Kapitoly článku:
Dvouzónová klimatizace a rádio s měničem na
6 CD v hondě -- Renault Laguna ukrývá rádio pod krytem
Ve městě není rozdíl tak výrazný, Laguna podle počítače vykazuje spotřebu kolem 12 l, zatímco u Accordu, který počítač nemá, jsme naměřili asi o tři čtvrtě litru víc. Mimo město se rozdíl trochu stírá. Laguna spotřebovala zhruba 7,5 – 8 l, zatímco Accord se do osmičky vejde také. V průměru nám vyšla Laguna na osm, devět litrů, Accord na 9,4.
Při jízdě se Honda nezapře
Honda je i po stránce jízdních vlastností trochu sportovnější. Tedy příjemně tvrdší, v zatáčkách se nenaklání, nedotáčivost přichází až ve výrazně vysokých rychlostech. Motor s velkým objemem nevyžaduje časté řazení šestistupňové převodovky, vytáčí se už dvou tisíc. Renault je trochu jiného charakteru. Nejen tím, že jde o kombi, ale i celkovou koncepcí. Velké pohodlné auto s měkčím tlumením a pérováním.
Ovládání rádia v hondě je na levou ruku...…v renaultu na pravou
V bezprostředním srovnání je rozdíl patrný, malinko dřív než u hondy nastává nedotáčivost a víc se naklání v zatáčkách. A to přes to, že je nepatrně nižší. Při překonávání příčných nerovností je měkčí a komfortnější, ale hranice neklidu v zatáčkách je níž než u hondy. Laguna má v sérii vypínatelný systém dynamické kontroly stability ESP a ASR, tedy protiprokluz. Brzdí výborně, nástup brzd je rychlejší a výraznější než u Accordu.
Přístrojové desce hondy dominuje velký tachometr...v renaultu
se dělí o pozornost se stejně velkým otáčkoměrem
Oba vozy mají přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením shodného průměru 300 mm. To že vzadu jsou kotouče s průměrem 260 mm a v laguně 274 mm, právě asi ovlivňuje nižší okamžitou intenzitu brzdění proti Laguně. Cenově vycházejí oba vozy velmi podobně. Honda s cenou 899 000 Kč má už téměř všechno v základu, Renault dosáhl konečné ceny 890 500 korun cestou poskládání řady prvků doplňkové výbavy.
Sečteno a podtrženo
Jak tedy zvážit výhody a nevýhody? Každé auto je trochu jiné (nehledě na typ karoserie). Honda je tvrdší, sportovnější, renault měkčí, jízdně komfortnější. Honda je už v základu lépe vybavená, prakticky není co dokupovat. U Renaultu existuje svobodnější volba detailů. Oba jsou to přední zástupci stejné kategorie, jen má každý trochu jiný charakter. Sportovněji založeným řidičům vyhoví více Honda Accord, příznivcům pohodlí pak Renault Laguna.