Koncept Megane eVision byl osazen 60kWh baterií a elektromotorem o výkonu 160 kW. Maximem točivého momentu bylo 300 N.m, dojezd měl přesáhnout 450 kilometrů. To odpovídá i základnímu provedení již zmíněného Nissanu Ariya (to má ale dojezd 360 km), který dále umí nabídnout i 87kWh akumulátor a výkon 178 kW. Tato verze ujede 500 km. Jeho vrcholem je pak provedení s pohonem všech kol a výkony 205, 225 nebo 290 kW – uvidíme, zda se tyto špičkové varianty objeví i u Renaultu. Výroba Meganu E-Tech má probíhat v továrně Douai ve Francii po boku chystaného a rovněž elektrického Renaultu 5 v retro designu.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků