Renault Laguna: Výkonnější diesel

Pokud vám současných 120 dieselových koní pod kapotou Laguny nestačí, pak právě pro vás je určena zpráva o novém motoru o výkonu 150 ks (110 kW).
Renault Laguna: Výkonnější diesel
Nový vznětový čtyřválec pod kapotou Renaultu Laguna má objem 2 188 cm3 a využívá přímé vstřikování common-rail. Prodejní označení motoru, který vychází z pohonné jednotky poprvé představené v roce 2000, je 2.2 dCi. Motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, která na přední kola přenáší točivý moment vrcholící hodnotou 320 Nm  v rozmezí od 1 750 do 3 000 ot./min.

Použití šestistupňové převodovky umožňuje lépe využít výkonový potenciál vznětového motoru. Převodové stupně jsou lépe „naladěny“. Šestý převodový stupeň se také pozitivně projeví na průměrné Klepněte pro větší obrázekspotřebě. Laguna 2.2 dCi se průměru spokojí s 6,3 litru nafty na sto ujetých kilometrů.

Výkon motoru a točivý moment je nejlépe doplnit údaji o „živosti“. Laguna dosáhne maximální rychlost 215 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,8 vteřiny. Jeden kilometr s pevným startem zvládne za 30,8 vteřiny.

Všechny ostatní ostatní parametry, jako jsou stupně výbavy, ať příplatkové či standardní, jsou shodné s ostatními modely Laguny.

Kdy se Laguna 2.2 dCi dostane na český trh zatím není známo. Jakmile se tak stane, tak vás budeme informovat.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků