Renault Laguna: Nejbezpečnější auto podle testů EuroNCAP

V nedávno provedených testech bezpečnosti EuroNCAP získal Renault Laguna jako první sériově vyráběný vůz pět hvězdiček a je podle tohoto testu nejbezpečnějším automobilem prodávaným v Evropě.
Renault Laguna: Nejbezpečnější auto podle testů EuroNCAP
Program EuroNCAP hodnotí pasivní bezpečnost automobilů v testech, které simulují nejčastější nehody, při kterých může dojít ke zraněním. Zkoušené automobily jsou podrobeny těmto testům:
  • náraz 40 procenty přední části do překážky v rychlosti 64 km/h,
  • náraz bokem v rychlosti 25 km/h do sloupu,
  • náraz speciálním vozíkem do vozu z boku rychlostí 50 km/h,
  • sražení figuríny rychlostí 40 km/h.
Figuríny, které v automobilu reprezentují cestující, jsou vybaveny speciálními senzory, který snímají údaje na nejdůležitějších místech pro pozdější vyhodnocení testů. Zejména jde o Klepněte pro větší obrázek hlavu, hrudník, břicho, ruce, kolena, kotníky, tedy části těla, které se mohou poranit nejvíce. Z hodnot takto získaných se následně vyhodnotí rizikovost poranění a poté také celková míra pasivní bezpečnosti vozu.

Poznámka: Testy se provádí se sériovou výbavou běžně prodávaných modelů většinou ve středním stupni výbavy.

Výsledkem těchto testů je pak určitý počet hvězdiček. První pětice reprezentuje ochranu při předním a bočním nárazu, druhá čtveřice pak ochranu chodce při sražení automobilem. A právě Laguna jako jediný vůz v testech EuroNCAP získal všech pět hvězdiček. Ostatně, podívejte se na podrobnější výsledky:
  • přední náraz: 94 %
  • boční náraz: 100 %
  • celkem: 97 %
  • srážka s chodcem: 33 %
Ochrana řidiče a spolujezdce při nárazu je vidět velmi dobře na obrázcích. Z obrázku pořízeném při nárazu je rovněž patrné, že karosérie je patřičně tuhá a kromě přední části zůstala téměř nepoškozená.

ŘidičSpolujezdecŘidič

Legenda: zeleně označené oblasti značí minimální riziko poškození dané části těla, žlutá je vyhovující, světle oranžová mezní, hnědá slabý a tam, kde je červená, už hrozí poranění.

Už při prvním nárazovém testu byla Laguna velmi blízko k získání pěti hvězdiček. Renault proto udělal na voze určité úpravy, které jeho bezpečnost ještě zvýšily a nechal test opětovat. Je patrné, že Laguna poskytuje cestujícím velmi dobrou ochranu, čemuž přispívají přední i boční airbagy a tříbodový pás uprostřed na zadním sedadle ve standardní výbavě.

Poznámka: Test byl proveden s Lagunou s motorem 1,8 16V, modelový rok 2001, hmotnost testovaného automobilu byla 1385 kg.

Pro srovnání přikládám několik testů automobilů střední třídy a naši Octavii, která dosáhla stejných výsledků jako BMW 316i:

Volkswagen Passat 1,9 TDi ****

  • přední náraz: 75 %
  • boční náraz: 89 %
  • celkem: 82 %

BMW 316i ****

  • přední náraz: 63 %
  • boční náraz: 83 %
  • celkem: 74 %

Ford Mondeo 1,8 LX ****

  • přední náraz: 56 %
  • boční náraz: 100 %
  • celkem: 79 %

Škoda Octavia 1,6 Ambiente ****

  • přední náraz: 63 %
  • boční náraz: 83 %
  • celkem: 74 %
Pokud máte zájem, můžeme v přehledu automobilů, které se testů EuroNCAP zúčastnily, v pravidelných intervalech pokračovat.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků