Renault Laguna vs. Honda Accord: dobří známí (srovnávací test)

Renault Laguna vs. Honda Accord: dobří známí (srovnávací test)

Kapitoly článku:


 
Dvouzónová klimatizace a rádio s měničem na
6 CD v hondě -- Renault Laguna ukrývá rádio pod krytem


Ve městě není rozdíl tak výrazný, Laguna podle počítače vykazuje spotřebu kolem 12 l, zatímco u Accordu, který počítač nemá, jsme naměřili asi o tři čtvrtě litru víc. Mimo město se rozdíl trochu stírá. Laguna spotřebovala zhruba 7,5 – 8 l, zatímco Accord se do osmičky vejde také. V průměru nám vyšla Laguna na osm, devět litrů, Accord na 9,4.

Při jízdě se Honda nezapře

Honda je i po stránce jízdních vlastností trochu sportovnější. Tedy příjemně tvrdší, v zatáčkách se nenaklání, nedotáčivost přichází až ve výrazně vysokých rychlostech. Motor s velkým objemem nevyžaduje časté řazení šestistupňové převodovky, vytáčí se už dvou tisíc. Renault je trochu jiného charakteru. Nejen tím, že jde o kombi, ale i celkovou koncepcí. Velké pohodlné auto s měkčím tlumením a pérováním.

 
Ovládání rádia v hondě je na levou ruku...…v renaultu na pravou
 
V bezprostředním srovnání je rozdíl patrný, malinko dřív než u hondy nastává nedotáčivost a víc se naklání v zatáčkách. A to přes to, že je nepatrně nižší. Při překonávání příčných nerovností je měkčí a komfortnější, ale hranice neklidu v zatáčkách je níž než u hondy. Laguna má v sérii vypínatelný systém dynamické kontroly stability ESP a ASR, tedy protiprokluz. Brzdí výborně, nástup brzd je rychlejší a výraznější než u Accordu.

 
Přístrojové desce hondy dominuje velký tachometr...v renaultu
se dělí o pozornost se stejně velkým otáčkoměrem


Oba vozy mají přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením shodného průměru 300 mm. To že vzadu jsou kotouče s průměrem 260 mm a v laguně 274 mm, právě asi ovlivňuje nižší okamžitou intenzitu brzdění proti Laguně. Cenově vycházejí oba vozy velmi podobně. Honda s cenou 899 000 Kč má už téměř všechno v základu, Renault dosáhl konečné ceny 890 500 korun cestou poskládání řady prvků doplňkové výbavy.

Sečteno a podtrženo

Jak tedy zvážit výhody a nevýhody? Každé auto je trochu jiné (nehledě na typ karoserie). Honda je tvrdší, sportovnější, renault měkčí, jízdně komfortnější. Honda je už v základu lépe vybavená, prakticky není co dokupovat. U Renaultu existuje svobodnější volba detailů. Oba jsou to přední zástupci stejné kategorie, jen má každý trochu jiný charakter. Sportovněji založeným řidičům vyhoví více Honda Accord, příznivcům pohodlí pak Renault Laguna.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud