Srovnat dva velmi podobné vozy střední třídy je nasnadě. Honda Accord a Renault Laguna Grandtour mají mnoho společného, pouze Laguna nastoupila k testu jako kombi. O pohon testovaných automobilů se staraly benzínové motory s výkony 140 kW/190 k a 120 kW/165 k. (Video)
Kapitoly článku:
Jinak mají spoustu společného. Můžeme začít třeba délkou – ta se liší jen nepatrně a Laguna je delší proto, že jde o kombi. Každé z obou aut ovšem existuje i v té druhé podobě – tedy Accord jako kombi a Laguna jako hatchback, i když Honda Accord je typický sedan. Obě auta jsou velmi dobře vybavená, u japonských vozidel je to samozřejmost, značka Renault kráčí v poslední době stejným směrem.
Tip: podívejte se na video z jízdy s Renaultem Laguna a Hondou Accord.
Co nenajdete tady, nenajdete asi nikde
Poslat do světa auto bez bohaté výbavy dnes už asi nejde. Oba porovnávané vozy jsou ještě kousek za hranicí průměru. V této kategorii už to jinak nejde, asijské automobilky nastavily už před lety laťku příliš vysoko. ABS, EBD i ESP, které se u hondy jmenuje VSA, jsou proto v sérii. Rovněž v sériové výbavě jsou čelní, boční a hlavové airbagy, takže v každém z aut jich je celkem osm. V nezávislých testech sdružení Euro NCAP získala Honda Accord čtyři hvězdičky z pěti možných.
Oba automobily se za svůj vzhled nemusí stydět. Honda
Accord je sportovnější, Laguna, obzvláště v černé, elegantní
Při čelním nárazu spočítali odolnost na 63%, při bočním na 94%. Jak je na tom renault asi netřeba zdůrazňovat, jeho výsledky z crashtestů jsou více než dobře známy. Při porovnávání interiérů bychom mohli vést opravdu velmi dlouhou řeč. V obou vozech je dvouzónová klimatizace, audiosoustava s ovládáním na volantu, pohodlná sedadla, dešťový senzor, volant seřiditelný ve dvou rovinách. Co je navíc v hondě? Elektricky ovládané sedadlo řidiče, otvírací střecha, ta by stála v laguně 28 tisíc a měnič na 6 CD přímo v palubní desce.
V renaultu najdeme příplatková sedadla s vyššími boky
-- Sedadla odpovídají sportovnějšímu charakteru hondy
-- Na nedostatek místa vzadu si není možné v hondě ani
renaultu naříkat
Renault má všechno to co honda, rádio s CD přehrávačem v tomto provedení je už za příplatek. Venku najdeme navíc xenonové výbojky. Vše se ovládá kartou Renault Keyless Drive, tedy tou jednodušší, na kterou nereagují zámky samy, ale je třeba otvírat tlačítky. Karta slouží i jako klíč k zapalování.
Co dokáže turbo
Rozhodující jsou samozřejmě agregáty. Oba jsou šestnáctiventilové čtyřválce, ale v hondě je motor 2.4 a v renaultu dvoulitr. Ovšem přeplňovaný, takže kdybychom násobili objem koeficientem 1,7, dostali bychom motor větší než je v Hondě. Početní příklad je jednoduchý: 1998 x 1,7 = 3397 cm3, zatímco Honda Accord má objem 2354 cm3. Výkon hovoří ve prospěch hondy v poměru 140 kW/190 k : 120 kW/165 k.
A teď pozor, přichází to nejzajímavější – točivý moment. Přeplňování má tak výrazný účinek, že najednou Laguna Accord překoná. Ačkoliv má menší výkon, disponuje větším točivým momentem. Hodnoty jsou 223 a 270 N.m. Charakteristické je, že Honda poskytuje maximum výkonu i točivého momentu ve vyšších otáčkách než renault. Její motor má systém i-VTEC, tedy proměnné časování i zdvih ventilů. Přestože nemá honda přeplňovaný motor, působí sportovněji.
Honda těží z tradice vysokých výkonů a velkého objemu
motoru -- Dnes moc zážehových přeplňovaných motorů
jako má Renault Laguna, na světě nenajdeme