Renault Laguna vs. Honda Accord: dobří známí (srovnávací test)

Srovnat dva velmi podobné vozy střední třídy je nasnadě. Honda Accord a Renault Laguna Grandtour mají mnoho společného, pouze Laguna nastoupila k testu jako kombi. O pohon testovaných automobilů se staraly benzínové motory s výkony 140 kW/190 k a 120 kW/165 k. (Video)
Renault Laguna vs. Honda Accord: dobří známí (srovnávací test)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, výbava, motory, turbo
  2. Spotřeba, jízdní vlasnosti, brzdy, ortel

Jinak mají spoustu společného. Můžeme začít třeba délkou – ta se liší jen nepatrně a Laguna je delší proto, že jde o kombi. Každé z obou aut ovšem existuje i v té druhé podobě – tedy Accord jako kombi a Laguna jako hatchback, i když Honda Accord je typický sedan. Obě auta jsou velmi dobře vybavená, u japonských vozidel je to samozřejmost, značka Renault kráčí v poslední době stejným směrem.

Tip: podívejte se na video z jízdy s Renaultem Laguna a Hondou Accord.

Co nenajdete tady, nenajdete asi nikde

Poslat do světa auto bez bohaté výbavy dnes už asi nejde. Oba porovnávané vozy jsou ještě kousek za hranicí průměru. V této kategorii už to jinak nejde, asijské automobilky nastavily už před lety laťku příliš vysoko. ABS, EBD i ESP, které se u hondy jmenuje VSA, jsou proto v sérii. Rovněž v sériové výbavě jsou čelní, boční a hlavové airbagy, takže v každém z aut jich je celkem osm. V nezávislých testech sdružení Euro NCAP získala Honda Accord čtyři hvězdičky z pěti možných.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oba automobily se za svůj vzhled nemusí stydět. Honda
Accord je sportovnější, Laguna, obzvláště v černé, elegantní

Při čelním nárazu spočítali odolnost na 63%, při bočním na 94%. Jak je na tom renault asi netřeba zdůrazňovat, jeho výsledky z crashtestů jsou více než dobře známy. Při porovnávání interiérů bychom mohli vést opravdu velmi dlouhou řeč. V obou vozech je dvouzónová klimatizace, audiosoustava s ovládáním na volantu, pohodlná sedadla, dešťový senzor, volant seřiditelný ve dvou rovinách. Co je navíc v hondě? Elektricky ovládané sedadlo řidiče, otvírací střecha, ta by stála v laguně 28 tisíc a měnič na 6 CD přímo v palubní desce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V renaultu najdeme příplatková sedadla s vyššími boky 
-- Sedadla odpovídají sportovnějšímu charakteru hondy
-- Na nedostatek místa vzadu si není možné v hondě ani 
renaultu naříkat


Renault má všechno to co honda, rádio s CD přehrávačem v tomto provedení je už za příplatek. Venku najdeme navíc xenonové výbojky. Vše se ovládá kartou Renault Keyless Drive, tedy tou jednodušší, na kterou nereagují zámky samy, ale je třeba otvírat tlačítky. Karta slouží i jako klíč k zapalování.

Co dokáže turbo

Rozhodující jsou samozřejmě agregáty. Oba jsou šestnáctiventilové čtyřválce, ale v hondě je motor 2.4 a v renaultu dvoulitr. Ovšem přeplňovaný, takže kdybychom násobili objem koeficientem 1,7, dostali bychom motor větší než je v Hondě. Početní příklad je jednoduchý: 1998 x 1,7 = 3397 cm3, zatímco Honda Accord má objem 2354 cm3. Výkon hovoří ve prospěch hondy v poměru 140 kW/190 k : 120 kW/165 k.

A teď pozor, přichází to nejzajímavější – točivý moment. Přeplňování má tak výrazný účinek, že najednou Laguna Accord překoná. Ačkoliv má menší výkon, disponuje větším točivým momentem. Hodnoty jsou 223 a 270 N.m. Charakteristické je, že Honda poskytuje maximum výkonu i točivého momentu ve vyšších otáčkách než renault. Její motor má systém i-VTEC, tedy proměnné časování i zdvih ventilů. Přestože nemá honda přeplňovaný motor, působí sportovněji.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Honda těží z tradice vysokých výkonů a velkého objemu
motoru -- Dnes moc zážehových přeplňovaných motorů
jako má Renault Laguna, na světě nenajdeme

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, výbava, motory, turbo
  2. Spotřeba, jízdní vlasnosti, brzdy, ortel

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 40 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků