Letošní veletrh  IAA Mobility  v Mnichově se otevírá pro veřejnost již 7. září. Jak již název vypovídá, organizátoři akci již nenazývají jako autosalon, ale jako veletrh mobility.  Zdroj: Renault

Letošní veletrh IAA Mobility v Mnichově se otevírá pro veřejnost již 7. září. Jak již název vypovídá, organizátoři akci již nenazývají jako autosalon, ale jako veletrh mobility.  | Zdroj: Renault

Hlavním zaměřením je totiž elektrifikace a alternativní způsoby dopravy blízké budoucnosti. Automobilky tak průběžně informují, co to pro ně znamená a s čím se přijedou pochlubit. Zdroj: Renault

Hlavním zaměřením je totiž elektrifikace a alternativní způsoby dopravy blízké budoucnosti. Automobilky tak průběžně informují, co to pro ně znamená a s čím se přijedou pochlubit. | Zdroj: Renault

Se svými plány se nyní k ostatním připojuje i francouzský Renault. Největší pecku propálí příhodně hned v novinářský den 6. září. Zdroj: Renault

Se svými plány se nyní k ostatním připojuje i francouzský Renault. Největší pecku propálí příhodně hned v novinářský den 6. září. | Zdroj: Renault

Světovou premiéru si zde odbude čistě elektrický  Renault Mégane E-Tech  100% Electric, o jehož příchodu se již delší dobu mluví.  Zdroj: Renault

Světovou premiéru si zde odbude čistě elektrický Renault Mégane E-Tech 100% Electric, o jehož příchodu se již delší dobu mluví.  | Zdroj: Renault

Podle šéfa automobilky Luca di Meo bude novinka z 95% shodná s  konceptem eVision . Zdroj: Renault

Podle šéfa automobilky Luca di Meo bude novinka z 95% shodná s konceptem eVision. | Zdroj: Renault

I v dalších dnes ale bude mít Renault co nabídnout. Den nato, tedy 7. září, je v plánu ukázat veřejnosti žhavou retro novinku R5 Prototype. Zdroj: Renault

I v dalších dnes ale bude mít Renault co nabídnout. Den nato, tedy 7. září, je v plánu ukázat veřejnosti žhavou retro novinku R5 Prototype. | Zdroj: Renault

Nebude ale sama, společně s ní se ukáže i dalších pět významných kousků Renaultu 5. Automobilka nám bude chtít zřejmě osobně ukázat, jak spojuje minulost s budoucností. Zdroj: Renault

Nebude ale sama, společně s ní se ukáže i dalších pět významných kousků Renaultu 5. Automobilka nám bude chtít zřejmě osobně ukázat, jak spojuje minulost s budoucností. | Zdroj: Renault

Zároveň se máme 8. září těšit na proměnu stánku na expozici nové mobility. Zatím ale nevíme, co si pod tím představit. Důležité však také je, že na IAA Mnichov nezanevřela ani  Dacia .  Zdroj: Renault

Zároveň se máme 8. září těšit na proměnu stánku na expozici nové mobility. Zatím ale nevíme, co si pod tím představit. Důležité však také je, že na IAA Mnichov nezanevřela ani Dacia.  | Zdroj: Renault

Ta nám představí novou identitu a nové firemní barvy. Čeká nás prý originální expozice a především výstavní premiéra nového 7místného víceúčelového vozu. Jeho podobu nám ale vyzradí už 3. září, takže přesně víme, do čeho půjdeme.

Ta nám představí novou identitu a nové firemní barvy. Čeká nás prý originální expozice a především výstavní premiéra nového 7místného víceúčelového vozu. Jeho podobu nám ale vyzradí už 3. září, takže přesně víme, do čeho půjdeme.

...na druhé nám samotná francouzská automobilka předvádí nový pohled na kategorii pětidveřových hatchbacků s konceptem Megane eVision. Pohled, který máme čekat v sériové produkci už příští rok.

...na druhé nám samotná francouzská automobilka předvádí nový pohled na kategorii pětidveřových hatchbacků s konceptem Megane eVision. Pohled, který máme čekat v sériové produkci už příští rok.

Základem této „elektrické verze Meganu“ je  modulární platforma CMF-EV , kterou již používá například  SUV Nissan Ariya  a značky aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ji do budoucna využijí u celé řady elektrických modelů. 

Základem této „elektrické verze Meganu“ je modulární platforma CMF-EV, kterou již používá například SUV Nissan Ariya a značky aliance Renault-Nissan-Mitsubishi ji do budoucna využijí u celé řady elektrických modelů. 

Design konceptu zase naznačuje, jakým směrem se bude tradiční hatchback u Renaultu ubírat.

Design konceptu zase naznačuje, jakým směrem se bude tradiční hatchback u Renaultu ubírat.

Na klasickou mřížku chladiče samozřejmě zapomeňte, ostatně celá karoserie působí zahlazeným dojmem pro nízký odpor vzduchu...

Na klasickou mřížku chladiče samozřejmě zapomeňte, ostatně celá karoserie působí zahlazeným dojmem pro nízký odpor vzduchu...

... – v tomto směru si lze všimnout i schovaných klik dveří, kamerového systému namísto konvenčních zrcátek nebo speciálně navržených 20palcových kol.

... – v tomto směru si lze všimnout i schovaných klik dveří, kamerového systému namísto konvenčních zrcátek nebo speciálně navržených 20palcových kol.

Nejvýraznějším prvkem konceptu je osvětlení, zajištěno vpředu i vzadu úzkými LED panely s minimalistickou grafikou, zatímco nechybí ani poslední trend osvětleného loga automobilky.  

Nejvýraznějším prvkem konceptu je osvětlení, zajištěno vpředu i vzadu úzkými LED panely s minimalistickou grafikou, zatímco nechybí ani poslední trend osvětleného loga automobilky.  

Pohonné ústrojí se v Meganu eVision skládá z elektromotoru o výkonu 160 kW (217 koní) a točivém momentu 300 N.m, který roztáčí přední kola, a baterie o kapacitě 60 kWh.

Pohonné ústrojí se v Meganu eVision skládá z elektromotoru o výkonu 160 kW (217 koní) a točivém momentu 300 N.m, který roztáčí přední kola, a baterie o kapacitě 60 kWh.

Dle Renaultu jde o jednu z nejtenčích baterií na trhu a celé ústrojí je velmi kompaktní, takže vozu zbývá více místa pro posádku. Hodnotu dojezdu značka neuvádí, dobíjet je nicméně možné výkonem až 130 kW.

Dle Renaultu jde o jednu z nejtenčích baterií na trhu a celé ústrojí je velmi kompaktní, takže vozu zbývá více místa pro posádku. Hodnotu dojezdu značka neuvádí, dobíjet je nicméně možné výkonem až 130 kW.

Meganu eVision je tedy součástí plánu Renaultu přivést na trh řadu nových elektrických modelů, přičemž se základem CMF-EV se nám již dříve představila  studie SUV Morphoz . Rozsáhlá elektro ofenziva francouzské automobilky tak zcela jistě začíná.

Meganu eVision je tedy součástí plánu Renaultu přivést na trh řadu nových elektrických modelů, přičemž se základem CMF-EV se nám již dříve představila studie SUV Morphoz. Rozsáhlá elektro ofenziva francouzské automobilky tak zcela jistě začíná.

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

Hlavním zaměřením je totiž elektrifikace a alternativní způsoby dopravy blízké budoucnosti. Automobilky tak průběžně informují, co to pro ně znamená a s čím se přijedou pochlubit. Zdroj: Renault
Se svými plány se nyní k ostatním připojuje i francouzský Renault. Největší pecku propálí příhodně hned v novinářský den 6. září. Zdroj: Renault
Světovou premiéru si zde odbude čistě elektrický  Renault Mégane E-Tech  100% Electric, o jehož příchodu se již delší dobu mluví.  Zdroj: Renault
Podle šéfa automobilky Luca di Meo bude novinka z 95% shodná s  konceptem eVision . Zdroj: Renault
22
Fotogalerie

Renault láká na IAA Mnichov. Čeká nás elektrický Mégane i sedmimístná Dacia

Na chystaný veletrh mobility si Renault připravil hned několik novinek a výstavních premiér. I rumunská Dacia ale cítí v akci příležitost se ukázat.

Letošní veletrh IAA Mobility v Mnichově se otevírá pro veřejnost již 7. září. Jak již název vypovídá, organizátoři akci již nenazývají jako autosalon, ale jako veletrh mobility. Hlavním zaměřením je totiž elektrifikace a alternativní způsoby dopravy blízké budoucnosti. Automobilky tak průběžně informují, co to pro ně znamená a s čím se přijedou pochlubit.

Se svými plány se nyní k ostatním připojuje i francouzský Renault. Největší pecku propálí příhodně hned v novinářský den 6. září. Světovou premiéru si zde odbude čistě elektrický Renault Mégane E-Tech 100% Electric, o jehož příchodu se již delší dobu mluví. Podle šéfa automobilky Luca di Meo bude novinka z 95% shodná s konceptem eVision.

I v dalších dnes ale bude mít Renault co nabídnout. Den nato, tedy 7. září, je v plánu ukázat veřejnosti žhavou retro novinku R5 Prototype. Nebude ale sama, společně s ní se ukáže i dalších pět významných kousků Renaultu 5. Automobilka nám bude chtít zřejmě osobně ukázat, jak spojuje minulost s budoucností.

Zároveň se máme 8. září těšit na proměnu stánku na expozici nové mobility. Zatím ale nevíme, co si pod tím představit. Důležité však také je, že na IAA Mnichov nezanevřela ani Dacia. Ta nám představí novou identitu a nové firemní barvy. Čeká nás prý originální expozice a především výstavní premiéra nového 7místného víceúčelového vozu. Jeho podobu nám ale vyzradí už 3. září, takže přesně víme, do čeho půjdeme.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud